renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1200 (1996)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník B-o-B
Vloženo 24.10.2008
Aktualizováno 21.8.2012
Zobrazeno 9 362x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Velká a krásná motorka, která nabízí ne jen sportovní jízdu(v rámci možností na naháče),ale i pohodovou vyjížďku s babou.

Více fotografii

Recenze

Moje první zkušenost je ve 12 letech,kdy jsem se vezl na motorce od strejdy u babičky na Jawě-jawetě(takový moped to je), je to vlastně něco jak babeta,akorát se řadí na řídítkách. Ihned jak jsem se svezl porpvé mě motorky uchvátily. V patnácti jsem si udělal hned řidičák na malou motorku a koupil si svojeho starého a prvního miláčka Simsona S51 elektronika. Skvělá motorečka. I dnes se na na ní rád svezu. Na velké motorky mi chybí ještě rozšířit si řidičák na nemomezený výkon,jelikož v 18 jsem si udělal papíry,ale byly s omezením do 25kW na velké motorky ale mašinu už mám teď doma,takže na jaře hned rozšířím a jezdím. Zkušenosti s velkých motorek nejsou velké,spíše se tak jedná o svezení na kamarádově stroji. Tak doufám,že mi moje 1200 nedá nikdy ochutnat z blízka jak voní asfalt na cestě. Dovezl jsem ji z motocentra Tass z Rabštejnské Lhoty. Malá dědina,skvělý obchod a mají skvělé motorky tam a příslušenství za dobré ceny. Můžu doporučit, že neprodávají žádné šmejdy a i ta cesta třeba i z Ostravy se rozhodně vyplatí. Můj stroj byl s německýma papírama,v čechách nejetý a i kilometry sedí. v Německu měl pouze dva majitele,starší lidi,takže je v luxusním stavu na ten rok a tímto jím díky,že se o ní tak starali. Zadní tlumiče Wibers,jinak všecko je origoš. Žádné zásahy tam dělat nebudu,všecko se mi líbí a funguje. Více zatím ze zkušeností s XJR 1200 napsat nemohu,protože už je po sezóně a já to přitáhl až teď, takže asi až na jaře. V průběhu letošní sezóny jsem zatím spokojen,mám pocit,že si motor stále jakoby více sedá a jezdí lépe a lépe.

Momentálně mám novou zadní gumu dunlop D 252, jeví se mi zatím lepší jak předešlá Michelin Pilot road. Ta Dunlopka je totiž dělaná pro silné a těžké motorky, musí se více zahřát,pak lepí krásně docela. Všem XJRkářům doporučuji. Uvidím jakou bude mít životnost.

Tak po skoro 6000 km v sedle, musím konstatovat,že jak má vše co potřebuje, kvalitní olej a kapaliny včetně filtrů, jede bezproblémově a táhne jako kráva. Jsem naprosto spokojen i když jsem dalších pár strojů vyzkoušel, XJR je prostě moje citovka. Je sice pravda, že se občas zavlní vlivem měkkého podvozku, ale na zadní tvrdší gumě Dunlop D252 drží na cestě jak přibitá. Guma se sice musí více zahřát,ale nemizí a krásně podrží. Né nadarmo už přímo ve fabrice osazují všechny XJR touto gumou. Ve předu mám krásně měkoučkou Pirelli Diablo corsu a sedí perfektně. Po jedné sezóně konstatuju, že bych XJR neměnil, pohodlný stroj, se zátahem od spodu a i sportovně jak se to podrží v otáčkách se dá na tom krásně vyblbnout. Na cestování ve dvou skvělá volba. Akorát abych jen nechválil, má dva nedostatky. První je pouze pětistupňová převodovka a tou druhou je přední vidlice, která není úplně nejstabilnější, obrácená na toho tlouštíka by byla vhodnější ))

Po loňské Motodovolené, která čítala ježdění po evropě ve dvou v plné polní a najeto 2 500 km,tak musím konstatovat,že akorát chybí na delší trasy opět již výše zmiňovaný 6 převodový stupeň ale jinak na svižnější jízdu s náloží a ve dvou včetně pohodlí při cestování je tento stroj naprosto geniální. Výše popsaná kombinace gum je naprosto ideální na XJR jak na sportovnější vyžití tak na delší cesty do teplých krajin,kde jsem měl strach,že při těch teplotách asfaltu mi gumy zmiznou pod prdelí,ale byl jsem příjemně překvapen...Do zadu na XJR je sice kapku tvrdší ale přilnavě optimální při zahřátí DUNLOP D252,jinou tam už nedám,pokud si nebudu chtít zkusit okruh )) S mašinou max spokojenost, spolehlivý a silný stroj a charakterem po kterém se ohlédnout v jakémkoliv státě. )

Jinak opravy na takto staré kočce jelikož je to karbec jsou v pohodě a u yamahy za celkem oproti jiným značkám za ruzumné peníze. Oproti stříkačkám vám karbce opraví s origoš dílama jakýkoliv schopný mechanik. U XJR doporučuju kontrolovat pod nádrží stav plynového lanka, jelikož se často vyhne držák a při tahání se lanko prodírá postupně pokud se to nevyhne zpátky,tak na to bacha,ať někde někdo nezůstane viset. Dále u XJR doporučuju postupně sledovat stav zadního kola na hlavní stojanu, jestli se nehýbe kolo v rámu, protože velice často tam odcházejí sametky v kyvce a tam pak uhnívá ta trubka co je vevnitř. Mě tak kolo ke konci chodilo 1,5-2cm což byl masakr dojet s tím 10km do servisu ))

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
velebobule
velebobule napsal 05.05.13 v 18:29 10b.

Tak ta je moc pěkná. Za 10.

Víťan
Víťan napsal 02.04.11 v 13:24

Nádherná klasika s obrovským motorem a silnou duší.
Dávám za 10 bodů .

vopina
vopina napsal 28.12.10 v 18:04

Krásný stroj krajane jasných 10b.

kaw38
kaw38 napsal 19.11.10 v 16:54

pěkna ta černa ji sluši

COMPANY
COMPANY napsal 03.11.10 v 10:56

Taky pěkně zachovalá máš to za 10

Více komentářů



TOPlist