renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZS 600 Fazer (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Akahige
Vloženo 23.9.2021
Aktualizováno 23.5.2022
Zobrazeno 614x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorku jsem si postavil podle svých představ a ve finále to nejen pěkně jede, ale má i parádní zvuk. Motorka pár kilo zhubla a je zábava na tom jezdit.

Výška jezdce: 179 cm

První dojmy - Je to taková štika, drží krásně stopu, zatáčet se dá i bez držení řidítek. Nad 140 km/h to pěkně fičí. Řidič lehce v předklonu, trošku váhy je na rukách. Je potřeba motor trošku víc točit, než jsem byl zvyklý u dvouválce. Stroj jsem si vybral k přestavbě, protože se mi líbil rám a motor, vizuálně i konstrukcí. "Tohle už se nikdy vyrábět nebude", říkal jsem si a chtěl to ochutnat, než všechny ty karburací plněné čtyřválce zmizí. Dá se na tom jet celkem svižně, ale nejvíc mne baví jen tak se courat po městě a nebo po zakroucených okreskách. Brzdy musely být v devadesátkách, kdy tento stroj někdo v Japonsku nakreslil, naprostá pecka. Do náklonu jde motorka krásně čitelně a plynule a kontrola poloměru oblouku je tak sranda. Zrychlovat a s meziplyny zpomalovat, to jí jde bezvadně a díky zvuku z výfuku bych to mohl dělat celý den. Nástup výkonu je do 6tis. krásně uhlazený a pak najednou kopanec, jako kdyby se motorka probudila a chtěla všechno dohnat. Také ale není problém tam dát trojku a jezdit celý den po městě, nebo mimo něj jen tak na "kochačku".

Motorku bych doporučil pro - Pro radost každého kdo má rád jízdu na motorce takovou, jaká bývala v devadesátkách. Na přestavbu. Místo skůtru do města. Na naučení. Na projížďku. Jen ne pro cestovatele - teda ne tu moji, jinak možná i na to kratší cestování. Mě na té mé po dvou stech km už bolí záda a zápěstí.

Doplňky na motorce - Bridgestone Battlax 016 pro, padáky, výfuk, blinkry, světlo přední i zadní, alarm, pancéřové hadice na brzdách.

Recenze

Má první přestavba. Všechna elektrická zařízení mají homologaci. Výfuk Čína,ale dodělával jsem přepážky,aby to zbytečně neřvalo a jelo. Od spoda jde lépe a točí plynule až k červenému poli otáčkoměru. Možná se trochu zvedla spotřeba, neměřím to. Zadní podsedlovka uříznuta, převařena, zpevněna. Kapotáž zadní je vlastní výroba, přední koupena a upravena. Spínačku jsem posunul vpravo pod nádrž - je to hezké a na řidítka už se nevešla, neb jsem musel šetřit místo na světlo a kapotku. Budíky jsou krásné, ručičkové, původní.. Jen jsem vyrobil nové uchycení přímo na brýle aby byly blíže k řidítkům. Plus pár dalších menších úprav o kterých nemá smysl se zmiňovat. Repase, nebo výměna snad všeho kromě karbců. Příruby byly jako nové, tak proč se do toho vrtat. To máte: ložiska, kotouče, brzdová pumpa, gufera, mraky těsnění, řetězovka, pneumatiky... Na sedlo jsem použil původní korpus, který jsem přizpůsobil nově vzniklé podsedlovce. Výplň a potah dělal samozřejmě čalouník, který to umí a podle toho to také vypadá. Nádrž lakoval také profík. Bike do nepohody, pojede vždycky a všude. Používám ji místo skůtru na ježdění do práce a po městě. S klidným svědomím bych ji doporučil úplnému začátečníkovi, je to jako na kole, jen se nemusí šlapat. Jede to podle toho, jak se kroutí zápěstím a i přes absenci veškerých elektronických pomocníčků je jízda nezáludná a pohodová. Ani na mokru jsem neměl žádný problém, je to jen v ruce a o dobrém obutí a stavu podvozku.
S manželkou jezdíme na 1290 Super Adventure, která je pro dva skvělá a za nic bych ji neměnil. Chtělo to, ale ještě něco menšího jen pro mě. Yamaha tím jak je malá, tak je příjemná na kratší pojížďky a takové to poskakování pro rohlíky a pro mléko Je to zase něco jiného a všichni víme, že jedna motorka nestačí. Teď už mi stačí jen měnit olej a lít benzín, provozní náklady jsou nizoučké. Zkrátka radost za pár korun.


12.05.2022, motorka je zase v původním stavu, neboť mi na STK vysvětlili, že takhle Fazer rozhodně nevypadá a že ho musím uvést do původního stavu. Na motorce v tu dobu už byly stupačky spolujezdce a původní výfuk. No nic, nemá cenu se hádat s někým kdo má v ruce razítko. Smutné je, že i když člověk dodrží všechny homologace a literu zákona pro provoz na pozemních komunikacích, není to nic platné. Alespoň jsem si to zkusil a vím, že vyčnívat se prostě nemá. Takže šup zpátky do škatulky mainstreamu.

23.05.2022,Tak a je prodáno. Motorka odjela na Ukrainu. Chtěl jsem si zkusit jaké to je udělat rozsáhlejší přestavbu a to motorka splnila. A vlastně hned dvakrát, když jsem ji musel vrátit do původního stavu. Jeden stroj a tři podoby Bylo to fajn a něco jsem se naučil. Hlavně tedy to, že v našem legislativou svázaném prostředí se přestavba nevyplatí. Kdo se do toho pustí, stejně jako já, ze zvědavosti, držím palce.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
-Jandys-
-Jandys- napsal 26.02.22 v 21:42 10b.

pěkná a vkusná přestavba líbí se mi to a určitě stejnou nepotkáš

Více komentářů



TOPlist