renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/21 Pionýr (1976)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JAWA_Motocykly
Vloženo 22.6.2020
Aktualizováno 14.7.2020
Zobrazeno 1 218x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.7

Popis motorky


Originální 21-čka v patinovém stavu, včetně záručního listu a dokladu o koupi z Mototechny

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/05 Sport: 05-tka měla předělaný motor za motor Jawa 20

První dojmy - Na první pohled moto nevypadá moc hezky, ale je to originální lak. Při koupi byly problémy s přepisem, chtěli vyměnit ručně malovanou SPZ za "plachtu", ale nakonec mi ji nechali. Vyměnili pouze TP za velký a malý... :(

Motorku bych doporučil pro - Kdo chce být retro

Doplňky na motorce - Zrcátko

Recenze

JAWA 21 (pozor, je rok 1976, takže žádné JAWA 221!), motocykl, který chtěl mít každý, kdo měl moto JAWA 20...
Tato Jawa je ale čistokrevná 21-čka, doklad o koupi z Mototechny a záruční list se shoduje s motocyklem. No, něco o těchto Pionýrech si přečtěte někde jinde, jdu popisovat, co jsem zatím udělal :)
Při koupi mi prodejce hned řekl, že nestartuje na startpáku, ale na roztlačení. To jsem vyřešil seřízením předstihu a odtrhu. Také se mi ještě přiznal, že přední tlumiče jsou vyběhané. Koupil jsem nové vložky a jsou zase jako za mlada :D
Elektrika byla zapojená jen tak, Pionýr startoval, chcípnul, ale nesvítil. Tak jsem si sehnal barevné dráty a udělal jsem novou elektriku (30W). Pionýr svítí, ale nesvítilo zadní světlo, protože sufitka byla 12V 5W... Výměna řeší vše.
Jak jsem již zmiňoval, je to původní patinový stav.Moto stálo 20 let v garáži a to stání se na ní podepsalo. Kola, tlumič výfuku jsou orezlá, ale říditka ne!
Po první jízdě jsem zjistil, že Pionýr hrozně "skáče", vyměnil jsem řetězovou sadu, potom spojku a nakonec jsem půlil. Motor má 2.výbrus. Motor má taky jednu perličku. Klikovka je s ložiskem zalepená v levém karteru. Když jsem klikovku chtěl vylisovat, udělal jsem si přípravek pod traktor ZETOR 25A. Bohužel to drželo tak, že to zvedalo 2 tuny... Takový tlak v motoru na Pionýru přece není?!
Zatím jsem vyměnil zapalování, původní deska byla křivá, zadní tlumiče byly děravé, tak jsem je musel vyměnit. Třinácti zubé řetězové kolečko nahradím 12, aby lépe táhl do kopce.
Jezdí se na ní docela dobře, replikový molitan sedla je hrozně měkký. Moto se nejlépe cítí na silnice, ale nevadí ji ani tráva.
Ve dvou pouze na kratší cesty.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JAWA_Motocykly
JAWA_Motocykly napsal 02.07.20 v 17:16

@Kily Jawa Pionýr jezdí už přes 40 let. Sice někdy poruchy, ale pořád lepší , jak vysoký zvuk skútrů. Udělej experiment . Jezdi každý den na tom čínském skútru a uvidíme, že půjde dřív do kopřiv než Jawa Pionýr

Kily
Kily napsal 26.06.20 v 20:12 6b.

Jo, bezva přibližovadlo pro důchodce - rybáře. Jinak je každý čínský skútr lepší .

Milan1963
Milan1963 napsal 22.06.20 v 21:11 10b.

Pěkná patinovka. Mám taky 21, zatím rozebranou, ale rok 77 a to už je ta 221 , o níž píšeš. At' ti pionýr dělá radost.

Čadil
Čadil napsal 22.06.20 v 09:35 10b.

Více komentářů



TOPlist