renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Zipp PRO 50 (2013)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník radm8
Vloženo 22.11.2022
Aktualizováno 20.1.2023
Zobrazeno 1 106x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Čínská motorka Zipp Pro 50 je dobrá na začátek. Celkem dobře vybavená. Nicméně jako každá čína trpí svými nedostatky. Výhodou je upgrade na jiné motory, které do ní pasují.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Simson S 51 Enduro: Samé vraky, nutno opravovat. V té době žádné zkušenosti s opravováním.
Babetta 210: Ne příliš pohodlná, pomalá, poruchová.

První dojmy - Pocit jako na dospělé motorce. Nicméně příliš v základu nejede (50ccm) kvůli své velké váze (120 kg), nicméně spotřeba mi vyšla na nějakých 1,9L / 100km. Velké vibrace, přední světla svítí spíše mimo silnici než na ni a před vás. Slabé blinkry. Patice taktéž nic moc.

Motorku bych doporučil pro - Jedině začátečníkům, těm co nemají na lepší mototorku nebo je baví se v motorce pořád šťourat a přestavovat ji.

Doplňky na motorce - Pouze zásuvka na 12V pro dobíjení navigace / mobilního telefonu. Práce původního majitele.

Držák na kufr místo zadního ucha motorky.

Recenze

Naši se tenkrát v mých 16ti rozhodli tento stroj zakoupit jako dárek. Lepší než jezdit na babettě, simsonu (které se při nedodržení údržby rozbíjejí) nebo na ničem. Motorka koupena v roce 2014 (jaro) od prvního majitele s 1000 najetých km. Ze začátku Vás ta motorka baví. Vypadá hezky, je to plnohodnotná motorka (dvě sedadla, blinkry, světla, startér, nakopávačka). Postupem času vás tak i tak přestane bavit. Mě se to stalo po roce

V roce 2015 přiišla první přestavba motorky na 72ccm pomocí dostupného kitu z důvodu nízkého výkonu. A skutečně se výkon zvedl z nějakých 2kW na 3-4kW. Problém byl pouze v nedostatečně dlouhých rychlostních stupních, původních z 50ccm. To však vyřešilo větší kolečko na motoru. Následně bylo ještě vyřešeno chabé podsvícení tachometru motorky. Původní bludičky byly vyměněny za LED pásky nalepéné v celém obvodu všech budíků.

V roce 2016 byl stav patic na žárovky už tak žalostný, že jsem začal hledat řešení. Nejdříve jsem zkoušel vždy na cínové bouličky žárovky připájet další cín pro větší kontakt. Tento cín se vždy po pár týdnech teplotou odpájel. V autoservisu u známeho mi tento problém vyřešili předěláním těchto patic na standartní patice H4 do auta. Tím se mi otevřelo široké portfolio žárovek do aut. Nakonec u mě zvítězily studené bílé LED žárovky. Problém vyřešen, nicméně žárovky uměly pouze jen dálkové svícení, nikoliv tlumené. Taktéž v tomto roce se utrhl zadní kryt na řetěz. Vyřešeno přídavným plocháčem, který se však také utrhl. Do teď nevyřešeno.

V roce 2017 byla provedena výměna spojkových lamel z důvodu již sedřených původních (spojka zabírala až na konci). To byl problém. Nikde nebyly k sehnání. Po oběhání několika motoservisů byly podobné lamely nalezeny v motoservise Yuki na stejnojmenou čínskou motorku. A jezdilo se dál.

V roce 2019 byly veškeré plasty vlivem vibrací pomalu bez jakéhokoli šroubku. Rozhodl jsem se tedy udělat nové upevnění plastů. Využil jsem k tomu velké podložky s gumičkou a šroubky se samodržnými matkami. Taktéž vyřešeno. Dále bylo nutné vyřešit umřelý originální klakson (je umístěn v přímo nad předním kolem pod maskou, takže do něj asi natekla voda?) z důvodu nadcházející první STK. Rozvod ke klaksonu taktéž nefunguoval (přešvihlý drát). Klakson byl koupen nový značkový s předěláním elektrických rozvodů mimo vypínání klíčkem. Nyní motorka troubí i pokud je vypnutá, popřípadě zamknutá. Hlavně aby to prošlo. Z důvodu STK bylo nutno LED žárovky vyměnit za klasické autožárovky 60/55W do auta. Tyto žárovky i více imitují svit číny - mají o trochu slabší svit v teplé bíle - no prostě klasická žárovka do auta.

