renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 500 (1989)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník pepa_pp_cz
Vloženo 17.6.2009
Aktualizováno 16.3.2015
Zobrazeno 3 989x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ano, je to Honda. Slušná a silná krasavice v letech. Učí mě jak jezdit. Nerad dělám chyby, ale je mi schopná spoustu odpustit a neshodit! Bere si kolem 5L.

Více fotografii

První dojmy - Protože to je moje první velká motorka, tak pocity byly, že je dost těžkopádná, při delší jízdě nepohodlná. Ale clekem je posez dobrý, neležím ani nesedím. Některé problény se podařilo vychytat, jak na straně motorky, tak mé...

Recenze

Dobrý den, zdravím všechny motoristy a především motorkáře.

Splnil jsem si sen a koupil jsem si první velkou motorku. Už nějakou dobu jezdím a neublížil jsem si, tak myslím, že je na čase sem přidat mé moto. Vlastním trochu starší Hondičku, která potřebovala více péče, ale už se pěkně zotavila a děla mi radost.

Byla to levná koupě a dovezl jsem si ji zAše až do Brna. Levná byla relativně, ten PÁN ji prodával nepojízdnou. Prý po výměně rozvodového řetězu nechtěla nastartovat (on ji určitě nechtěl nastartovat, protože by to nikdo nekoupil), ale prý předtím jezdila. Plasty podle majitele také chtěly přestříknout, ale ty mě ukázal až jsem to koupil. Já ji nastartoval po týdnu a potom to teprve začalo!

Po nastartování vní začalo něco cinkat a po přidáni plynu to bylo ještě horší. Nedalo se dělat nic jiného, než sundat hlavu, zjistil jsem, že jeden píst se viklá jako stará stolička(při výměně toho rozvoďáku to musel zjistit). A tak začalo rozdělávání do šroubku a telefonáty do Honda servisu. Také jsem nasál spoustu informací a po několik měsíců jsem kupoval, sháněl a vyráběl díly. Asi největší sranda byla v Hondě servisu, protože jsem je používal jako informační kiosk a po nové cenové informaci jsem se vždy otřásl a začal kutit doma co šlo. Honda není drahá, ale spousta věcí jde pořídit levněji. To že jsem to koupil tak nevýhodně mě zase tak moc nevadilo, rád jsem se něco naučil, ale příště to nebude „zajíc vpytli“ !!!

Popis: koupena za 19000,-(nepojizdná + opravy dalších 19000,-), výkon 35.5KW (má více!), spotřeba? cucne si kolem 5L (nové pláště to trochu zhoršily, ještě jsem znova nastavil karburátory a jejich podtlaky), oleje 0.2L/1000 Km, na tachometru má 70000Km. Vsoučasné době se chová velmi spořádaně, spolehlivě a jsem velmi spokojen. Po lakování plastů je dokonce krásná. Nerad dělám chyby a když se už stanou, je schopná mi je odpustit.

Soupis oprav: 1x vymlácená klikovka/ojnice (ve vaně byly opravdu pěkné hliníkové piliny, plasmový nástřik klikovky molybdenem); stržený šroub na ojnici; 1x netěsný ventil; natržené spojkové lanko; 2x vymlácené ložiska vzadním kole(chyběl distanční kroužek); vadné benzínové CutOff relé; zažrané prachovky vbrzdových pístcích; tvrdé přední tlumiče (když jsem vylíval olej, tak jsem málem zvracel „strašný smrad“); rozštelované karburátory(strčil jsem do výfuku i lambda sondu k měření);

A další drobnosti: tvrdé příruby sání; zanesený benzínový filtr; špatně pracující benzínová pumpa; rezavé a vymlácené ložisko v krku; ulomená spojková páčka; oprava plastů (na STK chtěly plasty protože je to moto CBR); chybějící distanční podložky vuchycení motoru; chladič jako mucholapka; pozdě otvírající termostat(nahrazeno z Daewoo Matis); ulomené zrcátko

Asi nejvíce ji prospěla výměna vzduchového filtru za K&N. Také výfuk tam nebude tovární, takže výkon se bude lišit od papírových 35.5KW. Ten filtr velmi pomohl v nízkých otáčkách(hladší průběh) a nyní od 2500 ot. pěkně bere a od 7000 ot. mám strach i já. Ještě jsem znova ladil karburátory a vyměnil gumové příruby v sání, protože ty staré přicucávaly vzduch, (také se malinko zvětšil průřez, dal jsem tam hadici, zatím drží). Projevovalo se to za studena propadem výkonu motoru.

Podle mě je výkon dostatečný, pouze při předjíždění si to musím 2x rozmyslet a nedělat siláka. Maximálku jsem zkoušel jen 1x a těch 187 dala. Jízdní vlastnosti jsou také dobré, pouze mám problémy s vyjetými kolejemi a při silném bočním větru. Je to stará babička, takže v zatáčkách jezdím jako podělaný, ale zlepšuji se! Nové pláště velmi pomohly(staré byly tvrdé i za tepla jako šutr) a opravené tlumiče jsou také radostnější!

