renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 125 Dandy (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Blecek6443
Vloženo 1.4.2019
Aktualizováno 22.1.2022
Zobrazeno 1 149x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Ošklivé káčátko mezi stopětadvácami ČS produkce

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Moje první větší motorka a vstupní brána do motorismu. Do teď ježděno jenom po louce na Simsonu. Oproti němu to je o něco větší a rychlejší. Ovládá se pěkně a má krásný zvuk na svůj obsah. Žlutá barva vypadá krásně :) Citace prvních dojmů by vypadala asi takto: "Ty vole to jede jak kráva :D" Upřímně už nevím co jsem si myslel, ale byl jsem unešen :)

Motorku bych doporučil pro - Pro příznivce tuzemské značky Jawa jako vstup do světa motorismu. Sice má své mouchy, ale je to JAWA :) Převážně ale pro někoho kdo se v tom bude umět pohrabat a nechce jenom lít benzín a jezdit. Ne že by se to extra sr*lo, ale mouchy se vychytat musí...

Doplňky na motorce - Důmyslný systém bagáže :)
Nabíječka na telefon z Aliexpressu
Držák na telefon vlastní konstrukce

Recenze

Začneme původním popisem, který jsem psal před najetím nějakých kilometrů:

Vzhledem k tomu, že mužů porovnávat pouze se Simsonem a také jsem ještě nic poradně nenajel, tak recenze nebude moc objektivní.

Motorka vypadá docela dobře. Pouze je taková menší, což vzhledem k obsahu není neobvyklé. Bohužel ale dělají špatný dojem plasty, přesněji kapoty, protože jsou docela napraskané. Plast u kapoty je docela měkký a nepřijde mi moc pružný. Boční plasty vypadají v pořádku. Úložný prostor je docel malý pod sedlem.

Motor působí dobrým dojmem. Startuje dobře a za tepla jde i startér. Zvuk je krásný a hlasitý (možná kuchlý výfuk, nevím, nemám s čím porovnat). Zrychlení dostatečné (oproti Simsonu bomba :D). Spotřeba by měla být kolem 3 litru na sto, což je vzhledem k 6,5 litrové nádrži docela dobré. Kotoučové brzdy jsou oproti bubnových u Simsona dost ostré.

Myslím si, že to je dobré motorka do začátku. Až na ty plasty by mohla být bezproblémová, ale čas ukáže své.

---
Po dvou sezónách za řidítky tohoto stroje jsem ochotný napsat další řádky:

O spolehlivosti to neberte doslovně, jelikož jsem jezdil jenom dva roky, takže z dlouhodobého hlediska to nemusí být objektivní.

Stroj jsem si za dobu co jsem ho vlastnil docela oblíbil. Říká se že se neustále se*e a je nespolehlivý. Já s motorkou neměl žádný závažný problém, který by se nevyřešil (všechny závažné vyřešit šly :D ).

Poruchy nějaké byly, ale na druhou stranu ne pořád. Dojel jsem až na Duklu a zpět (cca 1300 km) bez jediného dotahování šroubů. Dokonce nebyl problém jet ve dvou (se slečnou) na třídenní výlet i s bagáží, kdy se denně najelo něco mezi 200 - 300 km.

Prostě ať se to vezme jakkoliv, tak jsem do začátku chybu neudělal. I přes to si ale myslím, že to není echt dobrý stroj a moc bych ho ostatním nedoporučoval. Byla to moje osobní volba, značka Jawa zvítězila i třeba nad Varaderem (kdyby nešlo o značku tak je Varadero mnohem kvalitnější motocykl).

Já jsem se se strojem popral jenom kvůli tomu, že je můj táta dost šikovný a co se pos*alo, to se opravilo. Pokud se někdo chce naučit si stroj opravovat a má k tomu nějaký šikovný "doprovod", tak je to ideální.

