renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati 916 (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DMC.motobiker
Vloženo 23.8.2009
Aktualizováno 20.10.2009
Zobrazeno 13 700x
HODNOCENÍ PROFILU OD 79 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.5

Popis motorky


Ducati 916, asi největší motocyklová legenda, nepřekonatelná a nikdy nepřekonaná, nejlepší sportovní motorka všech dob, absolutní dokonalost, nemá chybu,
a já mám tu čest jí sedlat, co víc dodat, prostě splněný sen!

Více fotografii

Recenze

Ducati 916 Strada, vyrobeno pouze 199 kusů!

Zatím jí mám jen 3 dny, ale je to skvělá motorka!

Vhodná jak pro začátek, tak na celej život!



Později až se na tom trošku víc naučím tak dodám něco víc...



Zatím přidám jen nějakých pár informací ohledně techniky a historie stroje...



Ducati 916...

...byla poprvé představena světu v roce 1994, a ve své době byla velice obdivována pro svůj nadčasový a dech beroucí design a vynikající technické vlastnosti. O její úžasný vzhled se postaral designerský team v čele s Massimem Tamburinim a Sergiem Robbianem z výzkumného centra Cagivy v San Marinu. V Ducati 916 bije upravený vodou chlazený motor z předchozího modelu Ducati 888, který má zvětšený objem a nový systém řízení motoru. Motor je usazen v celkově lehčím příhradovém rámu z chrom - molybdenové oceli. Použití stejného vrtání jako u modelu 888, které činí 94mm, a zvětšení délky zdvyhu ze 64 na 66 mm mělo za následek celkové zvýšení obsahu na legendárních 916ccm, ovšem v době, kdy byl motor 916 představen v konečné podobě, u motorů 851/888 byla prováděna také uprava vrtání válce na 96mm, čímž byl celkový obsah ještě zvýšen na 926, respektive 955ccm, v těchto kubatůrách byl však zmodernizovaný motor používán pouze pro závodní účely... Takto upravený motor v kombinaci s novým velice moderním vzhledem, vyznačujícím se agresivními liniemi, ve své době prakticky neměl konkurenci a celý motocykl předběhl dobu o velkou řadu let. Ducati 916 byla později nahrazena novějším modelem 996 a nakonec i 998, u kterých zůstal vzhled téměř nezměněn, ale motor byl nejdříve poupraven na již zmíněných 996 ccm a nakonec zcela nahrazen novým skvělým motorem Testastretta o objemu 998, který je dobře znám z novějšího modelu 999.



Design Ducati 916 by navržen v rovnováze mezi praktičností a potěšením pro oko, například jednoramenná kyvná vydlice byla zároveň krásná, ale umožňovala také mnohem rychlejší výměnu kola při závodech. Další zajímavostí jsou výfuky vedené pod sedlem, které zlepšily aerodymanický výkon, a zároveň daly motocyklu velice čisté linie.



Massimo Tamburini ve svém designu dále pokračoval u motocyklu MV-Agusta F4, tedy na stroji, který byl vnímán jako jeho náhrada za řadu 916, proto možná také s 916 sdílí mnoho podobných designerských řešení. Oba tyto Tamburiniho návrhy byly vystaveny v Guggenheimově Muzeu, na přehlídce umění Motocyklového designu...



Dnes patří modelová řada, počínající Ducati 916 a modelem 998 konče k tomu nejlepšímu a nejprestižnějšímu, co svět super - sportovních motocyklů spatřil, a tvoří jednu velikou legendu, která ve světě Superbiků nebyla nikdy překonána, tento motocykl ve své době předběhl ostatní motocyklovou produkci minimálně o 10 - 15 let, a v některých ohledech nebude dosažen nikdy... (Zdroj: Wikipedia, překlad - doplnění - úpravy - editace: DMC - omluvte prosím sníženou kvalitu textů v důsledku mojí špatné znalosti Angličtiny a nepochopení pravidel pravopisu Českého jazyka, díky!)



Moje Zkušenosti...

...s tímto strojem jsou zatím malé, pramalé, na nějaké to větší a objektivnější hodnocení, ale už teď můžu říct že ten stroj má tak veliký potenciál, že když jednou dokážu využít alespoň jeho třetinu, tak budu už velkej borec! Pokud se ten potenciál dá někde využít, tak je to jen a pouze závodní okruh s velice dobrým jezdcem, jezdit s tímhle hranu v běžném provozu se rovná skoro sebevraždě...Na druhé straně ale výkon i krouťák tohoto stoje je poměrně přívětivý, i když, jak jsem byl poučen, pro začátečníky to opravdu nebude to pravé, byl jsem ale mile překvapen tím že se dá plně využít celý průběh výkonu, ať už se jedná o hřmění ve 2500 RpM až po omezovač v 10 tisících, který není tak "bezpohlavní" jako už čtyřválů, ale tvrdě vám řekne "NE NE NE NEE nééé", když jsem k němu třetí den prvně dospěl, rozesmál jsem se od ucha k uchu, prostě brutalita! Ale jak já říkam, zrovna když to začíná trošku jet, zarazí to omezovač... Jinak výkonu je tak akorát, ani málo ani moc, na jednu stranu se člověk nemusí bát že by brzdil provoz, a na straně druhé není třeba se obávat pořádně zatáhnou za plyn, motor dá tak nějak vždycky vědět co udělá, a oproti dvouventilům má znatelně hladší a pružnější chod, tak či tak ale při jízdě v běžném provozu zůstává vždy přibližně polovina výkonu v rezervě, což je skvělé!



