Yamaha X-max 300 (2018)

Vlastník HolyWAR
Vloženo 1.5.2018
Aktualizováno 18.6.2019

Krásný sportovní maxiskútr Yamaha, radost na dlouhých výletech i při dojíždění do zaměstnání.

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum BARTH (Pardubice)

Yamaha X-max 400: Těžší o 30kg, zadní kolo pouze 13”, nárůst výkonu zanedbatelný, vysoká spotřeba, pojistné.

První dojmy - Skútr působí agresivně, má dostatek síly která je lineární až do maximální rychlosti. Je pohodlný a lehce ovladatelný. Přední brzda je velmi slabá a brzdění z vysokých rychlosti by mohlo být lepší. Předchozí Nmax brzdil mnohem lépe, ovšem byl o 50kg lehčí. Spotřeba dle stylu, od 2,6 po max 3 litry.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce dojíždět do zaměstnání a o víkendu vypadnou na výlet, jedno jak dlouhý. Já už s motorkama skončil a tohle je moje řešení. Baví mě to jako když jsem kdysi začínal, je to pohodové cestování.

Doplňky na motorce - Kufr s nosičem, nášlapy, prodlužka k motobaterii

Chtěl jsem jezdit na dvou kolech do zaměstnání, ale s motorkama jsem skončil. Po chvilce jsem se přistihl, jak na skútru jezdím stovky kilometrů výlety a baví mě to. Je to spíše o cestování než o blbnutí, ale zablbnout jde :) Tak proto skútr. Tento konkrétní mě okouzlil designem a mou oblíbenou značkou. Jen ta cena je zbytečně vysoká. MT 07 a Xmax 300 stály v prodejně vedle sebe a cenový rozdíl 2000Kč.

Jízda je velmi pohodlná, plynulý lineární zátah až do maximálky. Přední vidlice uchycena jako na motorce. Přední kolo 15”, zadní 14”. Relativně nízká váha 180kg. Dobře nastavený podvozek, výborně nastavený variátor. Na opravdu rozbité silnici dech nevyrazí, ale žádná výhra to není. Přední brzda je slabá a zastavit z maximálky už vyžaduje použití velké síly. Zatáčky jsou radost. Řízení přesné, nic se nevlní. ABS a TCS vyzkoušeno a mě osobně toto nastavení velmi vyhovuje. Úložný prostor pod sedlem na dvě integrálky a menší nákup, plus kufr 39l. Dvě přední schránky, levá uzamykatelná s autozásuvkou. Spotřeba při záběhu 2.5l. Nyní po záběhu při předpisové jízdě 2.6l. Při normální jízdě (okolo 110km/h je to nejpohodlnější) si vezme 2.8l, no a při blbnutí se v pohodě vejdu do 3l. První servis, výměna oleje a filtru cca 1000Kč.
Nejlepší chování skútru je na pěkné silnici, ve městě to celkem jde a do terénu to není ono :)
Na cestování mohu s klidem doporučit, 300km výlet je úplně na pohodu. Dovedu si představit motodovolenou.

jincom
jincom napsal 06.02.21 v 14:33 10b.

Díky za prima recenzi ;)

MiRi8
MiRi8 napsal 02.05.19 v 11:09 10b.

Krásný stroj. Hezky popsané...

elvis78
elvis78 napsal 27.05.18 v 06:58 10b.

tak MT 07 se mi rozhodně ale vůbec nelíbí. Tomu stylu jsem na chuť nepřišel a zvuku už vůbec.Jsou lepší stroje a projevy. Yamaha scooter je pecka .no ale až na tu cenu.

Pes69
Pes69 napsal 26.05.18 v 00:22 10b.

Sympatická mašinka

Křeček1
Křeček1 napsal 10.05.18 v 23:40 10b.