renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1250 GS Adventure (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Potížista
Vloženo 23.11.2019
Aktualizováno 1.3.2021
Zobrazeno 6 536x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Původně jsem novou Bramboru vůbec nechtěl, ale potom mi to přišlo jako docela dobrý nápad.

Více fotografii

Motorka koupena od harnessbiker (Praha 10-Uhříněves) - Musím všem doporučit. Už mám od Petra (majitel) 2. bramboru a ačkoli se specializuje na Kawasaki, vyšel mi ve všem plně vstříc. Drží slovo, na rozdíl od jistého autorizovaného prodejce, který mi po dvou týdnech od vystavení nabídky na novou cenu o 11 t.Kč zvedl. Nebudu jmenovat, lidi, co tam pracují, za rozhodnutí majitele nemohou, a ti byli v pohodě.

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1290 Super Adventure R: Řetěz. Trochu mne i vyděsila informace o jisté nespolehlivosti a určité pravděpodobnosti nákladů na opravu motoru kolem 30t.Km. Mám rád zátah odspodu a úplně mě nebaví točit vysoké otáčky, dávám přednost tiché síle... A nemusím oranžovou :-)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Spo: Řetěz. Málo síly. Nic moc pohodlná sedačka. Barevné kombinace pro cirkus (kromě černého matu)
Ducati Multistrada 1260 Enduro: Řetěz. Obavy ze spolehlivosti náladové Italky. Blinkry v blastrech.
BMW R 1250 GS Adventure: Varianta Rallye. Barevně moc cirkus a zlatá kola fakt ne. Ale kvůli častým výletům mimo asfalt bych ji vzal, kdyby měla umírněnější barvy.

První dojmy - První a zatím jedná jízda byla od prodejce domů. 50 km po tmě a v dešti. Vzhledem k tomu, že jsem ji prakticky vyměnil za BMW R 1200 GS LC Adventure modelový rok 2016, tak největší dojmy z první jízdy na mne zanechaly obavy, abych s tím nepraštil, display namísto klasiky, tvrdší podvozek a sedačka, ale hlavně projev motoru při klidné jízdě, který se vůbec nedá srovnat s předchůdcem.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo má mozek v hlavě a nepotřebuje si dokazovat, že zvládne 160 koní na dvou kolech, ale raději tam v 60ce kopne 6ku a jede a jede. Taky pro ty, co chtějí v pohodě jet 500 km bez tankování po silnicích, pak si stoupnout do stupaček a po šotolince vyjet do 3000 m.n.m. Prostě na dlouhé i krátké cesty sám i ve dvou, do práce, jako dopravní prostředek za sucha i deště. Pro někoho, kdo chce nezáludnou motorku, která dokáže odpustit chyby řidiče a pomůže při krizových situacích, která tě nechce sežrat spotřebou ani vysát z tebe poslední kapku krve. Pro někoho možná bez emocí, chutě a zápachu, nudná, pro mě ale klidná a nezáludná.

Doplňky na motorce - Moto je v plné výbavě. Kufry, kryt světla, offroad pryže, schránku na nářadí, držák mobilu a kamery jsem si nechal z předchozí. Kryt motoru, kryty ventilových vík nepasují, musím koupit nové

Dokopeny nerezové kryty ventilových vík od BMW, krycí sklo displaye, ochranný kryt kardanu Touratech, ochrana rámu proti odření od enduro bot, CL zásuvka.

Recenze

Motorku jsem koupil pro radost. Pro výlety ve dvou, na cestováni po světě i mimo asfalt i jako dopravní prostředek, jako alternativu ke svému Land Roveru se stejnou univerzálností, ale polovičními náklady. Mám rád univerzální stroje. Měl jsem BMW R 1200 GS LC Adventure model 2016 plná spokojenost, bez závad a potíží a chtěl jsem dalšího, nového Land Rovera na dvou kolech.

Mám něco málo najeto na bývalém modelu, a to jak na silnici, tak i mimo ni, a to nejen na polní cestě k rybníku. Takže už se těším, až budu srovnávat, opravovat a doplňovat následující zkušenosti:

Plusy:
- Projev motoru v nízkých a středních otáčkách při nízkém zatížení (je to v záběhu, ale i tak jezdím v klidu) a s tím spojená absence vibrací.
- Přehledný a dobře čitelný display










- Sériové pneumatiky, zatím první dojem v chladnu a na mokru, ale opatrně (na 2016 byly Michelin Anakee 3, a ty jsem hodně brzy vyměnil, klouzaly i na suchu)





- Základní navigační pokyny na sériovém displayi i bez samostatné navigace (stačí mobil v kapse s aplikací BMW)
- Lépe řešené výfukové svody schované až za padací rám. Předchozí model to měl obráceně a svod byl tak první na ráně.





