renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda FX 650 Vigor (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Midway
Vloženo 2.3.2020
Aktualizováno 5.4.2023
Zobrazeno 2 037x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Naprosto ideální stroj přesně pro účel, pro který potřebuji. Kochačka po okolí, vyvětrání hlavy, objevování nových míst, splnění dávnýho snu

Více fotografii

Motorka koupena od Soukromý prodejce

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Testovací jízda proběhla v únoru a byla zima :-) První dojmy, v té době, začátečníka. Perfektně padne, vzpřímený posaz s náznakem cestovního endura. Parádní zvuk jednoválce! Trochu útlejší stavba motocyklu vpředu a pozice jezdce poměrně blízko řidítek. Provozní hmotnost pouhých 175 kg! V porovnání s jinými moto v této kategorii je menší, ale po nasednutí tento pocit zmizí a v rukách držíte dospělou motorku. Skvěle ovladatelná. Při první jízdě jsem se soustředil spíše na to, abych z toho nevypadl, než jestli je motorka v pořádku. Někdo uvádí jako mínus vibrace jednoválce v nízkých otáčkách a horší studené starty. Já jsem zatím v pohodě, ale musím ještě vychytat správnou práci s plynem a otáčkami.

Motorku bych doporučil pro - Naprosto pro každého, kdo chce jezdit na pohodu, spíše po okolí, mimo dálnice a má omezený rozpočet cca do 60.000 Kč. Padne všem váhovým i výškovým kategoriím a dle profilů je vhodná i pro dámy.

Doplňky na motorce - Centrální stojan. Menší blinkry. Horní kufr. Širší řidítka. Plexi PUIG 4620H. Kryty páček. Držák na mobil.

Recenze

Hondu jsem si nevybral, našla si mě sama a dostala mě až do sedla. Shoda náhod a emocionálního rozhodování - žádné rozumné uvažování Navíc skvělý přístup pana majitele, top stav motocyklu a férová cena. Nebylo co řešit, prostě jsem ji musel vzít.

Upřímně řečeno, vůbec jsem netušil, že Honda FX 650 Vigor existuje. Na první pohled, ani na druhý, se mi nelíbila. Není to nějaké malé? Endurko do města, cože? Vždyť já chci přece cestovní enduro, vysoký jako rozhledna! Ale pak mě nechali sednout a nahodili motor :) ...a bylo jasné, že na ní odjedu.

Zatím mám za sebou cca 50 km domů + cesta na EK a s těžkým srdcem šla znovu do garáže. Více info doplním postupem času.

26.11.2021 Poctivý a jednoduchý stroj

Bylo by dobré napsat pár slov, jestli se moje první nadšení z motorky časem potvrdilo, nebo ne. Od koupě uplynuly dvě sezóny. Mám na projížďky málo času, takže na tachometru přibylo jen něco přes 1.000 Km. Vyměnil jsem tu podivnou originální přední kapotáž za nové plexi PUIG 4620H, vzhled moto je hned úplně o něčem jiném. Dle manuálu výrobce tam plexi ani nemělo pasovat, tak jsem to riskl a k velkému překvapení tam padlo naprosto přesně.

Při sbírání prvních jezdeckých zkušeností jsme 2x lehli na bok a já jsem mohl ocenit investici do kvalitních motorkářských bot. 180 kg motorka je lehká jen do té doby, než vám leží na kotníku. Naučil jsem se měnit páčku spojky a brzdy a doplnil kryty páček na řidítka. Výbava se rozrostla o sadu nářadí, protože bez nějakého toho vercajku se v Českém ráji prostě neobejdete

Při příležitosti seřízení motorky po pádu mi šikovný mechanik poladil bohatost směsi (nebo tak nějak to říkal) a ejhle, mašina začala startovat na drc i při zcela studeném motoru! To mě fakt dostalo žádné blbnutí s motorkou, naklánění na bok při prvním startu a podobné triky.

Dále výměna žárovek v tachu, aby vše svítilo jak má. A zde opět musím podtrhnout tu japonskou jednoduchost a preciznost. Žádné rozebírání půlky motorky kvůli třem žárovkám, prostě práce na 20 minut a hotovo (s nulovou předchozí zkušeností).
Jinak absolutně nic. HONDA VIGOR ŠLAPE JAKO ŠVÝCARSKÉ hodinky.
Letos jsem ještě koupil nové pneu a plánuji výměnu brzdových destiček. Pod plexi nechám přivařit praktickou konzolu (ala Tenere 700) na upevnění držáku na mobil, při vyjížďkách mi trochu vadilo, že když je mobil v držáku na řídítkách, musím příliš sklánět hlavu při sledování navigace a to odvádí pozornost. Nejde jen tak mrknout okem na displej bez pohybu hlavy. Jo a abych nezapomněl, spojkové lanko visí na vlásku, takže také bude výměna.

Co se týče pocitu z jízdy. Moto má "nižší stavbu", uzpůsobenou hlavně pro jízdu v sedě. Ve stoji to není vůbec dobrý a myslím si, že by nepomohlo ani zvednutí řídítek nebo úprava polohy stupaček. Poloha v sedě je naopak docela pohodlná i při mých 186 cm výšky. Při hodnocení mám nevýhodu, že jsem nikdy nejezdil na jiné velké motorce, takže nemám s čím porovnávat. Pohodlnost sedla hodnotím tak 7,5 z 10. Někdy jsem naprosto v pohodě, někdy mám pocit, že by to chtělo něco pohodlnějšího pod zadek. Na dlouhé cestování by se muselo sedlo upravit.

Co se týče větru. Stará origo kapotáž mi hnala vítr na hrudník. Nové Plexi PUIG zvedlo proudění do helmy, což bylo asi ještě horší , ale stačilo plexi více zvednout a funguje to slušně. Vyšší borci by mohli přidat navíc deflektor a naopak menším stačí PUIG sklopit níže.

Jízdní vlastnosti klasika jednoválec. Studený občas zacuká, ale po pár kilometrech naprostá pohoda. U Vigora, asi stejně jako u Dominátora a dalších, je potřeba otáčky držet nad 3tis. a včas řadit, protože při nižších otáčkách motor docela kope a trápí se. Pokud se s tím sžijete, tak ten motor je docela trhač asfaltu. Všichni říkají, že je to ok, ale já to mám asi víc na pohodu a někdy mi vadí vyšší hlučnost motoru právě ve vyšších otáčkách. V kombinaci s hlučností mojí helmy jsou řešením jedině špunty do uší - upřímně, spíše je na vině helma

...více info v deníku motorky...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Pítrs55
Pítrs55 napsal 07.04.23 v 15:15

Pítrs55
Pítrs55 napsal 07.04.23 v 15:15 10b.

twingo493
twingo493 napsal 05.04.23 v 17:30 10b.

krasny srarsi jednoduchy jednovalec

BIG-daddy
BIG-daddy napsal 26.08.22 v 16:10 10b.

Jednovál je jednovál je to jen o hlídání otáček jinak s tím plexi a tou blue barvou ji to sluší líp

Taki
Taki napsal 06.05.20 v 18:05 10b.

Více komentářů



TOPlist