renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha NMAX 155 (2018)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník OndraF
Vloženo 27.5.2022
Aktualizováno 8.12.2022
Zobrazeno 1 925x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nmax na steroidech aneb neprávem opomíjená městská štika

Více fotografii

Motorka koupena od soukromá osoba - Prodej jak má být - posezení, pokecání u kafe o motorkách, stroji připravený ve stavu "jako nový", vše, co bylo dohodnuté, platí.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Skvělý parťák pro každodenní proplétání městem i pro nějaké to kratší meziměsto

Motorku bych doporučil pro - Ideální do města a ve verzi 155 i pro nějaké to krátké meziměsto. Dálnice není zrovna přesně to místo, kde se Nmax cítí doma, ale když už to musí být, i tu zvládá to se ctí a hlavně relativně bezpečně. Masochista se na něm může vydat i na delší cestu, ale tam ho asi, kromě výkonu a rozměrů, bude limitovat i relativně malá nádrž.

Doplňky na motorce - Maxíka jsem koupil v podstatě v originálním stavu, takže bylo nutné napravit trochu továrních nedodělků:
- Vyšší plexi Kappa: pro dálniční provoz v podstatě nutnost, navíc po instalaci štítu spadla průměrná spotřeba o hezkých 0,2 l/100 km, tj. skoro o 10% (cca 1/3 najedu na okruhu a příměstských dálnicích);
- Integrovaný nosič (přes Amazon - do týdne z Ameriky za půl CZ ceny) + 40 l kufr Kappa - myslel jsem si, že bude skoro až moc velký, ale nakonec je úplně akorát a z Nmaxu dělá takový malý náklaďáček na nákupy;
- Pár elektroblbůstek (vyhřívané hefty Oxford, teploměr vzduchu, USB dvojzásuvka s voltmetrem);
- Držák mobilu M-style spine L - velmi zdařilá náhrada RAM mount držáku za poloviční cenu;
- Nové sedlo z Alíku - měkčí a hlavně lépe tvarované - neklouže + doplnění o "mesh" potah (zdroj tamtéž)
- Prošívná textilní vložka s kapsičkou do podsedlového prostoru - malá, ale hezká a užitečná blbůstka za pár stovek
- Zrcátka z AutoKelly za 300,-, asi tak 100x lepší a hezčí, než původní.

Recenze

Postupem času jsem se u skútrů posunul od 125 přes 250ku a 400 k Burgmanovi 650. To je super stroj a najedem spolu tak 15 - 20 tisíc km ročně, z toho tak půlku po městě a příměstě a půlku na cestách. Jak jsme postupně šel na vyšší kubatury, vůbec mi už nepřišlo, jak je velký a těžký, připadal mi úplně v pohodě na jakékoliv ježdění. Jenže - jednoho dne tenhle macíček musel do polepšovny a na těch pár dní jsem si půjčil od dcery Nmax 125. A normálně jsem se posadil na zadek z jeho lehkosti a svižnosti i v příměstském provozu, o kličkování ucpanou Prahou nemluvě. A ta spotřeba... Moc těžce jsme se loučili a tak už za pár dní přistál na dvorku nový (teda zánovní) parťák na cesty do práce, ovšem vzhledem k mé váze i potřebě občas ujet pár km i po dálnici ve verzi s obsahem 155 ccm.
V téhle konfiguraci mi připadá jako ideální strojek do města i pro osoby větších rozměrů - jako je moje maličkost. Jako bonus hezky klame tělem a přivádí k zoufalství majitele PCXek, kteří, netušíce zradu, sledují mizící konkurenci a zpytují svědomí, proč si koupili takový krám .
Za mě asi největší nepříjemnost je odpružení - napsat, že to po dlažbě nebo přes koleje skáče jak koza by byl asi přísný soud, tak raději napíšu, že podvozek je laděný "sportovně" (EDIT po půlročních zkušenostech: hodně tomu pomůže nefoukat zadek na "příručkových" 2.5, ale na cca 2.2) Jo, a dva lidi to taky uveze, ale to už není žádná estráda.

