renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki DR 800 Big (1994)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník CCB_larry
Vloženo 16.3.2020
Aktualizováno 16.3.2020
Zobrazeno 802x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Legendární motorka, která má určité kouzlo. Skvělý zvuk, nenáročná údržba, technika, kterou zvládnete.

Motorka koupena od Uživatel tohoto serveru - Těžko uvádět zkušenosti. Spíše uvedu dojmy. A dojmy může mít bývalý majitel zcela jiné než já. A pravda? Ta se mezi dojmy bude objektivně hledat těžko...
Pořád mám nutkání mu dát komentář na profil nebo ho uvést tady.

Sympaťák, vypadal otevřeně. Pracuje ve stejném oboru, takže to vypadalo, že si sedíme a jsme vllastně kámoši. Říkal, že předchozí majitel udělal nějakou generálku, ale přesný rozsah neví. Sám prodejce s ní prý najezdil 6 tisíc km (to zdaleka nebyla pravda, dle kontroly tacho na internetu při evidenčce, když převáděl na sebe, a následně stavu km tacho při mé koupi).

Motorce drnčela přední brzda. Zjištěno až po koupi, protože u nastartovaného stroje to není zrovna slyšet (velký starý vzducháč hlučí dost). Různě jsem motorku zkoumal, samozřejmě projížděl. Když přišlo na to, dát jí do garáže, tak prodejce "Hele, koukej. Nedři se s ní, nauč se si s ní pomoci tak, že jí nastartujšeš a na jedničku si s ní do garáže cukneš." Nebylo to náhodou kvůli té drnčící brzdě, abych to neslyšel? Po kontaktování prodejce byla odpověď, že o tom neví, že je to přece stará motorka, mohlo se tam cokoli stát s tou brzdou.

To, že motorka táhne doprava jsem přikláněl tomu, že na tom neumím sedět, protože na jiné motorce mě to taky tahalo doprava (později zjištěno, že mnou to nebylo). Motorka byla opravdu hnutá. Prodejce tvrdil, že se s ní něco muselo stát u mě, že je to přece stará motorka, mohlo se tam něco hnout. V tomle to byla čistě moje blbost a malá zkušenost. Taky mě pak rovnání stálo 8 tisíc (v ceně nová ložiska do kol, přeplet kola a ložiska v krku řízení).

Osvětlení na starou moto asi ucházející. I když ten prodejcem namontovaný xenon (nějaká šmejdská levná čongovina) zařídil spíše to, že jsem byl více vidět, než že bych já sám lépe viděl. Ale i to je dobrý efekt. Tvrdil, že pod plasty u bandy je schovaná původní elektrika, že tedy lze bez problému demontovat xenon a zavést klasickou žárovku. Já tam teda po demontáží plastů nic takového nenašel (to už jsem ho ani nekontaktoval).

No a to nejlepší bylo (ne nakonec, protože nakonec jsem přišel až na tu neexistenci původní instalace halogenu), že to bylo schopné při cestování ve dvou při rychlosti 120kmh, si vzít 2 litry oleje na 1500km. Takže jsem pak dával hustší, než ten předepsaný. No a odpověď prodejce? Že mu to taky sem tam něco vzalo, ale tolik určitě ne. Je to přece stará motorka, mohlo se tam stát cokoli.

A smlouva? Řešení vad? Protože jsme si sedli a měl jsem pocit "bratrství" (to byste museli pochopit tu společnou práci), tak jsem sám navrhl, že ve smlouvě bude, že s ohledem na stáří a ojetost motorky se vzdávám nároků z vad. Patrně (zase můj dojem) jsem pak dostal nějaké bonusové věci k motorce (bundu s nášivkou DR BIG, laděné nehomologované výfuky a svody na DR BIG, nějaké zaměstnanecké artefakty, zánovní gumy). Ty bobusy byly až na ty gumy, podle mě, dost těžko samostatně prodejné. Ale pravda je, že bylo příjemné je dostat.

Popravdě si myslím, že prodejce sám naletěl a "jen" stroj poslal ve stejném stavu dál. A nebo její stav sám dos*al.

První dojmy - Jela lépe, než jsem čekal. Halvně skvěle pořešené odvibrování. Fakt tam nepříjmené vybrace nečekejte, i když je to obří jednoválec - největší kdy sériově vyráběná jednoválcová motorka.

Motorku bych doporučil pro - Pro chlapy nebo velké kluky. Je těžká. V terénu ustřeluje v zatáčkách přední kolo (asi kdo bude mít lepší obutí a možná lepší techniku průjezdu - takže věčně power drift :-), nemusí to tak pociťovat). Ale našel jsem tady i nějakou holku (ženu?), která na ní jezdila, takže... Výška nad 170, pokud máte sílu a umíte sesedat na jednu nohu při stání, tak v pohodě.

Doplňky na motorce - Padáky, plotna, držáky bočních kufrů, tři kufry, zásuvka pro dobíjení (jako v autě na zapalovač), čidlo tlaku oleje.

Recenze

Líbila se mi jedinečnost této motorky právě tím velkým obsahem jednoho jediného válce. Jednou jsem tu motorku viděl na silnici a řekl jsem si, že si jí pořídím. Další důležitý aspekt byl, že svou konstrukcí snesla obtížnější terén, což pro mě bylo důležité.

Motorka je těžká, což ale moderní cestovní endura také. Tady je ta váha ale dost o jejím položení. Těžiště je vysoko. Částečně to lze řešit laděnými výfuky, které těžiště sníží díky snížení váhy. Prostupnost teréném podle mě dobrá. Chce to dobré obutí. Je to dříč a terénu se tato motrka nebojí.

Cestovat se na tom dá i ve dvou s bagáží. Doporučuju ale, což asi stejně většina z vás uvítá spíše, jízdy mimo dálnici. Na té dálnici je podle mě ideální, když už musí být dlouhý přesun, jet tak do 120kmh. Spíše 110. Jinak zkusmo jsem jednou ručičku rychloměru dostal skoro na 170kmh, takže to kladivo se rozletět umí.

Moto u mí jet v hodně nízkých otáčkách, pokud je umíte rozumně použít. Samozřejmě v této motorce nehledejte žádný počítač, vstřikování, kardan atd. Motorka vychází konstrukčně tak z druhí poloviny 80. let. Když jsem jí postavil vedle její "sestry" Yamaha 750 Super Ténéré, tak vypadala trošku chudinkovsky. Přesto ale, jak píšu, výše, má své kouzlo a určitě se s ní dá tripovat, pokud je v dobém stavu. Já s ní dal asi 6 tisíc km a nenechala mě nikde, takže alespoň vše drželo v pojízdném stavu. Spotřeba se hýbala dle stylu jízdy od 5 do 6 litrů na 100km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist