renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 750X (2017)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Yura
Vloženo 11.8.2018
Aktualizováno 4.3.2021
Zobrazeno 7 417x
HODNOCENÍ PROFILU OD 59 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


únor 21 - Motorka byla prodána novému majiteli, neboť do mé "stáje" vstupuje nová Moto Guzzi.
***

Více fotografii

Motorka koupena od Honda Bartyzal, Č.Budějovice - Perfektní přístup, vstřícnost, ochota - doporučuji.

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Takže úplně první dojmy: Cesta z prodejny Honda v Č. Budějovicích domů k Jindřichovu Hradci. Celou cestu kompletně lilo jako z konve a byl pátek, takže na silnicích tlačenice. Co jsem po této první jízdě ocenil: fungující zvýšené plexi Kappa - vodu to krásně odklánělo od mého xichtu. Vítr už občas dejchne do tváře - možná by to chtělo deflektor. Ptají se v zadání popisu, zda motorka hned padla do ruky - no, ano. To se ví, nic ideálního... představte si, že leje jako z konve, sedíte v hustým provozu na novej motorce, pod vámi se kalužemi a blátem žene vašich těžce a poctivě vydělaných 170 tisíc korun. Takže se hrabete maximálně sedmdesátkou, prdel sevřenou strachy, a modlíte se, aby už konečně přestalo chcát nebo aby alespoň ten jouda v plechovce, co jede jak naschvál vaší trasou před vámi a ještě připosranějc, někam konečně odbočil... A pak mi utkvěla v hlavě (resp. v zadnici) děsně tvrdá sedačka. Kdyby tam dali podélně rozřízlou betonovou kanálovou trubku o průměru 20 cm, nebo hřebenáč ze systému KM Beta, bylo by to stejné - určitě však ne horší... :-(

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, komu padne do oka. Počítejte s vysokým sedlem.

Doplňky na motorce - Zvýšené plexi Kappa (což je Givi, prodávané pod jinou značkou), sada kufrů SHAD Carbon SH36 + SH48 (nabízené jako oficiální Honda příslušenství modelu) a hlavní stojan.

Recenze

A opět se Motorkáři.cz ptají: proč jste si vybral tento stroj? Tak v prvé řadě proto, že se mi ta motorka líbí. Na Afru CRF1000 sice nemá (Afrika je nej... z Hondích endur), ale jinak vzhledově nemám výtek. A v druhé řadě (a to asi hlavně) jsem hledal motorku s rovným posazem ze zdravotních důvodů. Začátkem r. 2018 mi zkolabovala páteř, vyhřezly mi bederní plotny a začaly mi drtit nervy, ovládající funkčnost pravé nohy. Skončil jsem na operačním stole a následné 8 měsíční neschopence, se zákazem motorek, kola, těžké práce, a zpočátku i zákazem "hajzlového" sezení. A s nutností zdrcujícího cvičení. Když se díkyBohu vše zdárně hojilo, a já jsem fakt cvičil, postupně jsem zahrnoval do života zakázané věci. Všechno dobrý, až na pár metrů na našem Viragu 535... ouvej ouvej...byl jsem zděšen. Přece nenechám motorek...to si neumím představit. Moje Virago 1100 už tou dobou "spalo" v depozitu - předpokládal jsem, že rok 18 je pro mě motorkářsky mrtvej, tak jsem ji ještě v předjaří uložil. A tak přišlo rozhodnutí koupit motorku s rovným posazem, kdy nebudu nohy cpát před sebe, ale pokud možno dolů. Podmínku jsem měl, že motorka musí být nová nebo skoro nová, a musí mít vysoko sedlo (s tím nemám problém). A tak byl do výběru zařazen Versys 650, VStrom 650, TRK 500 a NC 750X. Nebudu se rozepisovat, proč tuhle ne a tamtu ne, ale s nejlepší nabídkou přišla jako první Honda v Č. Budějovicích, a to rozhodlo.

Je zima mezi sezonami 2018/2019, motorka spí a já jsem slíbil, že něco napíšu, až budu mít o čem psát. Nuže...

Najeto od srpna do října 3000 km, z toho asi 400 v dešti nebo mokru.
TOP vlastnost této motorky je ovladatelnost a pohodlí posezu, zejména pak pro moje nemocná záda. Páteř netrpí a já na NC ujel i přes 500 km za den, aniž by se vyskytl jediný protest mých obratlů.
---
Co ostatní kritizují a já naopak nemám výhrad, jsou brzdy. Brzdný účinek je dostatečný, motorka bezpečně zpomalí i z relativně vyšší rychlosti, ve vypjatějších momentech za pomoci ABS. Možná se jejich slabší stránka teprve ukáže, ale zažil jsem 2 horké chvilky, a vše zafungovalo jak mělo.
---
Druzí kritizují výkon a nízké otáčky při zásahu omezovače. Nové modely od r. 18 už prý mají tento neduh ošetřen, leč moje motorka je narozena r. 2017. Opět nemohu nic vytknout. Jsem taková střední třída motocyklistů. Baví mě porušovat mírně předpisy, ale nad 130 km/h už je respekt z motorky silnější než já. Takže do této rychlosti je motor absolutně spokojený, prakticky nežere a do omezovače vám ještě pořádná hromada rpm zbývá (ona jede i kurevsky víc než 130, a v omezovači stále nejste, takže pohoda). Motor je plynulý - Honda. Táhne a táhne, žádné skoky, žádné nároky na horečné kopání kvaltů, vše je takové přirozené a normální. Motor netrpí ve městě, ani na celostátních přesunech. Síly má dost, a to i v rezervě - souboj s rozdováděným kamionem je bezproblémová záležitost. Jistě, jste-li zvyklí na nějaké dvoulitrové hovado, nebo okruhovou raketu - lovíte ve špatným rybníku. To tahle motorka opravdu není.
---
Nelíbí se mi tzv. EKO režim, a nejezdím na něj. Chcete-li poslouchat zelené povely otáčkoměru, zacpěte si uši (oči raději ne). Motor je při něm nervózní, neví jestli tahat či odpočívat, šestkou jej neutáhnete (poleze vám do červenýho), pětka je mnohdy přetočená. Mám svůj úsudek, své uši, a své zkušenosti. Motor si sám říká, a vy jen dáváte povely šaltpákou a plynem. Nehleďte na barevný cirkus na přístrojovce. Uvidíte, že až zastavíte a motorka vám ukáže vyhodnocení, pojedete za stejnou spotřebu, jako v EKO režimu, navíc svižněji a bez týrání uší.
---
Začínám si zvykat i na nepříliš pohodlnou sedačku. Nevím, jestli se "rozseděla", nebo moje prdel se přizpůsobila, ale už to jde. Stále je tu však možnost velmi pěkných a kvalitních náhrad od SHADu nebo jiných výrobců.
---
Opravdové slabé místo jsou gumy. Motorka má z továrny obuty Dunlop Trailmax, ty se však nesnesou s naším systémem oprav povrchů vozovky. Na zalitých spojích, na litých flekách a podobných pastích tyto gumy i za sucha uklouzávají, na mokru je to pak vyslověně o hubu. Už nikdy je na motorku nedám.
---
Motorka se tváří jako enduro, ale není enduro. Do terénu to nebude. Zkoušel jsem několik km šotoliny, ale to nic nevypovídá. To dáte i s choperem. No, možná že to někdo takto používá, já si však myslím, že domovem NCčka jsou malé silnice nižších tříd, občas nějakou tu ďouru bez problémů pohltí a nepustí jí do vašich zad. Zadní centrální tlumič je v tomto ohledu perfektní.
---
Ostatní věci jsou drobnosti.
- Přístrojovka je plně digitalizovaná (já jsem stará škola, takže otáčkoměr s ručičkou je nedostižná věc, ale na nás už dnešní doba patrně nestojí), velmi dobře čitelná za všech podmínek. V prudkém slunci jsou údaje černé na bílém podkladu, ve stínu opačně a navíc otáčkoměr je barevný. Ukazatel zařazeného kvaltu je výborná (a návyková) věc.
- Světlo je plně LED, svítí jako prase. Denní svícení je automatické.
- Výfuk, byť sériový, nabízí kupodivu velmi důstojný hluboký zvuk. Kdo vysloveně nevyhledává řev a rámus, nebude mít důvod měnit. Navíc je i designově celkem zdařilý a k motorce pasuje.
- Velmi kontroverzní je uložný prostor místo nádrže. Když jsem toto viděl, moje první reakce byla - boha jeho, co je to za zprcáka... Ale velmi rychle jsem si zvykl. žádné baťohy, kapsy, kraviny - doklady a mapu zabouchnete před sebe, máte je v suchu, bezpečí, ihned při ruce, pak nim vrazíte ještě svačinu, helmu, šálu a kilo buřtů k večeři, a - jedete si kam chcete. Velmi šikovná věcička.
- Sada kufrů SHAD Honda je už jen přidanou hodnotou u mého konkrétního kusu.
- Totéž platí i pro hlavní (nebo chcete-li: centrální) stojan.
- Recenze spolujezdce ztím nedám - sice jsem vozil manželku i dceru, ale příliš málo na to, aby se dalo hodnotit.
- Asi se najde zase bojovník za "duši" - a NC označí za bezpohlavního eunucha. No a co? Jezdí stále, jezdí krásně, je spolehlivá, je pohledná, a slouží mi.
- Kvalita a dílenské zpracování je na světové špičce - nikdo už nikdy nedožene zemi vycházejícího slunce v tomto oboru. Honda je etalon kvality a NC z tohoto ničím nevybočuje.

Je to dobrá motorka.