Co se mi líbí:

- rozměry a hmotnost a z toho vyplývající obratnost a snadná manipulace;
- celkově kvalitní zpracování;
- pro daný účel dostačující výkon motoru;
- dynamika ve městě;
- slušně velký a dobře tvarovaný úložný prostor pod sedlem;
- dost místa i pro větší postavu, dobrá ochrana před nepohodou (po doplnění velkého štítu);
- relativně velká kola dobře zvládající městský tankodrom;
- účinné brzdy s ABS (a kotoučem SAMOZŘEJMĚ i vzadu, víme, pane Honda?);
- jednoduchá údržba, většina úkonů je bez problémů realizovatelná i doma;
- za daný výkon, značku a kvalitu přijatelná cena (second-hand stojí zhruba stejně jako Nmaxy 125ky při znatelně větším výkonu; do očí bijící je třetinový cenový rozdíl vůči Xmaxu 125 se stejným výkonem a díky větší váze podstatně horší dynamikou);
- spotřeba i celková ekonomika provozu.

Co se mi nelíbí:

- Tvrdší odpružení bez možnost nastavení (jde řešit nabídkou aftermarketu, ale není to úplně zadarmo);
- Mizerné, malé a otevřené úložné prostory před řidičem. Levá kapsa je dobrá aspoň na malou lahev vody, pravá je úplně k ničemu. Nechápu to, v kapotáži za kapsami, hlavně tou levou, je místa habakuk.
- Zrcátka jsou sice módně hranatoidně-špičatoidního tvaru (ta móda "agresivního" tvarování skútrů je fakt na palici...), ale kdyby místo toho bylo víc zrcátka na okrajích, než uprostřed, kde vidím akorát tak sám sebe, tak by to bylo ku prospěchu věci. Takhle "funguje" tak 20% plochy zrcátka, zbytek je tam v podstatě zbytečně (vyřešeno instalací obyčejných univerzálních zrcátek z aftermarketu).
- Chybějící USB zásuvka je lehce řešitelná za pár kaček ex-post instalací, ale je prostě trapné ji tam nemít z výroby, zase úplně super low-cost to není;
- Sedlo by mohlo mít trochu hrubší povrch, takhle občas klouže;
- Relativně malá nádrž - pozitivní je, že při placení není člověk tak moc v depresi, ale zase kolem 200 km je třeba začít hledat pumpu...
- Snesla by se i výstražná funkce blinkrů a "problikávátko" dálkovýma.

Výkony - sluší tomu rychlost 80-90 km/h, kde je ještě rezerva na akceleraci; na dálnici se dá rozumně jet kolem (reálné) stovky. Spotřebu (ujeto zatím cca 1500 km) mám zatím 2,6 litru (kombinace cca 2/3 město a 1/3 dálnice).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
-PePe-
-PePe- napsal 30.05.22 v 10:35

Pěkná recenze. Letos jsem vyměnil PCX 125 za Nmax 155, ačkoliv jsem původně chtěl nějakou 300cc, ale po zkušební jízdě jsem 300cc zavrhl, protože ta obratnost je o hodně horší díky 60kg navrch a navíc dynamika je řekl bych dost podobná 155ce, alespoň v nižších rychlostech. Oproti PCX 125 je zase posun v dynamice znatelný. Na rovině dá nmax 125 km/h a pohodlná cestovní rychlost je tak o 15 km/h vyšší.

pajapaja
pajapaja napsal 29.05.22 v 09:54

ač Hondař,uvažuju o ní-a´t složí

Hunyady
Hunyady napsal 27.05.22 v 17:54 10b.

Hezká recenze a hezký skútřík. Všechno jsem pozorně přečetl a hodně věcí chápu stejně. Mám PCX se stejným vysokým plexi, na zrcátka jsem dal rozšiřovací plíšky, takže za sebe vidím teď už dobře, taky jsem dal 46l kufr a taky skútr používám na dojíždění do práce.
Jako spokojený uživatel PCX ale musím napsat, že ač NMAX nabízí některé věci navíc (a byl ve výběru), nakonec jsem při koupi upřednostnil lepší prodejnost PCX v budoucnu, nižší spotřebu (opravdu jezdím za 2,1 l) a hezčí design - za mě je NMAX takový "nijaký". Jediná reálná výhoda je podle mě těch 30 kubíků navíc, ale ne každý na to má řidičák - já ano, ale většina vlastníků 125 je nemá kvůli romu, že je to žihadlo, ale protože s Béčkem víc nesmí. Takže asi tak. A kotouč na zadku? To je mýtus. Měl jsem bubny vzadu ve Fabii, Octavii i na PCX a nebrzdilo to hůř, než novější auta a velká motorka s kotoučem. Ať Ti NMAX dělá radost

Více komentářů



TOPlist