renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Eldorado (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Leinad
Vloženo 20.4.2020
Aktualizováno 23.4.2020
Zobrazeno 3 902x
HODNOCENÍ PROFILU OD 40 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moto Guzzi Eldorado - láska po italsku

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Moto Guzzi CZ - První kozí (Sušice - Jestli jsem byl spokojen ? Nikoli jen spokojen, ale nadšen. Chováním, celkovým přístupem, odbornou úrovní, prostředím, lidmi. A umí udělat cenu !

Výška jezdce: 172 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Indian Chieftain: Krásná, ale už moc velká
Indian Scout: Super motor, ale byla mi nějak těsná
Harley Davidson FXRT Sport Glide: Skoro vyhrála, než jsem poznal Eldorado
BMW R 1250 RS: Prodejce mi neumožnil se na ní projet a navíc mi tak úplně nesedla
Moto Guzzi California 1400 Touring : Byla moc široká a už bych ji nenacpal do garáže. A pak - vedle bylo Eldorado

První dojmy - Dlouho jsem vybíral, byl jsem u mnoha prodejců a zkoušel a zkoušel. Pak jsem přijel do Sušice - původně se podívat na Californii Touring, ale ta mi tak úplně nesedla. Ale - vedle stálo Eldorado. Úplně mne uhranulo. Nemohl jsem z něj spustit oči. Pak jsem si sedl a věděl jsem, že to bude ONO. Suchý, chraplavý start, lehký klopný efekt. Řidítka tak akorát, a ten motor. Charakteristický zvuk a neskutečná pružnost - byl jsem ztracen, ta koza mne dostala...

Motorku bych doporučil pro - Tomu, koho chytne za srdce. Není to tuctovka a nestojí na každém parkovišti. Je jiná, jak vzhledově, tak technicky.

Doplňky na motorce - Plexi, padáky, brašny



Recenze







Začnu trochu zeširoka. Po sedmi letech a skoro 70 000 km jsem se rozhodl prodat svoji Victory Cross Roads. Byla skvělá, projel jsem s ní mnoho zemí a opravdu si jí užil. Byla tak trochu jedinečná a neokoukaná, jezdí jich jen pár a Victoriány srdečně zdravím. Budila zaslouženou pozornost. To je nakažlivé.






Když jsem vybíral novou motorku, chtěl jsem zase něco podobného. Stroj, který není na každém rohu, ale zároveň něco, na čem se dají jezdit dlouhé cesty. A který není pro mne tak mohutný.
Chtěl jsem udělat radost klukům v Písku ( VMP ) a koupit Indiana. Ale Velký byl moc velký ( a taky drahý ) a Scout zase moc malý.Škoda, že nedělají něco mezi. Jinak jsou to skvělé stroje.
Pak jsem byl zkusit BMW R 1250RS, ale nemohl jsem se na něm projet ( prodejce mi to ani nenabídl ) a navíc mne to nějak nechytlo za hercnu.
Pak - v červnu 2019 - byla v Plzni předváděčka Harleye a já se zamiloval do Softail Sport Glide. Sedla mi perfektně, obratná, rychlá, krásný zvuk, už jsem byl skoro doma. Jenže se objevil problém s vyšším plexi. Hodně jezdím a z Victorky jsem byl zvyklý na velké plexi , ale to tehdy ( nevím, jak je to nyní ) nebylo možné. Byl to nový model a nebylo to ani v doplňcích.
Mezi tím, co jsem sháněl plexi, přijel kamarád na své nové Koze - Moto Guzzi Audace. Bomba, divoké stvoření, generátor emocí. Ale bez brašen, bez plexi, nahatý, jen tak na divoko.
To mne inspirovalo zajet do První Kozí do Sušice. Krásné město v nádherné přírodě a super lidi. Nabízeli se slevou Californii 1400 Touring - ta měla všechno - plexi, kufry, padací rámy, přídavná světla - jen ji odvézt. Jenže - i s rámy na kufry byla hrozně široká a nevešla by se mi k autu do garáže.
To bych ale asi nějak vyřešil, kdyby vedle nestála ONA. Moto Guzzi ELDORADO. Italská kráska, červenočerná, naprosto úchvatná a jedinečná - jako Claudia Cardinalová v Tenkrát na západě.






Mohl jsem na ní oči nechat ( tedy na obou, ale teď mluvím o Guzzině ). Každý detail je dokonale propracovaný. Drátěná kola a bílé bočnice pneu evokují retro z 50 let, ale technika je moderní s ride by wire plynem, ABS, kontrolou trakce ve třech stupních a stavitelným podvozkem. Má tři jízdní režimy ( turistický, rychlý a pro déšť). Na dálnici tempomat s jemným dávkováním a velmi dostatečný infotaiment v displayi budíku. Budíku ovšem vévodí ručička otáčkoměru. Rychlost a další veličiny jsou zobrazeny digitálně. Brzdy od firmy Brembo.
" Můžu se projet ? " ptám se majitele První Kozí - sympaťáka s hárem a plnovousem. Honza Průcha.
"Jasně, tady máš klíčky a jeď."
Chraplavý start, typický zvuk a vzduchem chlazená 1400 mne žene do zatáček za Sušici směrem na Běšiny. Ten motor je neskutečný, do 4000 otáček cítíš pružnou sílu a pak , místo aby uvadal, jako když do tebe zezadu vrazí lokomotiva a do 7000 otáček nestačíš chytat řidítka. Je to palba. Byl jsem lapen. Byla moje.






