renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Breva 1100 (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník staroch30
Vloženo 10.10.2018
Aktualizováno 5.6.2020
Zobrazeno 3 842x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Po 25-leté přestávce se mi naskytla časová i finanční možnost vrátit se k motorkám. Po nějakém hledání a rozhodování jsem narazil na ten správný inzerát... Měl jsem trochu obavy z váhy motorky po té přestávce, ale je to pohodlná hodná motorka.

Více fotografii

Motorka koupena od ja_mc (Brno-Brno Město)

Výška jezdce: 168 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi Breva 850: Úplně stejně těžká, stejně velká, jen slabší.
Moto Guzzi Breva 750: Dcera mi řekla: nekupuj něco, co bude pro tebe málo a pro mne moc.

První dojmy - Po prvním rozjetí mi přišla neohrabaná, protože jsem se musel jako první otočit a ještě k tomu doprava :-) a překvapil mě tvrdý projev motoru s kardanem. Uvědomil jsem si, jak předešlé motorky působily "gumově" oproti guzzině. Po rozjetí se však takřka okamžitě dostavil pocit - to je moje motorka. Takže jsem na ní za chvíli uháněl domů.

Motorku bych doporučil pro - Je to chlapská motorka, ale hodná. Co se týče výšky - já mám 167cm a dávám to. Myslím, že je vhodná pro lidi, kteří chtějí dva v jednom: 1. Koráb na cesty s pořádným sedlem i pro spolujezdce. 2. A když chci hrknout třeba jen na poštu, shodím kufry a Breva se celkem hbitě proplétá městským provozem v uličkách.

Doplňky na motorce - Blastry, plexi, hlavní stojan, kufry, padáky.



Recenze

Jak jsem došel na Brevu? Uvažoval jsem, do čeho po přestávce jít.
Někdo říkal - kup si něco malého na rozježdění.
Druhý říkal - ty si nemůžeš koupit něco, na čem jsi jezdil před 25 lety, kup si pořádné kladivo! A opravdu, když jsem si projel XJ 600, řekl jsem si: hmm, nic moc, to už znám.
A pak jsem objevil JI!!!

Jízda je... DROGA! Není to žádná gejša, co prostě plní přání kdejakého kopyta. Je to vášnivá Italka s vlastním názorem. Buď se naučíš jak na to, nebo nic nebude. Ale vše oplácí neskutečnou elegancí, půvabem, ale umí si taky pěkně zařvat a ukázat svaly. Ale jestli máte pocit, že je to nějaká nezodpovědná lehkovážnice, tak to ne. Nenechá ve štychu.

Pokud ale mám psát studeně technokraticky, tak jízda je poklidná, protože síla motoru, ač není nějak rekordní, přesto stačí na to, že se nemusí před každým předjížděním podřazovat. Když se mnou jede někdo na jiné motorce, mívám pocit, že on jede pilu, zatímco a já se kochám. Ale možná se mi to zdá.
I spolujezdec prý má jaksi pocit pohody a pohodlí. Zvláště když má za sebou kufr s opěrkou, tak ruce používá jen na ukazování zajímavostí v krajině.

Ale pozor, žádná nuda! Z nějakého důvodu mám celou cestu jakýsi vnitřní úsměv.
Motor má bombastické tři zvukové rejstříky:
První je, když jedu na čtvrt plynu - to je bublání z výfuku plus charakteristický lomoz industriálních zvuků, šicí stroj je od ventilů, kutání havířů z kardanu, rána kladívkem se ozve z převodovky, když se s Italkou rozejdeme v názorech na řazení, chrastivý zvuk se ozve, když rozepnu spojku.
Druhý zvuk, to když otevřu plyn. Tak v té chvíli, jako u závodních strojů, se veškeré vedlejší zvuky vytratí, jakoby právě tohle byla její parketa. Zní jen jeden čistý hrdelní řev.
Třetí je, když zavřu plyn. To je tak bombastický zemitý zvuk, že to rozhoupe vesmír.
Ten reakční moment, jak to škubne s motorkou doprava, když člověk zatůruje... taková blbost, a mi se to líbí, jak malému děcku.
Viděl jsem nápis, že vibrace moto guzzi způsobují orgasmus. Tak to jsem zatím nezažil, ale zato se mi vytřepal šroubek držáku kufru. A jednou, když jsem otevřel plyn, tak mi začal klepat klaxon o motor, což mě příšerně vyděsilo, že umírá motor. Ale když jsem našel příčinu, trochu jsem ho odehnul, a hotovo.

