renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM Duke 390 (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník CloudJumper
Vloženo 18.11.2021
Aktualizováno 19.11.2021
Zobrazeno 1 079x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Malý Duke, to znamená drobná ovladatelná motorka s velkým jednoválcem, který zaručuje plno srandy a zážitků. Ideální na proplétání městem, zatáčky a blbnutí obecně.
Na druhou stranu na začátečníky umí být hodná a vstřícná.

Motorka koupena od FIRMA:Ondřej Šimek - Shiva motoshop (Pra - Nebyl žádný problém, naopak. Dobrá komunikace.

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki Z400: Upřímně? KTM mi ve všech testech vycházelo lépe, jako lepší volba a líbilo se mi mnohem, mnohem víc.
Yamaha MT-03: MT03 měla nový modelový rok 2020, vypadal hezky, ale říkal jsem si, že když už nejsem úplný začátečník, těch pár koní navíc u KTM mi prodlouží čas, kdy se na motorce nebudu nudit. A KTM se mi líbila mnohem víc.
Honda CB 300R: Zase řeknu to samé, vyšší výkon KTM, lepší vzhled KTM, žádný výrazný rozdíl v ceně. KTM byla vítězem

První dojmy - První dojmy? Vzhledem, že jsem si ji koupil po dvanácti letech neježdění, abych dostal do těla zase nějaké návyky a naučil se zase jezdit na motorce, byly první zážitky skvělé. Ovladatelná, lehká, přitom drzá, když jste ji pravou rukojeť otočili tak, jak to má ráda.

Motorku bych doporučil pro - Začátečníky a všichni ostatní, kdo chtějí motorku na blbnutí, svižné prodírání městem, něco, co jim vrátí radost z ježdění na malé obratné motorce fakt rychle.

Doplňky na motorce - Plexi MRA Sport, tónované do tmava

Recenze

Naposledy jsem řídil motorku v 21 letech, když jsem si udělal řidičák, velký áčko. Potom jsem na 12 let přestal a nejel na motce ani jednou. Když byl konečně čas na nějaké ježdění, hledal jsem motorku, jako bych byl začátečník, abych si obnovil všechny zapomenuté návyky.

Hledal jsem něco malého a lehkého, něco na čem se snadno propletu městem do práce, ale zároveň něco, na čem, když vyrazím po okolí, nebudu umírat nudou.

Říkal jsem si, že nějaká 300-400 motorka bude to pravé. Takže můj první pohled padl na Kawasaki, protože se mi vždycky líbily motorky tohoto výrobce. Z400, protože jsem chtěl naháče. A začal jsem zkoumat videa na youtube, testy atd. Nejčastější srovnání bylo právě s DUKEm a ve všech testech preferovali Duka. Jen ta cena byla vyšší.

Koukal jsem na nový model MT03 od Yamahy, ale nenašel jsem nic, co by ukazovalo, že je oproti Dukovi v čemkoliv lepší. Teda kromě ceny.

Honda Neo sports caffe racer CB300r nebo tak nějak se ocitla v hledáčku, ale oproti Dukovi měla cca 30koní? Za cenu jen o trošku nižší?

No nic, chtěl jsem DUKA, ale hlava říkala ne, těch cca 40.000.- rozdílu oproti Kawě není důvod proč si Kawu nekoupit, nikdo ji nehaní, naopak a Kawy máš přece rád, ne?

A pak přišel rok 2020 a objevil se DUKE modelový rok 2020. Oproti modelovému roku 2019 se nezměnilo skoro nic. Ale cena modelu 2019 skočila dolu a to výrazně, na úroveň všech konkurentů. Nebylo na co čekat, okamžitě jsem vzal DUKA v nádherné bílé barvě.

V dubnu jsem na něm poprvé jel. Zpočátku respekt, neseděl jsem na motorce 12 let. Zkoušel jsem pomalou jízdu, otáčky na místě, brždění, rozjíždění, prostě autoškolu. Nemohl jsem uvěřit, jak snadné to je. A potom jsem vzal za plyn a motorka vyrazila jako blázen. Ta síla jednoválce na takhle malé motorce je neuvěřitelná.

Přes léto pár výletů s kamarády. V zatáčkách nebyl problém stačit komukoliv, na rovině samozřejmě udělaly větší motorky páápáá. A tady se objevila první limitace.

Jakkoliv je DUKE bezvadnej na takové to malé domácí žvýkání zatáček, nemá cenu s ním jezdit víc jak 120-130km/h. Motorce se to nelíbí a nebude se to líbit ani Vám. Motor už nemá ve vyšších otáčkách na šestku (pětku) takovou chuť zrychlovat, žere, prostě jednoválec není na dlouhé přesuny po rovinkách. I to předjíždění ve vyšších rychlostech chce víc plánování, protože ta síla zespodu otáček nahoře trochu mizí. Na dálnici utrpení, když se člověk snažil sedět v jedné poloze aspoň trochu schovaný za štítkem při dvouhodinové cestě do Prahy, začaly bolet záda, nohy a krk, vichr do helmy (Eehh? Naháč? Co to blábolíš?).

Ale potom se vrátíte na okresky, pokud možno se zatáčkami a všechno je zapomenuto. Motorka je jako štika, do zatáčky snadno, ze zatáčky Vás vytáhne plynem kdykoliv. Tím, jak je člověk hodně vepředu a motorka má malý sklon přední vidle, máte pocit, jako byste měli přední kolo mezi koleny. Skvělý pocit pro zatáčení, malé rychlosti, sklápění a přenášení hmoty.

Při pomalé jízdě oceníte krouťák a sílu motoru od spodu spolu s elektronickým plynem. Vše snadno ovladatelné, spojka citlivá a díky tomu vnímáte co se děje. Skvělé pro vytažení ze zatáčky, z náklonu, pro srovnání motorky při dělání osmiček nebo odpich na zelenou na křižovatce.

Přidal jsem malé plexi (čistit mouchy zezadu ...eh zepředu?... přístrojovky je na nic), které se mi na Dukovi navíc i moc líbilo. Dost to pomohlo i s větrem do helmy. TFT displej je přehledný, jasný, čitelný. Světla svítí jako blázen.

Podle mne pro začátečníka naprosto skvělá motorka kvůli ovladatelnosti a předvídatelnosti. Někteří lidi z autoškol (chtěli ho koupit, když jsem ho prodával) řekli, že je moc agresivní pro nováčky ale, ne. Může být agresivní, když se hodně snažíte a chcete. Naopak, to, že má kdykoliv sílu vyrazit dopředu, citlivou spojku, elektronický plyn a přesné řazení dává začátečníkovi každou výhodu, kterou potřebuje, aby se naučil dobře jezdit - fungující a předvídatelnou motorku.

Po roce přišel čas na prodej. A tady byla sranda. Těch lidí, co ji chtějí, několik autoškol, že by ho brali hned atd. Byla ihned prodaná. To považuji za supr výhodu - každý chce malýho Ďůka, protože je to prostě pojem a všichni ví, že je dobrej. Víte, že ho dobře prodáte, až budete chtít něco jiného.

Pro mě to bude navždy ta první opravdová motorka a nezapomenu. Upřímně, malej DUKE byl důvod, proč jsem další motorku hledal u KTM.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist