renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 650R (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Thulle
Vloženo 19.10.2021
Aktualizováno 23.10.2021
Zobrazeno 3 472x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Motorka s nejlepším poměrem cena užitná hodnota ve své kategorii. Největší tahák je řadovej čtyřválec, na který se dneska u šestistovek dočista zapomnělo. Neprávem.

Motorka koupena od FIRMA:Moto Anex (Děčín III-Staré Město)

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-09: Nestabilní front-end ve vysoký rychlosti. Chuligánská motorka na předvádění. Navíc výrobce zmrvil design hnusnou přední lampou poslední verze.
Aprilia RS 660: Jel jsem na ní 60 km a podle mě je to strašnej rumpál. Má super design, kupu elektroniky a moderní dvojválec, kterej má výkon, ale chování motoru se podle mě na sportovní motorku vůbec nehodí. Dvouválec je taky ten důvod, proč jsem si vybral Hondu.

První dojmy - První dojmy nebyly super, protože kluci z Thajska vyosili kapotáž cca 0,5 cm doprava. Jsem hodně vysazenej na symetrický věci a tohle mi nedá spát. Display je navíc na jedný straně trošku zvedlej, což mě irituje a dost mi to pokurvilo počáteční radost. Jsou to kosmetický blbosti, ale zrovna u Hondy by to měli mít zmáknutý.

Motorku bych doporučil pro - Ideální motorka pro člověka, co chce použitelnou sportovní motorku za rozumný peníze s nesmrtelným motorem. Nemá nesmyslnej výkon dnešních litrů, kterej většina jejich uživatelů stejně v provozu nepoužívá a místo toho šimrá plyn v první třetině otáčkoměru. Tady si těch 14.000 otáček aspoň užijete.

Doplňky na motorce - Fender eliminator od Evotech Performance
Rozpěra řízení - dovoz Japonsko
Čiré sportovní plexi (protože chci v rychlosti vidět, černá je frikulínská hovadina)
Krovka spolujezdce - originální díl Honda
Quickshifter (jenom nahoru) - originální díl Honda
Vyhřívané rukojeti - originální díl Honda

Recenze

CBR 650R jsem si vybral z jednoho prostého důvodu. Je to jediná nová sportovní šestistovka na trhu, která má čtyřválec.

Čekal jsem měsíce na RS 660 a pak jsem se na ní svezl, za což jsem děkoval bohu a klukům organizujícím mototestcamp.cz. Objednávku jsem zrušil a koupil Hondu. Na papíře je sice RS660 naprosto super, ale projev dvouválce mě velice rychle přesvědčil o opaku. Brutálně to vybrovalo, vyhazovalo to kvalt už někde ve 3.000 otáčkách a kvalita zpracování byla hluboko pod tím, co ukazovaly marketingový materiály. Quickshifter byl sice super, ale bez něj by ta motorka ztratila třeba 50% svojí zábavnosti. Navíc na mojí testovací motorce ten quickshifter půl času fungoval a půl času ne. Aby toho nebylo málo, převodovka mi nahodile vyhazovala kvalty. To opravdu není něco, co chci, aby mi moje motorka v náklonu v zatáčce dělala.

Zpracování

Jak už jsem uvedl, montáž přední kapotáže mý motorky dostal asi nějakej Thajec před polední pauzou, protože je vyosená o 0,5 cm doprava. Sere mě to, protože je to z pozice jezdce vidět. Display trčí na levý straně trošku ven a to mě sere taky. Není to nic závažnýho, ale u nový motorky za 200 litrů vás to nasere.

Až na sváry řídítek působí zbytek zpracování motorky velmi prémiově a vysoce nad svojí cenovou konkurencí. Plasty, rám, hadice a ostatní prvky vypadají skvěle a motorka svým celkovým zpracováním ve skutečnosti působí, že střílí vysoce nad svojí cenovku. Doplňují to skvěle vypadající hliníkový prvky, krátká hliníková koncovka výfuku a kompletní LED osvětlení.

Pohonné ústrojí

Jednoznačně highlight týhle motorky. Variace tohohle motoru Honda vyrábí už přes 10 let. Nezničitelnej motor, pokud dodržujete (nadstandartně vysoký) servisní intervaly. Standartní projev japonskýho čtyřválce se skvělou konstrukcí a krásně lineárním výkonem. Neskutečná převodovka, která zchroupe bez odmlouvání šestý stupeň klidně i ve 20 km/h. S výkonem 100 koní si omezovač ve 14.000 otáčkách užijete nejen na okruhu, ale taky na okreskách, což se rozhodně nedá říct o většině litrovejch motorek. Maximálka 242 km/h, víc jsem z toho nedostal. Vím, že to nikdo neřeší, ale tahle věc se 100 koňma žere jenom 5 L na 100 / km, což je docela fascinující.

Motorka nemá elektronickej plyn, což je u tohohle motoru sice pochopitelný, ale znamená to, že s quickshifterem můžete řadit jenom nahoru.

Podvozek a brzdy

Moje faceliftovaná verze má trošku zlepšenej podvozek oproti verzi 2019. Obrácená vidlice Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP). Nevím co bych napsal: okresky i okruh žvejká bez problémů na standardní nastavení (zadního tlumiče). Na mosteckým okruhu jsem se držel za zadkem novýmu Ducati Streetfighter V4 a škrábal hlásiče. Jakmile se zahřály gumy, necejtil jsem, že by mě podvozek nepodržel, nebo že by měl nějaký nedostatky.

Brzdy Nissin to samý. Někoho možná bude odrazovat, že to nemá Brembo, ale ta motorka to nepotřebuje. Navíc má standartně nastavovací páčku přední brzdy, což je fajn. Brzdí to solidně a to i z vysoký rychlosti.

Elektronika

Na palubce na vás čeká moderní barevnej LCD display, kterej trpní na čitelnost opravdu jenom na hodně přímým slunečním světle. Má standardní fíčury + nastavení jasu a indikátor přeřazení vysokých otáček, kterej si navíc můžete upravovat - to se mi líbilo. Motorka má normální nevypnutelný ABS a vypnutelnou kontrolu trakce. Kromě USB zásuvky pod sedadlem a klaksonu na motorce žádnou další elektroniku nehledejte.

Verdikt

Nezničitelnej čtyřválec ze starý školy, kterej vám bude sloužit bez problémů 20 let. Super zpracování a povedenej design za (podle mě) dobrý peníze. Tahle motorka nemá cenově konkurenci. Buď jsou lepší motorky za vyšší cenu nebo objektivně horší motorky za nižší. Pro běžný používání (čti okresky, víkendový výlety a občas okruh) je to naprosto bezkonkurenční sportovní stroj. Jediná vyloženě nevýhoda je vyšší váha, za což může primárně ocelovej rám převzatej z původní CBR650F.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
_Michal
_Michal napsal 30.06.23 v 20:49 10b.

Zdá se mi to nebo ne? Tá pozice boty na stupačce v zatáčce jednou nebude ideální.

Codo
Codo napsal 26.10.21 v 17:50 8b.

užij si parádní hondici

Paulano
Paulano napsal 26.10.21 v 07:15 10b.

MaRRtan
MaRRtan napsal 24.10.21 v 21:06 9b.

Pre zaciatočnika určite dobra motorka, ako prvu motorku som mal 600rr a po dvoch rokoch už 120koni bolo malo a u litra ten výkon využijem akurát treba mať na to gule. Zdar a hodne šťastných km.

Thulle
Thulle napsal 23.10.21 v 18:41

@lukakny Zdar. Hmotnost s náplněma má tahle motorka 207 kg. Když s ní manipuluješ na místě, tak to asi trošku znát je, ale jakmile se to rozjede, skoro to není poznat (tohle vs RS 660 například).

R6 má sice čtyřválec, ale je výrazně dražší a dle mýho názoru je to vyloženě okruhová motorka. Má dost brutální náběh výkonu a hodně extrémní posez. Jezdit na tom daily bych opravdu nechtěl.

Pokud ti nevadí dvouválec, ještě máš dneska na výběr Yamahu R7, ale je slabší a nejel jsem na tom.

Více komentářů



TOPlist