Krásná univerzální "bezzubka" se skvělým motorem a podvozkem.
Motorka koupena od FIRMA:K2 moto (Hloubětín (Praha 9)) - Rovné jednání a perfektní komunikace.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NC 750X: připadalo mi to jako sňatek z rozumu
Suzuki DL 650 V-Strom: design, víc se mi líbil nový Versys
Yamaha Tracer 700: lepší posez na Versysu
První dojmy - Po první zkušební jízdě bylo jasno. Skvělá ovladatelnost, pohodlí a lineární dvouvál, který si nechá hodně líbit. + svělý a servisně nenáročný dvouválec s lineární charakteristikou + pohodlný podvozek se slušnými zdvihy + měkké sedlo, které neklouže, pohodová jízda i s baťůžkem + uvolněný vzpřímený posez + ABS + líbivý design s dělenými světlomety, možnost upevnění bočních kufrů bez přídavného rámu, celkově pěkné zpracování - vyšší cena příplatkové výbavy - chybějící centrální stojan - slabší standardní ochrana proti rozstřiku od kol
Motorku bych doporučil pro - Asi pro začátečníka, nebo vybouřeného motorkáře, který má místo / finance na jedinou mašinu. Tak pak zastane všechny role od dojíždění za prací po cestování po výletech přes vyjížďku s cílem zasmát se do helmy :) Milovníka 100k kapoty asi nenadchne.
Doplňky na motorce - zatím nic, ale už teď je v plánu:
- blatník zadní / prodloužený přední
- padáky, rolny na kyvku
- kufry
Recenze
Pro své začátky v jedné stopě jsem hledal univerzální mašinu za rozumnou cenu, která bude vybavená ABS a nebude mě děsit. Během roku ujedu hodně kilometrů při dojíždění do práce a o víkendech výletíme. Po dlouhém vybírání a konzultacích s kamarádem motorkářem padla volba právě na Kawu.
Versys je stále v záběhu, takže strop 4000 ot/min je celkem limitující. Postupně se bezzubka zajíždí a funguje stále plynuleji. Jízda je pohodová jak ve městě, tak na okreskách. Motor krásně zatahuje ve všech otáčkách, ale je znát, že pod 3000 ot/min trochu kope, tak raději jezdím 3000 - 4000. Brzdění motorem je prostě pohádka - po zavření plynu je zpomalení tak výrazné, že často není třeba použít brzdy. Spojka se stavitelnou páčkou jde opravdu hodně jemně a s citem ji lze ovládat dvěma prsty.
Podvozek zatím nechávám v továrním nastavení. Nerovnosti ve městě i na okreskách žehlí znamenitě. Trochu nepříjemné jsou retardéry a hlubší díry, kde se projeví menší 17 palcové přední kolo. Mám pocit, že tahle mašina do terénu nebude (i když se dá na youtube najít pár bláznů :)).
Ovladatelnost je neuvěřitelná. Obavy o vyšší hmotnost (skoro 220 kg) spojenou s celkovou výškou motorky se rozplynuly po prvních pár metrech. Motorka je stabilní už v malých rychlostech a ani popojíždění s baťůžkem v koloně aut není problém. Ve vyšších rychlostech je už trošku znát, že nejedu na 150kg nahotě, ale i tak do zatáček padá s neuvěřitelnou chutí a hezky plynule.
Jízda s baťůžkem s limitem 4000 otáček není nic moc. Spolujezdec ale sedí pohodlně, navíc dost vysoko na to, aby měl přehled. Ve dvou se jezdí pohodově, stabilně a naprosto bez problémů. Možná jen občas zavadím patou o špičku boty spolujezdce, ale žádné drama to není.
Úložný prostor bez kufrů prakticky neexistuje. Lékárna a základní nářadí je pod sedlem a to je vše. Žádný kýbl jako u NC750X tu není, ale je mi to jedno. Zatím je vše řešitelné batohem. Časem pořídím originál kufry, které vypadají skvěle (ale stojí nesmysl).
Taky o nem uvazju
Kawa má být zelená, to je jasný, je to mooooc pěkný kousek. Ať se na ni stejně skvěle jezdí.
Pěkná motorka
Super...pridej se k nam do klubu(skupina Versys tady na Motorkarich nebo na FB -Kawasaki Versys Czech)