renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 600 (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník OtaLo
Vloženo 22.1.2020
Aktualizováno 12.8.2020
Zobrazeno 1 251x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Moje první motorka. Hledal jsem něco pokud možno spolehlivého s rozumnou spotřebou na denní dojíždění do práce, aby byla pohodlná pro mě i manželku. A pochopitelně se mi v poměru cena výkon líbila. Přesto bych to hodnotil jako rozumovou koupi.

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Načtené jsem toho o ní měl spoustu a byl jsem na ni děsně natěšený. Ke koupi jsem si přizval švagra, který ji celou rozkymácel zkontroloval a ač mi řekl chyby co na ní vidí tak to zakončil tím, že za ty prachy asi jo.

Doplňky na motorce - Kufr SHAD SH90 s plotnou, vlastnoručně vyrobený nosič kufru
Prodloužené kouřové turistické plexi
Nástavce zrcátek
Staré čínské hodinky přilepené na sucháč mezi řídítka a spínačku.

Průměrná spotřeba - 4.67071 l/100km

Recenze

Koupě
Při koupi (už z inzerátu) jsem byl upozorněný na to, že teče olej zpod víka ventilů. Nalítané měla najkých 75 000. Předchozí majitel mě upozornil, že polokapota je měněná. měněné byly i budíky jak jsem později zjistil (mám tam totiž budíky ze starší verze před rokem 1998). Motorku jsem koupil a dojel na ní z Brna domů (cca 150 km).

1. Servis
Něco málo jsem na ni najezdil tak jak jsem ji koupil (asi 500 km). Po tom co jsem se s motorkou trochu seznámil, jsem objednal díly: Těsnění, rozvodový řetěz D.I.D., nová plynová lanka, olejový, vzduchový a palivový filtr a olej a objímky na koncovku/svody výfuků. Napojení koncovek výfuků na svody asi budu muset nechat navařit nové, je to téměř úplně rozpadlé.
Každopádně po přetěsnění motoru a výměně rozvoďáku a vyladění ventilových vůlí motor šlape jak má a já měl radost z dobře odvedené práce. Navíc jsem si nechal udělat přesný čepík do spojky a spojka se krásně uklidnila.

1. nehoda
Na motorce mám naježděných pár tisíc km a tak přibylo trochu zkušeností s touto motorkou i mých coby motorkáře. Při cestě na Slovensko jsem na mokrém kluzkém asfaltu motorku položil. Byl to pro mě šok, doufal jsem, že se mi to nikdy nestane, ale bohužel to přišlo. Když pominu popraskané kapoty a plexi, tak se nic nestalo. Opomíjím své rameno, se kterým jsem sice musel ujet ještě asi 200 km, ale bolelo jak čert. Stalo se mi to při popojíždění v ucpaném městě v pomalé rychlosti (nevím kolik, ale do cca 30 km/h, spíš míň). Představa, co se může stát když bych jel 50kou, nedejbože 90kou... Na cestě jsem motorku spravil lepící páskou.

2. Servis
Doma jsem kapoty(po nehodě) - které už byly v minulosti ve stejných místech opravované v minulosti - svařil a přelakoval. Taktéž jsem nainstaloval prodloužené kouřové plexi a nástavce zrcátek (řídítka nešly vytočit do plného rejdu - kvůli prodlouženému plexi - nástavce nepomohly a stejně jsem musel řídítka naklopit k sobě). Když jsem měl shozené kapoty, tak jsem vyměnil olej ve vidlích a všechna ložiska v kolech a rozetě (ve předu lehce chroustaly a v rozetě bylo vymlácené). A protože po výměně ložiska v rozetě se projevil špatný stav řetězové sady (šponovala a povolovala mi řetěz-předtím to eliminovalo vymlácené ložisko), tak jsem vyměnil i tu. Když už jsem byl v té výměně opotřebených součástí, tak jsem vyměnil i gumy (Michelin Pilot activ -> Dunlop Streetsmart Arrow max). Teď už motorka jezdí krásně, můžu si dovolit i pustit řídítka a ty se mi nerozklepou (ne že bych měl potřebu je pouštět, jen ať je patrné co ta výměna přední gumy má za přínos).

Hodnocení
Jak se všude o této motorce píše, tak vibrace kolem 4500 otáček jsou opravdu znát. Vychází mi to právě na rychlost 90km/h na šestku (po rovince, bez větru), proto je lepší buď lehce zpomalit nebo zrychlit. Zatím jsem na motorce za den ujel max. 300km a nemůžu si stěžovat na nepohodlí, zadek ani záda to nijak nepocítily. Až na ty vibrace a plexi (i to prodloužené), které mi pere vítr přímo do helmy (nyní do horní části, předtím to bylo do spodní) si nemám na co stěžovat. Přes léto má delší plexi nevýhodu v tom, že i v bundě "RST Ventilator V Pro" na mě moc nefouká.
Neuvěřitelně jednoduchý stroj, na kterém si (zatím kromě přezouvání a vyvážení kol) všechno servisuju doma.
Boční stojánek (policajt) je vychechlaný (vybroušený v rámové části), takže i na rovném, je motorka hodně vybulená na bok. (klidnější jsem, když mám po ruce nějaký šutr nebo hrbolek) Většinou dávám motorku na hlavní stojan.

Pohodlí spolujezdce
Spolujezdec se zvláště s kufrem za zády také těší pohodlí díky velkému pohodlnému sedlu. Jen po cca 100 km si manželka stěžovala, že je ztuhlá. Já jsem se tam nikdy nevezl, tak nemůžu posoudit čím to je.

Úložný prostor
Pod sedačkou vozím stočené spojkové lanko, lékárničku, sadu nářadí, cyklo pumpičku, sadu na lepení, výstražnou vestu a jedny pracovní pogumované rukavice.

Spotřeba
Spotřeba mi lítá v rozpětí 4-5 l/100 km. Nižší spotřeba patří okreskám bez spolujezdce, delší vzdálenosti a vyšší spotřeba je spojená buď s dálnicí nebo se spolujezdcem (obojí jsem zatím nezkombinoval) a průměrné hodnoty spotřeby 4,5 mám při dojížděni do práce (cca 11 km/1 cesta).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
milec
milec napsal 04.06.20 v 21:38 10b.

Falco1960
Falco1960 napsal 22.01.20 v 15:44 10b.

No také jsem kdysi dávno koupil ...
https://www.motorkari.cz/motorka/?mid=98370
ale je pravda, že po "reinkarnaci" jsme si spolu užili fakt móóóc
Tož ať šlape

Více komentářů



TOPlist