renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z 650 (veterán) (1981)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Brutus
Vloženo 8.4.2003
Aktualizováno 27.2.2020
Zobrazeno 4 923x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Starší, vyjímečný stroj, který se v současnosti veze na retro vlně a oblibě youngtimerů. Ve své době to byla nejlepší sportovní 650-ka. Je to menší sestra slavné Kawasaki Z1 či Z1000. Taky je to předchůdkyně Zephyra a ZR 7.

Více fotografii

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - Motorku jsem kupoval v roce 2000, už si to moc nepamatuji, jen vím, že jsem se do ní hned zamiloval. Byla to moje první velká motorka a do té doby jsem jel jen na Jawě 350/634 v autoškole. Ten rozdíl byl šílený. 3 kotoučové brzdy, 4 válec, 4 takt. No prostě úplně něco jiného.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny milovníky retro biků a young timerů.

Doplňky na motorce - padáky, dobové zadní tlumiče Marzzochi - motorka pochází původně z Itálie a tyto tlumiče byly instalovány přímo prodejcem jako příplatková výbava.

Recenze

Zkušenosti: Není to žádný supersport. Má kolem 64 koníků při 8300 ot/min a max jsem s ní jel 170 km/h, ale to už bylo hodně na hraně. Jak jsem zjistil, tak se jízdní projev dá hodně ovlivnit volbou zpřevodování sekundárního převodu. Dal jsem dozadu větší rozetu a i když motorka už není tak rychlá, tak je mnohem zábavnější a má větší odpich. Nejlépe se na ní jezdí v jednom, ve dvou už se jí moc jet nechce. Různé pitomosti, jako jízdu po zadním, či po předním jsem s ní nikdy nezkoušel, ale na netu jsem viděl fotky, na kterých šla na horu docelala dobře. Ovšem já bych jí tohle nikdy neudělal. V zatáčkách si musí člověk dávat trochu pozor (přece jen se rám poněkud vlní), ale ještě se mi nestalo, že bych za sucha měl nějaké zvláštní potíže a někde sebou seknul do příkopy (na štěrku a na mokré cestě vám může utéct z pod prdele každá motorka). Brzdy jsou docela v pohodě. Ve předeu dva pevné kokouče s dvoupístky, vzadu jeden kotouč taky s dvoupístkem. Přední brzdy jsem doplnil pancéřovkami, takže brzdí celkem dobře. Posaz není úplně pohodlný, hlavně při delších cestách může být méně pohodlné. Snažil jsem se ji dostat co nejvíce do originálu. Bohužel za dobu co je na světě a co ji mám i já byla mockrát na zemi a třeba sehnat dneska original budíky je dost těžké, ale sehnal jsem je. Mašina je dnes v dobrém stavu. Nechal jsem jí ušít nový kabát s klasickým zeleným metal lakem a zlatými linkami, koupil nové světlo a jedinné co mi dnes chybí jsou nové chromy. Bohužel např. sehnat originál výfuky v dobrém stavu, je prakticky nemožné.

Není lehké na tuhle krásku sehnat náhr. díly. Kawasaki je přestala vyrábět před mnoha lety, takže mi zbyly buď neoriginály, nebo koupit stejný typ na náhr. díly. Příležitost se mi naskytla, když jsem ji položil. Dnes už vím, že se motor dal spravit, ale to by musel být můj tehdejší mechanik poněkud schopnější. Přes ČMN jsem sehnal dovoz z Itálie. Kompletní moto nabourané na předek, ale motor byl naprosto v pořádku. Tak jsem tedy získal zásobu náhr. dílů. Původně jsem ji měl na naučení, dneska k ní mám takový vztah, že ji zřejmě nikdy neprodám.

Cesty: Na motorce mám sjetou celou ČR a velkou část Slovenska. Člověk by nevěřil, jak je super na tak staré motorce cestovat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 22.01.21 v 12:04 10b.

parádní stroj i recenze.

Romulus.
Romulus. napsal 08.08.20 v 16:43 10b.

Moc pěkný stroj lak na jedničku a rajcovní je ta nakopávačka

Džufir
Džufir napsal 09.08.18 v 17:44 10b.

Krásná klasika

Michal1011
Michal1011 napsal 15.03.17 v 22:52

hu100bar
hu100bar napsal 01.03.17 v 12:42 10b.

Supr klasa, to se mi líbí.

Více komentářů



TOPlist