Ještě musím vyměnit brzdové hadičky a destičky.

Nestandartní výbava: přidáno denní svícení a zásuvka 12V.

Opravdu jsem spokojen a rád se svezu. Připouštím, že mě zajímala více motorová stránka věci, ale doufám, že se již budu více věnovat zážitkům !!!

Rok 2009

To jsem šetřil, nebyly peníšky... Pouze výměna zapalovacích kabelů(byly klasické, měděný drát a tak Škoda díly se hodily).

Rok 2010
Zatím stál 7000,- na opravách a další 3000,- ještě přidám(na přední brzdy).
Zgenerálokoval jsem co šlo na zadní vidle. Vyměnil jsem špatná ložiska a gufera. Opraveno vodící kroužek na tlumiči. Vyměna zadní brzdové hadice za pancéřovou (ta stará byla ještě o rok starší než motorka). Vyměněn zadní brzdový kotouč, destičky a malá renovace brzdového mechanizmu. Také jsem vyměnil rozetu ze 46 zubů na 41 z (moto to zvládá dobře, hlavně jsem ji vyměnil proto, že jsem se pokoušel už vícekrát zařadit 7 stupeň). Také jsem zkrátil řetěz o 2 články. Vyměnil olej a chladící kapalinu. Nakonec i svíčky, dal jsem tak brisk BR12YPY (později se ukázalo, že jsou nevhodné - moc studené).

Rok 2011
Zahájil jsem sezónu. Pozde, ale přece! Na Hondičce byly potřeba úpravy. Protože na STK si Pán stěžoval a prošel jsem až po odevzání KÁVOVNÉHO (vysypal jsem vše co jsem měl v peněžence = asi 360kč). Tak jsem konečně nainstaloval osvětlení značky a vyměnil výfuk za origo. Originální výfuk to je, ale na novější stroj, takže bez práce navíc se to neobešlo. Ale už jede, moto je tišší a a výkonu se to neprojevilo. A také mě po hodinové jízdě už nehučí v šišce! Ale to nejdůležitější co nikoho nezajímalo bylo vyměnit přední brzdové hadice za pancéřované i s děstičkami. Protože rok výroby byl ještě starší než moto, takže výměna asi po 23 letech.

Rok 2012 - 2014
Konalo se několik oprav a změn: znova jsem nastavoval karburátory a měnil všechny gumičky co šly, nechal jsem renovovat sedlo, vyměnil zadní úchyt brzdy (ať žije Aukro.cz).
Také se začaly oběvovat vady na laku hlavně na nádrži, která dostává zabrat od slunka. Pokud mohu předat své poznatky, tak jako krycí lak použijte ještě trochu drašší dvousložkový lak (já použil mírně kvalitnější jednosložkový a bylo to málo).

P.S.: Abych nezapoměl !

Dík 1 patří taťkovy (nechtěl mi pomoct, protože když si ublížím, tak by si to neodpustil a tak mi pouze radil a vyráběl díly co jsem narýsoval).

Dík 2 patří klukům v Motokšeftě v Brně na Cejlu (kde jsem chodil pro rady zkušených a sem tam něco koupil).

Dík 3 Hondě v Brně Řečkovicích, kde jsem taky volal a koupil ještě méně.

Dík 4 Někomu kdo dal na www Haynes service & repair manual CBR 600F (byla to má četba před spaním).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
luigin
luigin napsal 24.01.11 v 15:23

dala ti zabrat,ale teď už určitě slouží jak má a navíc už tě na ní nemá co překvapit,musíš jí totiž dokonale znát. jasných 10B.

sidar
sidar napsal 04.04.10 v 22:50

takovymu pristupu ke stroji fandim. Mnozi by jiste couvli a prodali. Ale neni lepsi cesty, jak poznat svuj stroj. Drzim pesti at se dari, cebro jezdi a zaslouzenych 10b k tomu
(IMHO bez plastu ji to ohromne slusi)

_BoB_
_BoB_ napsal 19.06.09 v 21:17

Teda ...takovejch dneska už člověk moc nepotká.Repsketivě skoro žádné než moc aby jsme byly konkrétní. Moc pěkné

trifonov
trifonov napsal 19.06.09 v 06:43

nó Pepku, klobouk dolů. Je to vrána, jako sviňa, ale snaha se cení

-Jandys-
-Jandys- napsal 17.06.09 v 20:40

Je to sporťák v letech ale díky tobě znova ožila,a jezdit bude,spousta práce-jsi fakt třída,zaslouží si za 10.b a ty taky

Více komentářů



TOPlist