renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 1000 (1986)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pospe
Vloženo 15.7.2009
Aktualizováno 20.7.2009
Zobrazeno 4 430x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Rychlý brundibár, aneb velký brouk na dvou kolech.

Více fotografii

Recenze

Nazdar kawaři, tento autobus vlastním od roku 1996, kdy jsem po gsx 400 fw přesedlal na úplně jinou třídu motocyklu a to je již zmiňovaná GPZ 1000 RX. Rád se podělím o letité dobré i špatné zkušenosti. Když jsem ji dovezl domů, ani jsem nevěděl jak vlastně vypadá, protože katotáže ještě neměla oblečené a já jsem jen viděl litrový obsah. Koupil jsem ji jako dovoz z Itálie, byla více méně udělaná, až na plasty. Spreje udělali svoje a já konečně mohl obdivovat grandiózní tvary a mohutnost tehdy poměrně moderní motorky o které jsem snil. Zpočátku jsem si zvykal na všelijaké záludnosti téhle mašiny, až jsem nakonec vše vychytal. Začneme od motoru. Na ty roky super zátah jak má být. Jde pěkně odspoda s výrazným chrapláním sání - klasický zvuk GPZ, zhruba od dvou tisíc se začíná probouzet, zvuk se zklidňuje, vibrace ustávají,pokračuje přes šest ticíc a letí, točí v pohodě do maxima. GPZ nesnáší palivové filtry, které ji omezují v papání, nevim jak u zavřených ale otevřená verze vyžaduje plný průtok ( jinak i zdechne ). Spotřeba je při eko jízdě do 6,5 l, při normální jízdě 7-9 l. Jinak motor je v pohodě, má rád dostatečnou hladinu oleje, jinak v podstatě nic nepotřebuje. Karbece taky bez problémů, seřídit a jezdit. Pozor na přisávání falešného vzduchu kole gum airboxu, může dělat problémy. Chce se o to starat a mít vše těsné. Kdysi jem jel na dovolenou a při chystání jsem zjistil, že vzduchový filtr je v pr. Molitan ho nahradil, jen jsem se divil že motorka nechce nad pět tisích otáček a papá 5,5 litru. Nový filtr vše vyřešil. Komu se přehřívá motor i ve městě a menší koloně...buďtě v pohodě, je to normální jev, ukazatel vystoupá až skoro nadoraz, ale ventilátor to vždycky uchladí. Převodovka - i po letech ježdění se zadaří zařadit mezistupeň...zpomalit a doklepnou, u tohoto modelu se to stává často. Odstupňování převodovky je dobré, na šestku se dá jet 50 a po přidání i ve dvou táhne až do konce. Osobně jsem jel solo podle tachometru max 260, ve dvou asi 245.

Elektroinstalace..bez jakýchkoli potíží, světla svítí, klakson troubí, dobíjení v pohodě, starty za studena i za tepla taky. Rám motorky je na ty roky tuhý, nijak se nekroutí,nastavení odpružení funguje a protiponořovací systém AVDStaky. Brzdy - co bychom chtěli po jednopístcích, ale ubrzdily vždycky. Kapotáže - zadní část, zadní boky v pohodě, ale předek a cocpit hrůza - uklepané držáky, zástřiky závitů, praskliny všude možně, vzhledem ke konstrukci motoru a jeho vibracím se není čemu divit. Zpětná zrcátka - mám 190 cm, 110 kg a vidím! Jízdní vlastnosti - je to o zvyku - cestování pohodlné,zatáčky projíždí sama, jen ji musíte přes řídítka přitlačit, je stabilní i ve vysokých rychlostech, ovladatelnost ve městě taky v pohodě. Světlo by mohlo svítit lépe - výměna žárovky s xenon efektem. Takže to je v podtatě vše a nakonec pár špeků. Bacha na hladinu oleje, nedržte ho těsně nad spodní linkou, osobně jsem přidřel šálek ( mám druhý motor ). Seřizujte ventily - lepší větší vůle než žádná - zaklepou se. První starty po zimě - hrůza, nejlépe v klidu vytopit místnost, nabít baterku a startovat, pokud budete startovat dlouho, může se díky prudkým nárazům zlomit napínák na řetězu od startéru a je problém, protože zbytek vlítne do spojkového koše a ulomí čep se spojkovou pružinou a je vymalováno. Napínák 3500,- víko koše 5500,-. RX jde koupit za super cenu, kolega ji sehnal za 20 000,-, drobné úpravy a jezdí jako divá, takže za pár let se třeba někde potkáme na rychlých brundibárech - veteránech. Zdar pospe

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hanymany1
Hanymany1 napsal 14.08.20 v 07:27 10b.

líbí se mi ten stroj

Ro0M
Ro0M napsal 27.06.17 v 00:45 10b.

Zdravim moc pěkná mašina hodilo by se mi pár rad bylo by možne nějak komunikovat ?

Kewin
Kewin napsal 18.03.16 v 22:35 10b.

Pěkný stroj,hodně štastných kilometrů přeju

GL1
GL1 napsal 08.01.15 v 21:56

super popis, krásná klasika, ať je stále v kondici

Touringrider
Touringrider napsal 08.03.13 v 13:48

jak to jezdi kolego...? Jeste Ti jezdi..? Preju do novy sezony jen to nejlepsi...! a co jsi provedl s tim XVZ? ..nebo jsi to vzdal pro narocnost konstrukce..?

Více komentářů



TOPlist