Motorka byla naprosto pro vše. Proháněla se po poli s pionýry, na silnici mám rekord až 112 km / h (dle GPS na telefonu). Učil jsem na ni jezdit člověka motorismem nepolíbeného. Jednou jsem vyletěl ze silnice skoro do pangejta. Jel jsem na ni i ve třech (tak sto metrů mimo provoz). Párkrát na parkovišti pustila olej jako správná Jawa (přední vidlice chvíli tekla). Moc nezdržovala provoz (v kopci ano, ale jinak se dalo). A hlavně mě nějak naučila jezdit.

Největší nevýhoda této motorky je nedostatek náhradních dílů. Když jsou, tak jsou dost drahé. Například lanko plynu, to je rozdvojené, jelikož má karburátor akcelerační pumpičku (nebo jak se to jmenuje). To znamená, že lanko není nejlevnější. To by samo o sobě nevadilo, ale že prasknula plastová část, kde se lanko rozdvojuje již při montáži a nakonec muselo být nové skombinované se starým a životnost lanka čtyři měsíce?... O nedostupnosti náhonu tachometru nemluvně, alespoň jsem se naučil neřešit rychlost :)

Věci které se měnili rozepisovat nebudu, ale napíšu co mě potkalo na cestě. Dvakrát tedy prasklo lanko plynu, jednou lanko spojky a nejzávažnější bylo, když se v karburátoru vyšrouboval protikus jehly. Nevím jak se to správně jmenuje, ale zasouvá se do toho jehla, snad jehlová tryska? Jinak motorka prostě jela pořád, po tom co se doma vychytaly nějaké mouchy.

Jedná se o takový důkaz, že když se chce, všechno jde. Stroj byl koupen kolem dvaceti tisíc a splnil, k čemu byl koupen. Za málo peněz hodně muziky. Docela jsem se v motorismu rozkoukal a už trochu vím, co si od stroje slibuju (časem se třeba změní, kdo ví).

Na motocyklu jsem jezdil od března do listopadu a to skoro každý den a bez zásadní úržby. Víceméně jenom lít benzín, olej, dotahovat šrouby a jednou za čas nějaká menší oprava.

---

Zkráceně se nejedná o vyloženě špatný stroj, ale musí si s ním člověk poradit a pokud nechce nic řešit a jenom jezdit, tak ať koupí rejži a vyjde to xkrát líp.

Obecně vzato je na Dandyně nejhorší věc ta, že jsou některé náhradní díly prakticky nesehnatelné... Jinak se jedná o fajn univerzální dopravní prostředek.

Kdyby to někoho zajímalo, tak náhrada tohoto stroje je Suzuki XF 650 Freewind, kterého možná popíšu až na něm něco najedu. Zatím na něj nemám ani ŘP, ale i tak jede dobře :).

Kdo dočetl tento chaotický článek až sem, tak mu děkuji a doufám že si z něj alespoň něco vzal.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Blecek6443
Blecek6443 napsal 23.04.19 v 21:54

Já jsem to myslel, jakože jsou slabé (jdou ohnout, ale nemusejí se vrátit ). Každopádně děkuji

Mr_Samuel
Mr_Samuel napsal 23.04.19 v 21:48 10b.

Pekný Dandy, vidím že je to tiež CPI motor ako má aj ten môj, je síce trochu väčší problém s dielmi ale tak ako píšeš, je to dobrá motorka na začiatok. Iba by som upravil to čo píšeš že plasty sú mäkšie. Práve že sú strašne tvrdé, vyrobené z nekvalitného plastu a vibrácie tomu nerobia dobre, ja som ich tam pri kúpi napríklad ani nemal lebo ich bývalý majiteľ vyhodil po dlhom zháňaní som ich konečne kúpil, zavaril a nalakoval. Odjazdil som s nimi necelých 100km a už zasa začínajú praskať, ale už to nechám tak keďže ho budúci rok budem pravdepodobne posielať do sveta, poprípade si ho nechám a pár krát do roka ho vytiahnem Dávam 10b.

paveka
paveka napsal 01.04.19 v 15:26 9b.

Jawa

Více komentářů



TOPlist