Brzdy jsou naprosto skvělé. Veliké kotouče vpředu jsou ostré, jako břitva a mi to vyhovuje. Když mi nedalo přednost SUV a já byl v náklonu v zatáčce, promáčkl jsem přední přední brzdu víc, než by mi mozek dovolil, kdyby měl čas to zhodnotit. A motorka se zakousla do asfaltu a ani se nezavlnila. Díky.

Ze začátku jsem měl pocit, že někdy trochu zaplavu v zatáčce. Asi je to tím, jak přidám plyn a projeví se klopný reakční moment motoru. Nevím, ale už to nevnímám.

Pod sedlem je slušný úložný prostor. Mám tam lékárničku, náhradní žárovky, sadu na opravu defektu, a plachtu na motorku.

O 50 000-cový servis se motorka přihlásila sama.
Líbí se mi, že startér jen zmáčknu a ona si startuje sama, jak dlouho je třeba.
Na palubním počítači funguje tolik věcí... a kde co jde nastavit. Dobrá je autodiagnostika. Sice někdy se mi zdá, že plácá nesmysly, ale to neva.
Při staru ta barevná hudba na budíkách, to se neokouká.

Ze začátku mi přišlo, že je to spíše cestovní dálkový bombarďák, protože se jí to líbilo na okreskách a na dálnici. Ale teď s ní klidně jedu i do města na nákup, nebo do práce. Takže je skutečně všestranná.

Nenechává mě vůbec v klidu. Třeba v zimě jsem dostal ten šílený nápad, že jsem ji nastartoval na stojanu, zařadil kvalt a pustil spojku. No ty zvuky, co se ozývaly z kardanu, když kolo nemělo odpor, mě fakt vyděsily. Nebo se mezi žebry objeví nějaký průsak a kapka na zemi v garáži. A než stačím přijít na to odkud to je, zase to přestane dělat. Asi se mnou tak flirtuje.

Jaro 2019. Po zimě se jí nechtělo startovat a když z mnoha pokusů náhodně chytla, tak z ní hodně kapal olej. rozhodl jsem se nejprve pořešit ten olej. Na to mě prodávající upozornil, že se to asi časem stane. Byl to netěsný snímač tlaku oleje. Ten jsem vyměnil a... od té doby i normálně startuje. Je to možné? Je.

Červen 2019. Už mi nepřijde ani tak těžká. Právě jsem objednal nové pneu Pirelli Angel GT.

A i když vím, že bych tady neměl dělat nikomu reklamu, musím něco napsat. Objednal jsem si v 1 kozí v Sušici ten šílený distanční šroub, co spodkem drží kabel od baterky na startéru a vrchem drží plastový kryt startéru. A z telefonu se ozvalo, že přeci poštovné bude dražší, než ten šroub. Tak říkám, co se dá dělat, já ho prostě potřebuju. A chlap říká - hele, já to nějak udělám. A normálně mi to poslali v bublinkové obálce jako dopis. Ne na dobírku. Prostě jen tak, zadarmo! Jsou to frajeři. Díky chlapi.







Jaro 2020 - Nic se nezměnilo - jízda je stále droga. Četl jsem názor, že ty budíky jsou jak kompas a hloubkoměr na ponorce. Teď teprv jsem si uvědomil, že je to úplná pravda. K tomu by se hodila ta motanice steampunkových rour výfuků jako má Grisso.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
staroch30
staroch30 napsal 08.09.20 v 18:53

Díky Právě protože jich moc není, tak mě to lákalo.

D297
D297 napsal 08.09.20 v 09:19 10b.

Moc hezky popsané pocity, také po nějaké pokukuji, ale moc jich není

staroch30
staroch30 napsal 02.07.20 v 08:27

Díky moc, kluci.

IvanDvoutakťák
IvanDvoutakťák napsal 01.07.20 v 23:29 9b.

Srdcař se pozná i podle vlastního popisu a recenze

Papanhe
Papanhe napsal 30.06.20 v 06:07 10b.

Krásně popsáno.
Nekonvenční a krásný stroj. Ten bublo orgasmus znám z Nevady.
Ať věrně slouží.

Více komentářů



TOPlist