renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Rocket III Touring (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mašer.
Vloženo 25.8.2021
Aktualizováno 7.3.2023
Zobrazeno 2 510x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vzhledem k rozměrům a pohotovostní hmotnosti je to mastodont. Táhne jako lokomotiva. Mezi cruisery je to exot díky motoru, který připomíná spíš ingot.

Více fotografii

Motorka koupena od Jacks Motorcycles - Prodejce po pravdě ujišťoval, že moto není bouraná, ale drobné poškození nezmínil. Ta byla odhalena až na místě.

Výška jezdce: 174 cm

První dojmy - První a jediný negativní, ale spíš překvapivý vjem byl hned po nasednutí z pohotovostní hmotnosti, která byla o cca 45 kg výš, než jsem byl zvyklý. To se projevuje vždy při manipulaci na místě a v minimálních rychlostech. Člověk si na to musí zvyknout a myslet na to. Ale co už, k téhle kategorii to prostě patří. Dál už následovalo je nadšení. Nadšení z toho, jak Rocket táhne, velmi slušně brzdí, má dokonale tuhý rám, kde motor je jeho součástí. Podvozek tak dává dokonalou jistotu. Někdo se nad tím může pousmát, ale první jízda mi připomněla mojí zkušenost s GW 1800.

Motorku bych doporučil pro - Majitel to musí mít v hlavě hodně dobře srovnaný. Motorka je těžká! Řidič musí brát za plyn s velkou rozvahou a vědět co má pod zadním kolem, protože ten krouťák umí svoje. Dál však už je prostor jen pro emoce

Doplňky na motorce - Na motorce jsou tovární doplňky již z výroby: gelové sedlo, plexi, postranní kufry, opěrka spolujezdce s nosičem, padací rámy, předkopy, ABS a přídavná světla.
Já jsem to doplnil pouze LED předními reflektory.

Recenze

Po 12ti letech jsem se rozhodl prodat svoje XV 1600 a jít trošku jinam. Zatoužil jsem po něčem menším, hbitém a obratném. Líbí se mi kategorie neo-retro-klasik, kde ve výběru vyhrála MG V7 850 Special(modrá). Při zkušební jízdě jsem z ní byl nadšený. Problém nastal po přisednutí manželky. Málo místa, stupačky vysoko, na delší jízdy pro její záda nemyslitelné. Něco takového jsem již od začátku tušil a nechal jsem si pootevřená zadní vrátka. R3T byl jasný kandidát, protože jsem už nechtěl jít znovu do velkoobjemového twinu. Měl jsem to štěstí, že mi kamarád měsíc před koupí Rocketa půjčil a tím bylo rozhodnuto. Ke koupi jsem hledal evropskou verzi u nás i v okolních státech. U nás z trhu rychle zmizely a zůstaly pouze pochybné dovozy z "Německa" s tacháčem v mílích :D, kterých je i v zahraničí přehršel. Nakonec jsem se vydal do Varšavy, kde stály dva kusy. Jeden Evropan 2008 a druhý Kanada. Kanada r.v. 2017, s malým nájezdem, který mi potvrdilo i zastoupení Triumphu, černá metla s ručně malovaným linkováním, gelovým sedlem a origo předkopy. K motorce se někdo choval nešetrně, protože pár drobných poškození jsem našel. Možná při přepravě přes moře, protože jinak bylo vše velmi pěkné, řekl bych skoro až panennské, bez stop pádu, nebo nehody. Na motorce nebyly fabrický řídítka, která jsem hned objednal, protože takový posez mi nevyhovoval(ala powercruiser). Netuším, jestli v ŘJ byla tovární palivová mapa, ale tu jsem taky vyměnil. S původní mapou měla motorka brutální zrychlení ve spodním pásmu otáček, střed a vršek už mi přišel mdlý a navíc nastupovaly až nepříjemné vibrace. S novou mapou byly odstraněny restrikce a motor táhne v celém spektru lineárně, bez úbytku akcelerace, bez zbytečných vibrací. V Evropě nemá Rocket moc velkou uživatelskou podporu, ale naštěstí na americkém fóru lze získat maximum informací. Motorka má hodně možností na úpravy zaměřené především na zvyšování výkonu.



K dnešnímu dni mám najeto přes pět a půl tisíce km. Vzhledem k zařazení motorky a jejích dispozic je to především pohodlný cesťák. To potvrdila i žena, že je pro ní pohodlnější než XV. Triumph se však nezalekne ani zakroucených okresek. To díky rámu, podvozku, brzdám i motoru. O tom jsme se přesvědčili i v Dolomitech(vč. Stelvia). Spotřeba je při normálním pohodovém cruiser ježdění někde mezi 6,5 až 7mi litry. Pokud se za to ovšem v alpských kopcích vezme, šplhá se do dvouciferných sfér. Kdo by si to ale nechtěl užít, že?:) Druhá věc je úbytek gumy na zadním kole cca 1,25 mm/1000 km :D Žádný technický problám jsem neměl.
S továrními výfuky motorka nemá úplně špatný zvuk. Je takový bručivý až dunivý, ve vyšších otáčkách o sobě nechává náležitě vědět. Do toho se z motoru ozývá podle otáček takové skoro elektrické bzučení až pískání.
O týhle motorce a všem okolo ní by se dalo psát a mluvit hodně dlouho. Tak jsem vás snad moc nenudil.
3/2023 A Triumph je minulostí. V srpnu 2022 mě sestřelil německý důchodce Caddynou k zemi. Nic moc mi naštěstí nebylo, jel jsem pomalu. Pojišťovna mne vyplatila a minulý týden jsem Rocketa viděl naposledy. Škoda, byl to dobrej stroj, ale přeci jen jenom stroj. Není proč smutnět, život jde dál

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 30.08.21 v 12:35 10b.

Tuhle motorku obdivuju

dzej.pi
dzej.pi napsal 30.08.21 v 06:46 10b.

Kukkan
Kukkan napsal 29.08.21 v 12:17 10b.

Hezké. A klidně piš dál.

Dan66
Dan66 napsal 27.08.21 v 21:44 10b.

klidně bych četl dál...

Maršo
Maršo napsal 25.08.21 v 21:00 10b.

Vítej v klubu

Více komentářů



TOPlist