renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Zontes 310 Tour (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jofré
Vloženo 9.10.2020
Aktualizováno 18.5.2021
Zobrazeno 6 040x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Nenáročný a zatím spolehlivý a úsporný sluha s různými vychytávkami, za které jinde platíte nadstandard.

Více fotografii

Motorka koupena od Motogroup Kolín - v TP je uvedený výhradní dovozce MR43

Výška jezdce: 177 cm

První dojmy - Motor byl hodně syrový, nechtělo se mu do otáček a ani jsem ho nenutil vzhledem k zajíždění, takže do 5000ot a cca 80km/h, jinak ovladatelnost od začátku příkladná, je lehká, obratná a žádný prcek.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, kdo chtějí jezdit pohodlně, s malou spotřebou, za ty peníze lepší cenduro neseženete.

Doplňky na motorce - TOP case Rambler, přídavné plexi, přídavná LED světla pro větší viditelnost, kompletní výfuk Sharon kvůli zvýšení hluku, teploměr, měřič teploty chladiče a motoru, další zásuvky 12V a USB, boční opěrky na brašny

Recenze

Je to moje už asi 35 motorka. Ještě mám těžkou Brevu1100, ale pořád jsem sháněl něco na každodenní ježdění do práce a na případné krátké výlety. Když se objevilo toto "cenduro", pročetl jsem pár zahraničních recenzí a zkusil to. Motorku jsem kupoval novou koncem léta 2019 (117.900Kč) a teď měla jubileum v počtu 10.000 ujetých km. Motor si sedá minimálně 3.000km, teprve potom jsem si dovolil ho točit nad 8000ot. Výbava je skvělá, v ceně je vlastně všechno, za co si u jiných připlácíte: ochranný masivní rám, plastový kryt motoru (kvalitní pružný), kovové bástry a ochrana rukou proti větru, elektricky polohovatelné plexi 2 polohy, s dokoupeným deflektorem mi jde proud vzduchu nad helmu, komplet LED osvětlení, přední blinkry jsou zdvojené. Hlavní světlomet svítí nádherně, dálkové udělá ze tmy den (proti tomu např. HONDA CB500X 2019 taky LED, ale ubohé). Dále zadní nosič s masivními madly, elektricky ovládané otevírání nádrže, elektrické zamykání řízení, vše bezklíčkové, lithiová baterka, zásuvka USB a ještě jeden konektor 12V připravený pod nádrží.
Čekal jsem až na ní něco najedu, nechtěl jsem sem dát informaci ve stylu, koupil jsem si novou motorku, vypadá pěkně, hezky se mi na ní sedí, asi bude druhá nejlepší na světě.
Jasně, že je teprve rok stará, ale s motorkou jsem jezdil prakticky stále, takže si vyzkoušela různé teploty, sucho, déšť, zimu cca do minus 10st. Vždycky to zvládla. Poruchu v pravém slova smyslu jsem neměl žádnou, 2x mi došel benzín. Pouze jsem zjistil, že mě nepustí elektronika nad 140km/h tachometrových, jako když zasáhne omezovač. Ani dovozce si neví zatím rady.
Obecně bych to shrnul, že se na motorce jezdí pohodlně, posez je vzpřímený, za plexi jsem schovaný i za deště, kolena se schovají za nádrž. Průměrnou spotřebu mám 3,5L/100km, motoru se líbí nejvíce mezi 5 - 7 tis. ot., což je od 80 do 100km/h. Při ustálené rychlosti 90 ukazuje průměrnou spotřebu 2,9. S dokoupeným kufrem je to dobrý sluha na každodenní použití. Můžu porovnávat s CB500X, kterou máme taky doma, je to hodně podobné z hlediska ergonomie, pohodlí. Rozdíly jsou v pořizovací ceně a ve výbavě ve prospěch Zontese, motorově je na tom zase lépe Honda. Jízdní vlastnosti se mi více líbí u Zontese, není tak uhoupaný předek a 17 kola jsou jistější v náklonech. Kdyby do Zontese dávali motor z CB500, byl by to etalon ve své třídě (pokud by byla zhruba zachována cena). V současné nabídce se k tomu asi blíží RVM500 by JAWA alias MACBOR Montana XR5 nebo podobné VOGE 500DS... Servisní interval výměny oleje je jen po 3000km, s filtrem po 6000km, je to ale jen 1,7L. Pneumatiky jsou CST, bál jsem se toho neznámého označení, ale drží nejen na suchu, neměl jsem problém a dost vydrží, ještě mají vzadu 4,5mm a teprve začíná placka, takže vyměním až na jaře, budu dávat Michelin Pilot Road 3 jako přední a 4 na zadní. Stejné enduro dezény od známějších značek se bohužel v předepsaném rozměru nedají zkombinovat.
Uvidíme, jak půjdou shánět náhradní díly, MR43 se zatím tváří, jako že všechno seženou, na stránkách výrobce je možné objednat cokoliv a levněji, ale nezjišťoval jsem dopravu apod. Běžný servis, výměny oleje, filtru si dělám sám, k nejbližšímu prodejci do Kolína to mám 80km.
Ježdění na Zontesu mi trochu připomíná předchozího skutra, je pořád v permanenci, tím, jak je lehký, univerzální, skočím na něj a jedu, nic neřeším. Otočku na místě zvládne přes boční stojan, v kufru odvezu potřebné a s nízkou spotřebou. Cesta z práce po zatáčkových okreskách jí sedí nejvíc.
Komu stačí jezdit předpisovými rychlostmi a nebaví ho dálnice, doporučuju.
K 17.5.2021 najeto 12000km. Tak mi to nedalo a opravoval jsem. Myslel jsem si, že přes zimu se motor neohřeje, protože je prostě kolem zima, ale zjištěno, že termostat úplně neuzavírá. Takže chladící kapalina po celou dobu kolovala i přes chladiče. Zpětně si uvědomuju, že tato závada je od koupě. Stále jsem jezdil při teplotě motoru cca 40-50st.C. Z MR43 poslali za 769Kč nový termostat a nyní i v chladu po 3-4km motor nádherně prohřátý a teplotu drží. Jinak spokojenost, ano, občas chybí výkon. člověk asi nebude nikdy spokojený.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Jipeto
Jipeto napsal 15.01.24 v 21:02 10b.

Codo
Codo napsal 07.04.23 v 11:00 10b.

To je hodně dobře napsaná recenze 10 bodů autorovi!!

Myschan
Myschan napsal 18.07.22 v 11:53 10b.

Pěkná moto a dobrý popis. Je vidět, že máš přehled. Hodně šťastných kilometrů

kývaj
kývaj napsal 18.11.21 v 21:14 10b.

Pekne popísané z nadhľadu zrelého motorkára, ktorý nie je upnutý iba na 1 stroj.

stofa17
stofa17 napsal 15.09.21 v 20:27

Více komentářů



TOPlist