Zatím, co jsem prodával Victorku, dorazily doplňky - velké plexi, padáky, nádherné, ručně šité kožené tašky i s nosiči. Nechal jsem si tam ještě dát USB konektor na mobil a dobíjecí kabel pod sedlo. To bylo v červenci 2019 - tedy v době předCovidové. Nechal jsem si ještě změkčit podvozek ( jinak je tvrdá ) a hned v září jsem vyrazil do Rakous na cesty.Ubytoval jsem se nedaleko městečka Mariazell v nádherné přírodě ( Štýrsko ). Rakousko mám hodně projeté, hlavně kolem velkých jezer mezi Linzem a Salzburgem, ale tady to bylo jiné. Něco mezi Krkonošemi a Tatrami. Nádhera, tisíce zatáček a dobré silnice, božské výhledy a nádherná jízda kolem říčky Salza. Všude byli vodáci z Čech - zdravím.
Najel jsem za 4 dny asi 2000 km a projel tak asi 5000 zatáček - stačí se podívat na mapu. Taky jsem si vyjel lanovkou na horu Gemeindealpe (1626 m) s nádherným výhledem do okolí. Vřele doporučuji.
















Cestou domů jsem si nemohl odpustit projížďku podél Dunaje. To je nádhera. Byl jsem tam opakovaně a mám to tam důkladně projeté. Začal jsem ve městě Ybbs , pak přes Melk do Wachau - to je vinařské srdce Rakouska ( něco jako Znojmo nebo Mikulov ). Kopce porostlé vinou révou, parníky na Dunaji - nádhera. Lze tady strávit i krásnou dovolenou.










Dunaj jsem opustil ve městě Krems ( stojí za návštěvu ) a dal se na sever k Langelois podél řeky Kamp. Jestli vám to zní francouzsky - není divu. Kdysi se tady usadili Frantíci, protože to tady vypadá trošku jako v Provence. Zde se taky pěstuje víno - hlavně Veltlín. Cesta podél říčky Kamp je lemována malebnými vesnicemi, ale v každé z nich je radar, který měří i zadek - tak pozor.
Ve městečku Plank am Kamp je přímo v řece nádherné koupání v plovárně, která jako by vypadla z Vančurova Rozmarného léta. Prostě plovárna jako za časů CK monarchie nebo První republiky. Červenobílé altánky nad pomalu plynoucí řekou, slunečníky, travnatý břeh a spousta druhů vína. Vstup zdrama. Je to přímo u silnice v obci. Malé parkoviště přímo před vchodem, takže na motorku vidíš. Nádhera.

Díky tomuto výletu jsem se se svou italskou kráskou důkladně seznámil, pochopil jsem jak funguje kontrola trakce, ABS, poznal jsem přednosti motoru, ocenil skvělou ergonomii a samozřejmě i pohodlný posez. Zadek mne ani po 10 hodinách v sedle nebolel. Motor je opravdu mimořádný, kdyby to byl vodník ( měl jsem kdysi Harley V ROD ) tak řeknu budiž, ale jak to udělali u vzduchem chlazeného, to je mi záhadou.
[



- můj starý milovaný Haryk.

Na to, že Eldorado je celkem těžký cruiser ( 300 kg ) se do zatáček skládá velmi ochotně ( i když GéEso to není ) a brzdy - vynikající Brembo - jemné dávkování, velice plynulý účinek a hlavně nevadnou ani v extremním klesání v serpentinách - a že jich tam bylo.
A taky - musím se přiznat s trochou ješitnosti - kde jsem ji postavil, objevil se zvědavý obdivovatel. Jo a potkal jsem tam taky partu Taliánů, moc se jim líbila, plácali mne po zádech a říkali "bene, bene "..





Když jsem přijel po téhle spanilé jízdě do Sušice, bylo to jako přijet do rodiny. Dali jsme si pivko ( já nealko ) pokecali, já z Plzně přivezl svůj oblíbený ležák z jednoho malého pivovaru a bylo mi tam moc fajn.
Nyní, v době Covidové, má Eldorado již kolem 6000 km, motor se skvěle rozjíždí, spotřeba kolem 6,5 litru - a už se těším na slušné počasí.
Moto Guzzi se vyrábí v Lombardii ( Mandello del Lario) u jezera Como - tam byli zasažen Covidem nejvíce, tak na ně myslím a držím jim palce...
Co na závěr : motorka mi změnila život k lepšímu a dělá mi radost i nadále. Jezdím už dlouho, mám najeto ke 200 000 km, díky Bohu bez nehod. Docela nás, motorkářů přibylo a i ostatní řidiči jsou ohleduplnější - alespoň tak se to jeví mně.
Tak nám všem přeju ať to jezdí a pokud možno bez nehod a kotrmelců




První Kozí, tady jsme doma

Detaily, které se mi líbí a bez kterých by to nebylo ono :




































































Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
abbany
abbany napsal 28.07.23 v 08:25 10b.

nojo pan Prúcha a parta kolem nej ...Nr1. Zo Slovenska som išiel na servis radšej do Sušice, nežniekam bližšie. První kozí... od nich sa môžu učiť ako sa chovať ku zákazníkovi. Na guzzu spomínam veľmi rád a už dnes viem , že sa k nej zase vrátim.

Švagr
Švagr napsal 23.06.21 v 07:50 10b.

Taloši měli pravdu - nic jiného než BENE BENE se ani říct nedá. Super.

K167
K167 napsal 02.03.21 v 19:45 10b.

Parádní motorka
Vlastně nejen to - tohle je Eldorado.

skopuzzi
skopuzzi napsal 27.04.20 v 18:35 10b.

Snad vše již bylo řečeno, tak mi nezbývá než přidat souhlas a plnej počet... Skvělá koza od kozí...

spike-cz
spike-cz napsal 27.04.20 v 14:45 10b.


Nádhera, čistokrevná italská sexbomba

Více komentářů



TOPlist