---

Musím se taky vyjádřit k místním diskusím.
Každý má nějaký vkus a já jej nikomu nehaním. Někdo je na holky, jinej na vdolky. Možná nejsem pravý tvrdý motorkář, jako (rádoby) ti, co nemohou tento kontroverze budící stroj strávit. Prostě jen rád jezdím na motorce. A jestli je z toho někomu na zvracení, ať se klidně poblije - já se mu zasměji, ale prášky mu určitě kupovat nebudu

Za mě - jsem rád, že je motorek hodně a že jsou ty nové dostupné i lidem, živícím se běžnou a "po česku" placenou prací.
Pamatuju časy, kdy vrcholem všeho byla uprskaná třiapůle, a takové stroje, jako proháníme dnes, byly pro nás plebejce z říše snů.
Ať tedy každý pilotuje, co je mu sympatické. Mě je úplně jedno, na čem kdo jezdí. Líbí se mi spousta motorek všech možných typů a značek. A spousta se mi jich nelíbí, jsou to odporné hnusy a v mých očích sráče. Ale jejich majitel je miluje...tak není co řešit. V tomto jsem široce tolerantní. Hlavní je, že si všichni můžem vybírat dle gusta a že nás čím dál víc na to dosáhne. Pro mne je to pokrok. A rozhodně nepůjdu, a nesmetu ze stolu burácejícího šílence s R1 anebo dědu na Betce, co si v nosiči veze konvičku na zalejvání macešek na hřbitově, protože - odsoudit člověka na základě toho, co řídí ... to je vrchol debility. Nic víc. Nikdy totiž nevíte, zda by vám onen dědoušek v mládí nenatřel pořádně krovky v každé zatáčce, a nebo zda ten blázen na supersportu náhodou v práci nepečuje ve dne v noci o stařečky v hospicu...

Zkrátka, motorka se nám líbí, a máme jí s ženskou rádi. Mít na to, mám v garáži 20 dalších strojů, s pořádnýma koulema, a charakterem, že bych se bál vedle ní uprdnout. Ale i nenápadných, leč do roztrhání těla sloužících "myšek". A měl bych rád všechny stejně.
Nechci a nebudu tady s nikým vést kybernetický boj za NC - kdo s ní pohrdá, nechť tak činí. Jeho právo. Vyvracet to nikomu nebudu. Mě taky nikdo nikdy nenaučí mít rád komunisty
Takže vám všem odpůrcům přeji vaše krásné, výkonné stroje a hlavně vždy v pořádku dojeďte. To je asi vše.







***
28.2. 2021 byla motorka prodána novému majiteli na Náchodsko. Doufám, že mu bude dělat radost a skvělou službu, tak, jako ji celou dobu dělala mě.
Prodej byl nutností, neboť já jsem se vydal za pořízením svého snu - fungl nové Moto Guzzi V85TT.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
puffybodie
puffybodie napsal 02.09.21 v 10:20 10b.

10 bodu za recenzi a hlavne nahled nejen na svet motorek
A 10 bodu i pro motorku, protoze v tehle barevne kombinaci je i fakt hezka, i kdyz je to "jen" delnik, ale na tech stoji svet i v realu

Kinča
Kinča napsal 05.05.21 v 01:53 10b.

Myschan
Myschan napsal 16.02.21 v 12:19 10b.

Zdar chlape, posílám 10 za hezké počtení a samozřejmě i motorku. Já měl NC už dvakrát, druhou jsem prodal ze zdravotních důvodů a nyní uvažuji nad další, ale už s DCT. 60 se blíží, o plotýnkách si nemusíme povídat, brnění ruky a neovladatelnost prstů není nic moc, a koleno po havárce tomu taky nepřidá. Přesto bych se rád ještě svezl nejen na skútru. Takových nás bude asi víc a komentovat názory některých "jediných a pravých motorkářů" fakt nemá smysl. Takže hlavně zdraví, kolama dolů a lepší časy v normální době

petanic
petanic napsal 09.11.20 v 19:59 10b.

Ahoj, hele teď jsem dočetl tvoji velice vtipnou recenzi a řežu se tady jak malej Jarda :D. Mám doma to samé, rok 2020, ale díky covidu, restrikcím a taky díky mé blbosti v autoškole :D :D, jsem se k řidičáku dostal před 3 týdny. Ale jo, jezdím ještě a učím se. Motorka je super a až budu mít naježděno kapku víc než stihnu letos (zatím 1300), tak se taky rozvášním! :D. Tak ať slouží a díky za zpříjemnění večera :D

miguel323
miguel323 napsal 17.07.20 v 12:33

Moc díky za bleskurychlou reakci...Proporcionalne jsme na to asi podobne ja mám 186 cm a 118kg..Výhřez l4-l5 ponechán.Výhřez l2-l3 odoperován loni v květnu a L3-L4 před měsícem odstranění ploténky a vložení náhrady+fixace zezadu titanem...Už se těším až bude za rok..Zas cely to kolecko znova,ale Ty víš o co go...

Rád slyším pozitivní věc,že když se to povede,tak se dá fungovat vesměs normálně...Ještě jednou díky za postřehy..Ať ti to jezdí a všem ostatním samozřejmě taky...

Více komentářů



TOPlist