Jinak motorka do cca. 100 Km/h se mi zdá poměrně líná, ale jakmile překročí tuto rychlost, začíná to teprve jet, a jde pořád nahoru, to zrychlení je opravdu úchvatné, a při jízdě mám pocit že čím jedu rychleji, tím víc zrychluje! Zatím jsem spočítal že z 0 - 100 dělám při klidném rozjezdu za cca. 5 vteřin, takže když to osolím, tak se na těch udávaných 3.5 možná také dostanu, zatím to ale odspoda nemám v plánu pokoušet! Nejlepší je to ale ze 150 na 200 Km/h, to je prostě paráda! Běžně takhle ale nejezdím, protože mám raději zatáčky, čemuž chci časem přizpůsobit i převod, zatím tam mám origoš převod 15 - 36 s max. teoretickou rychlostí 285 Km/h, což u 916 tak nějak nemá moc smysl, já budu ale určitě zkracovat, a zatím to vypadá na 14 - 38, mohl by to pro mě být ideál, max. teoretická rychlost bude sice "jenom" nějakých 250 Km/h, ale hádam že pak bude zlá, o hodně zlejší než je teď! A kdyby to nestačilo, možná bych se posunul až na 14 - 41, top speed by byla už jen 235 Km/h, ale byl by to asi už kalup :), to ale ještě musím pořešit jesli by to vůbec bylo v konstrukčních možnostech stroje, vzhledem k excenterickému napínáku a dalším specifickým věcem...



Kapitolou samou o sobě je ale ten krouťák, ten úžasně spropadený krouťák :) , který dokáže stejně tak pozlobit jako pobavit, a já se tím bavím, moc, ten krouťák při podřazení dokáže dělat divy, chod sportovně laděných V2 (L2) tak nějak to znám už z Monsterů, ale tohle jsem opravdu nečekal, je to tak super, tak moc super když mi před zatáčkou začně pískat zadní kolo, velice efektní záležitost, ale chce to ještě trochu natrénovat! Bez toho by to ale jednoznačně nebylo ono! Z této mašiny mám prostě vždycky úsměv od ucha k uchu, ať už jedu zatáčky, nebo rovinku, jednoduše to nemá chybu...



Tak to je zatím asi všechno, časem opět něco doplním...



Přidávám jedno převáděcí Videjko pro lepší představu...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MESSER
MESSER napsal 18.06.21 v 10:48 10b.

Marty68
Marty68 napsal 09.02.21 v 11:12

Tahle motorka se mi vždycky líbila , ikdyž bych ji nechtěl vlastnit , zvláště ta maska je legenda , která ovlivnila design motocyklů už na vždy.
Podle mně je to možná nejhezčí sportovní motorka , která byla vyrobena. A nebo alespoň jedna z nejhezčích , která ale tenhle level určila.
Ke sporu , který tady zahořel...
Chápu .
Svým vystupováním sis koledoval dlouho o někoho , kdo už to nevydrží.
Snad jsi už vyrostl (je to přece jen pár let) z těch rychlých soudů s informacemi nabíranými při pohledu z okna - pamatuji si Tě ze čtení starších věcí, jak jsi nekonečně zamořoval vlákna o Savage , kterou jsi ani nevlastnil.
Přeju hodně šťastných km kolama dolů.

LuckyLoser
LuckyLoser napsal 12.08.19 v 17:10 1b.

Dave27
Dave27 napsal 28.02.16 v 20:31

Nádherná motorka Nevim o co jde v týhle hádce, ale musim se vyjádřit k tomu smíchu na větu "Ducati 916, asi největší motocyklová legenda"...Neříkám že ta věta platí, ale že je to nejhezčí motorka světa jsem si teda přečet v nejednom článku a 5 titulů Mistra světa v SBK jí myslim na tom označení Legenda taky dost přidavá, takže nevim co tě tak rozesmálo

Petta
Petta napsal 07.08.13 v 10:17

Co to nakonec bylo, jak ti po 900 km chcípala??

Více komentářů



TOPlist