Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports (2018)

Vlastník memeth
Vloženo 21.2.2021
Aktualizováno 21.2.2021

Na tuhle motorku jsem obdivně koukal a říkal si, jaké by to asi bylo ji mít v garáži...no a teď ji tam mám )) Když jsem narazil na tenhle kousek v trikoloře se zlatými koly, tak jsem ji prostě musel mít. Je to moje první motorka s automatem DCT.

Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov)

Kawasaki Versys 1000: Prostě jsem se zakoukal do Afriky :-)

První dojmy - Motorka mi na začátku přišla obrovská, ale při jízdě a ovládání to není znát. Čekal jsem, že vzhledem k jejím ofroadovým ambicím to na silnici nebude nic moc, ale opak je pravdou. Motor má dostatečný výkon a táhne jako prase, kdykoliv se vezme za plyn. Na naše rozbité silnice je to ideální motorka, ale když se s ní vjede do zatáček na hezkém asfaltu, tak i tam si s ní člověk užije spoustu legrace a troufnu si říct, že i tam je hodně rychlá.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého koho baví motorky a má cestovateské touhy, protože ke zdolávání velkých vzdáleností a poznávání nových krásných míst je tahle motorka stavěná

Doplňky na motorce - Motorka má z výroby zásuvku a vyhřívané hefty, kupoval jsem ji i s předním ochranným rámem, zadním hliníkovým kufrem SW Motech a navigací Garmin. Takže jsem dokoupil jen dva boční hliníkové kufry SW Motech TraX Adv. Teď už uvažuji jen o přídavných dálkových světlech, protože jízda za tmy není nic moc. Přední lED světlo svítí hezky, ale má ostře ohraničený světelný kužel a zvlášť v zatáčkách to není úplně ono.

O technické specifikaci téhle motorky a její výbavě tady už bylo popsáno spoustu stran, tak je zbytečné to tu zase rozepisovat a budu se soustředit jen na své pocity.
Motorka je vizuálně obrovská a v té trikoloře se zlatými koly budí pozornost všude kam přijede a všem se moc líbí. Vysoká teda je, ale při mé výšce to není vůbec problém a aspoň člověka nebolí nohy po delší cestě. Motor mě překvapil jakou má sílu a zátah, mám obuty Pirelli Scorpion Trail II a na silnici drží skvěle a můžete si na motorce dovolit v zatáčkách cokoliv. Šotolinu nebo suchou polňačku zvládnou taky, a do jiného terénu se určitě pouštět nebudu.
Při první jízdě jsem byl celkem rozpačitý z automatu DCT, hlavně v režimu D, což má být režim pro cestování. V tomto režimu řadí převodovka strašně brzo a v nízkých otáčkách. To mi fakt nevyhovuje a mám pocit, že motorce se to taky nelíbí. V režimu S zejména ve stupni 2 nebo 3 už je to úplně jiná káva, motor se nechá víc vytáčet a převodovka řadí krásně plynule a intuitivně. Při podřazování si přidává meziplyn a výfuk při podřazení vydává krásný zvuk. Já jsem si ale zvykl řadit tlačítky na řidítkách a to mi vyhovuje nejvíc. Ty rozjezdy bez spojky a přeřazení pod plynem je naprostá bomba, takže si člověk užívá nekonečnou akceleraci a zrychlování motorky.
Líbí se mi sériový výfuk, který má krásný zvuk a proto mě ani nenapadlo ho měnit za laďák. Mělo by to smysl snad jen kvůli úspoře hmotnosti, ale má to smysl kvůli 1,5 kilogramu u téhle motorky? Když naložíte tři kufry a spoustu bagáže, tak ta hmotnostní úspora dle mého názoru nemá smysl.
Nádrž o objemu 24,2 litru a dojezd někde okolo 500 km je super a k této motorce to prostě patří. Je to super, když nemusíte každou chvíli hledat benzinku.

findejs1310
findejs1310 napsal 28.02.21 v 17:56 10b.

Joooo

Nafťáček
Nafťáček napsal 25.02.21 v 23:14 10b.

Příteli memethe. Na motorkářích už vypadám jako prodejce Afriky co máš . To co jsi koupil je prozatím poslední plnohodnotný velký Enduro s velkými zdvihy. ( pominu-li DCT...ale jak kdo). Máme doma dvě úplně stejný a taky s DCT. Podotýkám, režim D je označení ,,důchodce" takže víme o čem píšeš. Nicméně jsi napsal že terén nee.. tak my si s paní počkáme až nám napíšeš že joo.. Včera jsme to po pauze osedlali a mohu jen říct jen jedno. Ta motorka nás bude bavit asi až do důchodu!!! Dobrá volba, neznám lepší..(byť jsem seděl na ledacčem)

Doctoropulos
Doctoropulos napsal 25.02.21 v 19:26 10b.

fešanda ať dělá radost

Irsaioliver
Irsaioliver napsal 25.02.21 v 18:30 10b.

Super já si jedu pro tu šedou ať slouží a třeba někdy na silnici ...

Bebel17
Bebel17 napsal 25.02.21 v 18:05 10b.

Pekne napísané, krásna mašina. Je ideálna na to, čo píšeš.. presne...tak si ju uži v zdraví , veľa šťastných kilometrov prajem!