renocar_duben



PROFIL MOTORKY

AJP PR4 240 Enduro (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník cunado
Vloženo 9.6.2020
Aktualizováno 2.5.2021
Zobrazeno 1 717x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 5.5

Popis motorky


Jednoduché a lehounké endurko pro hobby jezdce

Více fotografii

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF 250L: Příliš těžká do terénu (na 250ku)

První dojmy - Velmi lehká, skoro jako motorové kolo a současně motor není žádný drak (jedná se o variaci na starší Hondu 230)

Motorku bych doporučil pro - Začátečníci a hobby jezdci v enduru, pro mě jako druhá doplňková motorka.

Doplňky na motorce - Kryt motoru - plastový original AJP, ale dostačuje, dále bástry s kovovou výztuhou, spojková páčka Zeta.

Recenze

Dlouho jsem se rozhlížel po nějaké další motorce k mojí Yamaze XT, která by byla lehká a dovolila mi zkoušet v terénu věci, které si se 185 kg motorkou nedovolím, původně jsem hodně sledoval Hondu CRF 250 L, která je nepochybně dost solidní stroj, ale jejích 147 kg pohotovostních proti 110 kg AJP PR 4 240 nakonec rozhodlo.
Samozřejmě jsem uvažoval i o KLX 250 (230) a případně dalších lehkých sportovních endurech, ale současně jsem nechtěl vzhledem k tomu, že je to druhá doplňková motorka v ní utopit ranec, případně dovalit domů něco totálně zhuntovaného a utopit ranec v následné rekonstrukci. Nakonec jsem sehnal AJP jeté jednu sezónu s nájezdem 1400 km ve výborné kondici a bylo rozhodnuto.
Každopádně pojďme k AJP 240, jedná se o endurko s výborným poloprofi plně stavitelným podvozkem, ale současně se slabším motorem - starý ale osvědčený vzduchem chlazený dvojventil Honda 230 vyráběný v licenci, ale na druhou stranu se slušným krouťákem a relativně dobrou spolehlivostí a slušným servisním intervalem (2000 km v porovnání s endury, kde se olej mění po pár MtH) a to je současně hlavní charakter tohoto stroje - perfektní podvozek a trochu tupější motor, což je ale pro začátečníka jako já dobrá kombinace. Současně je ale výkon motoru trochu limitem tohoto stroje a pokud to někdo myslí s endurem vážně a chce se dál rozvíjet, tak bude nepochybně potřebovat časem něco silnějšího. Každopádně k té síle - moje moto je verze Ultrapassar, která má trialové pneu a hlavně větší zadní rozetu, takže s tím vyjedu opravdu úplně vše díky zpřevodování do síly, ale na silnici je to zase vykoupeno rychlostí max 80 dle TP a popravdě 5ka už je dost vytočená někde v 70, takže na delší přesuny to rozhodně není a je třeba si hledat spíše necesty než cesty.

Update květen 2021:
Myslím, že něco málo enduro schopností, které využiju na XT při cestování cestou necestou, jsem se naučil a soustředím se nyní více na cestování samotné a motku pošlu dále do světa.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
SV-DR
SV-DR napsal 20.06.20 v 20:58

Paráda, s touto mašinou vylezieš aj na Snežku

Mann
Mann napsal 12.06.20 v 18:45 10b.

Zajímavý kratochvilný strojek A z toho hříba s palcem dolů si nic nedělej ten má na ty své kometáře šablonnu

cunado
cunado napsal 10.06.20 v 20:12

Jakože s endurem se nemá jezdit les a pole, jo?

TryznitelDemonu
TryznitelDemonu napsal 10.06.20 v 15:18 1b.

Za les a pole

Více komentářů



TOPlist