- Ventilky. Konečně někoho napadlo, je vyvést bokem mimo dráty. Předchozí modely bylo trochu dobrodružství běžnou koncovkou dofoukat.





- Uživatelské nastavení u módů Dynamic Pro a Enduro Pro.






Mínusy:
- Pokud nepřipojím konektor pod sedačkou, logicky mám k dispozici vyjma módu Rain, Road ještě Dynamic a Enduro, kde nelze uživatelsky nic nastavit a motorka si blbovzdorně vše udělá sama s ohledem na sériové pryže a sériového uživatele, který nemá ambice si něco dokazovat v terénu. Chce jen přežít. To je dle minulých ročníků a za mne je to OK. Po připojení konektoru pod sedačkou se aktivují módy Dynamic Pro a Enduro Pro, které jsou uživatelsky v krocích nastavitelné a jsou určeny pro sportovní dynamickou jízdu na silničních pryžích nebo na sportovní jízdu v terénu na offroad pryžích. Takže s ohledem na gumy, využijete jeden nebo druhý dle preference. Proč ale pro boha v případě připojení konektoru nelze aktivovat mód Enduro a Dynamic? Co tím výrobce sledoval a čemu tím pomohl fakt nevím. U minulé generace to šlo, proč ne teď? Jako že když se budu chtít povozit v módu Dynamic Pro na silničních gumách, tak pak nemůžu jet k vodě po polňačce bez toho, abych buď přezul gumy nebo vytáhl ten konektor... a nebo si rozbil tlamu, protože mám na Enduro Pro vypnutý ESP a ABS na zadním kole.
Po nějaké době upřesňuji, že lze navodit na Pro módech vlastnosti nestandardních módů dynamic a enduro. Uživatelsky je to ale méně jednoduché než na 2016.
- Display neumí česky. Je ale moc prima, že umí ukrajinsky. Tam sice nemaj na jídlo, ale GS si tam koupí skoro každej... Ani jedno GS s ukrajinskou RZ jsem tam sice neviděl, ale určitě ho tam má hodně lidí... A nebo umí taky čínsky, každej Číňan z ní přece dosáhne na zem, tak musí umět čínsky.
- Zlaté brzdiče. Prostě se mi nelíbí a nechápu, co tím designer sledoval. Asi aby je v servisu našli, až budou měnit destičky.
Tak ty se mi opravdu líbit nezačaly...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
StB
StB napsal 02.03.21 v 11:31 10b.

Krásná mašinka, jen zatopit pod kotlem. Ať slouží.

abbany
abbany napsal 02.03.21 v 08:09 9b.

Pekný stroj, keď som prechádzal ja z kardanu na reťaz, tiež som mal trocha obavu z toho, že reťaz nie, ale od nova mam scootoiler, a možem povedať, že reťaz nevnímam. Občas očistím, ale maže sa sama. Jediné čo možem Kačene vyčítať, je zadný blatník. Na Stelviu som v daždi nemal problé, Tu však voda cáka na lýtka, čo nie je príjemné.

spaider
spaider napsal 01.03.21 v 20:14 7b.

Zdravím,jen dotaz kolik už máš z tímto strojem najeto.? Zajímají mě poznatky k tomuto monstróznímu stroji.
Díky za odpověď Ladislav

juryna007
juryna007 napsal 29.01.20 v 19:28

Ahoj, jen doplním, když připojíš ten PRO konektor, nestane se vůbec nic, jen máš možnost se lehce pohrabat v nastavení, ale je to vážně jen lehce... Na to jaký máš gumy to nemá vliv, ale logicky, se špuntama se ti v zatáčkách pojede hůř a naopak... Určitě není pravda že musíš s režimem měnit i gumy. Ta motorka za jízdy zpracovává tolik informací, že veškerý nastavení je vlastně plovoucí, jen musíš motorce říct, jakým stylem chceš jet. Není to hloupá motorka, největší průser vzniká mezi řidítky a sedlem...

speed190
speed190 napsal 27.11.19 v 21:36

Uživatelsky perfektní. Výkon,rozsah krouťáku,spotřeba,jízdní dosah,pohodlí,vlastně není co vytknout. Myslím že se ostatní snaží jen dotahovat,ale stále se jim to nějak nedaří...

Více komentářů



TOPlist