První STK jsem se bál. Za prvé to byla moje první STK s motorkou, za druhé vím, jak se moje čína postupně rozpadá a za třetí jsem věděl že některé věci by na tom asi úplně být neměly (nehomologované blinkry, sem tam ostré hrany na plastech). Nakonec však STK byla přes všechny obavy úplně bez problému. Technik byl tak trochu náš známý a všiml si že je to 50ccm (papírově, 72ccm - o tom ani muk). Zkontroloval si světla a klakson jestli fungují, obešel letmo motorku, rejpnul si do krytu na řetěz, který byl vibracemi napůl upadlý a STK byla hotova. Na úpadlý kryt řetězu jsem mu odvětil, že tohle je ten nejmenší problém na číně, který musíte v průběhu let řešit (navíc byl už jednou opravovaný). Kdyby se do nás chtěl opřít, tak by ta motorka neprolezla ani náhodou. Ale jak říkám, 50ccm většinou nikdo neřeší - jsou to prdítka. Do teď nechápu, jaktože si nevšiml obřího nápisu 72ccm na válci motoru, díky bohu :D.

V roce 2021 nastal problém s originálním karburátorem. Plastová páčka sytiče se postupně vyvyklala, až nakonec upadla a motor si dle vzduchu sám přivíral sytič. Porozhlídl jsem se na Aliexpressu a našel jsem spoustu karburátorů na pitbike, které využívají stejných kolínek a plynových lanek. Nejvhodnější kandidát byl karburátor PZ19 s 19mm velikostí otvoru kolínka (stejné jako na Zipp pro 50) a hlavně - kovou páčkou sytiče. Karburátor používá univerzální trysku s emulzní trubičkou v jednom pro motory od 50ccm do 125ccm. Doufejme že vydrží.

Na sklonku roku 2022 začala přestavba motorky na 125ccm. Samozřejmě i s údržbou celého motocyklu. Motor byl zvolen Loncin 125 bez startéru a ukazatelů rychlostí. Postupem času se lámaly všechny plasty. Všechny byly vyspraveny laminovací sadou se skelnou tkaninou. Při tom se měnily i pneumatiky a brzdová kapalina za nové/ou. Po těch letech a kilometrech už bylo více než na čase (kapalina tam byla od počátků věků, tedy 9 let! Pohoda :D). Původní pneu bylo už i ze začátku velmi tvrdé a klouzalo na mokrém asfaltu. Výhoda byla, že se příliš neodíralo. I blinkry byly postupně obměňovány. Původní originální blinkry byly takové ty víceméně oválne na skútra - hrůza. Homologované blinkry se mi vždy zdály drahé. Proto na motorce skončily vždy nějaká čínské LED blinkry. Tyto blinkry lze sehnat za cenu okolo 300 kč / 4 ks - krásná to cena. Při této opravě byly blinkry objednány nové - zase LED a samozřejmě ohebné a tím odolnější vůčí štrejchnutí a pádům. Dokonce jsem sehnal i úplně stejnou přístrojovou jednotku. Tohle by už asi bylo přes čáru, stačí ten 125 ccm s uflexovaným nápisem. Ono je blbé vidět na poslední STK tachometr do 80 km/h a při další do 160 km/h. Nehledě na to, že by se musel natočit tachometr na rozumnou hodnotu najetých km. Radši budu jezdit s původním.

Motorka byla asi 3x položená (nikoliv však bouraná). Vždy to odnesl nějaký plast, který bylo nutné vyspravit, nejvíce maska. jednou se mi při položení motorky ohla zadní brzdová páčka, stačilo pouze narovnat. V roce 2023 mě čeká další technická. uvidíme jak moto dopadne. Možná mě za to zavřou, co já vím. Hlavně dělat jako že to je 50ccm. Příliš neakcelerovat, zvuk je díky laděnému originálnímu výfuku víceméně podobný.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
radm8
radm8 napsal 03.01.23 v 11:51

Ona vás ta čína vždycky doběhne, takže opravovat je nutnost. Nicméně na tom lze podstatně ušetřit za palivo oproti autu.

Blueracing
Blueracing napsal 04.12.22 v 22:10 10b.

nejdříve jen tak ze zajímavosti jsem otevřel profil tvé motorky,ale po přečtení recenze jsem tě musel napsat komentář a udělit 10b. Je skvělé jak se v ní léta hrabeš a vylepšuješ a jednou si urcite pořídíš moto svých snů.

rogih
rogih napsal 25.11.22 v 16:17 10b.

Obdivuhodné nadšení. Rady rozdávat nebudu, to už udělal Hondas.

Hondasl
Hondasl napsal 24.11.22 v 16:43 10b.

Vzpomínám jak jsem si v 18cti za dva měsíce vydělal na 350 jawu. krom žárovky a spojkového lanka šlapala jak hodinky asi šest let, pak ji prodal závidím ti ty nervy. myslím že jedny prázdniny v kaufu za kasou a jezdíš na pořádné motorce tak hlavně že to baví a vždy kolama dolů, At se nešoupete po asfaltu ..

Více komentářů



TOPlist