renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 175/450 (1969)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ldoktor
Vloženo 2.10.2017
Aktualizováno 5.1.2022
Zobrazeno 2 153x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Na veterán-auto není místo, motorka bude muset zastat mou touhu umazat si trochu ruce od oleje.

Více fotografii

Výška jezdce: 182 cm

První dojmy - Paráda, po týdnech pachtění konečně naskočila a vypadá to, že je kompletní. Teď už je možno začít s renovací.

Motorku bych doporučil pro - Pohodového výletníka, případně jako druhé moto na zvláštní dny.

Doplňky na motorce - Levé zrcátko, brašny, nosič

Recenze

2017 koupě

Vyčištěná nádrž, prošťouchlý kohoutek, opravený filtr v nádrži, lehce oživená baterka (skoro prázdná 2V, nová je už na cestě), trochu promazáno, zkontrolovaný předstih, vyměněná cívka/kondík/svíčka, nepovedený pokus o kontrolu vzduchového filtru (asi nikdy nikdo nerozebíral), opravený bošák (zde byl zakopaný pes) a hle, ono to naskočilo.

Na volnoběh chcípá, plyn se musí vracet manuálně, po 3h byla zadní pneu dost měkká, když nastartuje tak na prvé/druhé našlápnutí, jinak chytne na roztlačení a když má člověk štěstí, funguje tacháč a zjištění, že vyčištěný kohoutek nádrže obtéká, takže vypuštění celé nádrže.

Každý den člověk objeví nějaký krásný princip/způsob, jak něco funguje, a ta krása když člověk slyší mohutný řev prvního startu. Takže za mě výborná. Snad se mi jí podaří zprovoznit tak, abych se za sebe nemusel stydět a pak se dá uvažovat, jak dále (přelakovat, nebo se pokusit zachránit, ale nezdá se mi, že je všude původní lak).







2018 první výjezdy

Po zimě nenastartovala, opět bošák. Vyřešeno zesílením klíčku, nicméně stále chcípala na volnoběh. S pomocí Pavla z motorkářů odhalena podruhé totálně zacpaná volnoběžná tryska a už jezdí spolehlivě. Nějaké drobnosti povyměňované, největší problém je trubka. Ne a ne fungovat a občas pálí pojitky. Brzy mě čeká elektrika, ale zatím se necítím, takže jen izolačka a sžívám se se strojem. Najeto cca 500km (300 po opravě náhonu).

Přes zimu výměna spojkových lamel (byla už potřeba), brzdové obložení, lehké odstrojení a prostříkání konkorem (mam fobii z rzi). Na elektriku se ještě necítím, navíc krom trubky vše jede. Navíc se u knihy od Dočkala divím, jaké to skvělé nápady lidi z Jawy/Čz měli...







2019 sžívání se

K vánocům jsem dostal zlatou barvu. To by člověk neřekl, co ty 2 čáry udělají, ale z motorky je hned jinej pohled. Je to sice křivé, ale moje. Zároveň dorazily brašny z aliexpresu, tak se snad vydám i dál...







Převážně se jezdilo "okolo komína", ale na Melechovském okruhu mě tak namotivovali, že jsem se přihlásil a vydal rovnou i na 100 leté výročí založení ČZ do Strakonic. Ono to ani jinak nešlo, když Bětce bylo 50. Vše bylo o to lepší, že jsem si cestou projel místa, kde jsme chodívali jako děti u babičky.







Nájezd: 1000km
Poruchy: elektro, ale vždy dojela (jen občas stála, praskaly žárovky a podobné)

2020 to to frčí

Přes zimu jsem se pustil do elektriky, bylo to lehčí, než jsem čekal. Jediné neoptimální řešení je propojka z tacha ke spínačce, neboť na tachu je upadlý kontakt. Provizorně jsem vyřešil omotáním žárovky a zajištěním izolačkou, ale chci tam někdy dát objímku (nebo originál...). Také jsem sundal hlavu a nahlédl hlouběji do motoru. Příjemně mě překvapil původní válec s 0 výbrusem. Očistil jsem jej a opatrně vrátil zpět.







Cestování pro mě začalo výletem pro proutky na Velikonoce, pár corona-výjezdů (už proto, že se nesmělo) a když už se smělo, tak jsme s nej kamarádem konečně vyrazili na testovací výlet: https://www.motorka...olo-lipna-43792.html Koncem léta byla situace uvolněnější a tak jsem si dopřál i Melechovský okruh, kde byla atmosféra opravdu nádherná a já si těch pár dní užil super výlety po okolí. Také se mnou letos má drahá polovička konečně vyjela na výlet. No, bylo to pěkné, ale spíš je motorka vhodná pro cestování v jednom :D. Ale snad se zase někdy přidá...

Na konci sezóny vyrazil kamarád na GG, což jsem já ještě připraven nebyl (obzvláště v rámci korony) ale jeho počin mě hecnul natolik, že jsem zkontroloval mapu a vyrazil na nejdostupnější vysoké místo v republice - Pec pod Sněžkou. Vzhledem k času to byl počin jednodenní a neskutečně krásný. Cestou zpět musím Bětku pochválit, protože drahá polovička volala o pomoc s dětmi a já jí hnal cestou necestou zpravidla 90km/h přes půl republiky. Zpětně jsem jí vděčný, protože jsem dojížděl za šera a normální rychlostí bych jel za tmy. Cestou mě doprovázelo světélko dobíjení. Zkušební zapnutí hlavního světla vyústilo pouze okamžitě prasklé žárovce, takže noční jízda by byla vcelku zajímavá. Naštěstí přes tyto potíže Bětka dojela až domů, kde měla baterii nabitou.







Zpětně to vyhodnocuji jako uhlíky, které jsem kontroloval již dříve a byly v pořádku. Tentokrát jsem pokračoval dále a vyměnil alespoň pružinku, neboť ta jedna spíš nepružila, než pružila a jsem zvědavý, jaké to bude příští rok. Také jsem pořídil nosič od petr.motojawa na email.cz se kterým je motorka již kompletní a ještě krásnější, než dříve. Ke konci sezóny jsem také zkušebně přešel na 17z kolečko (abych nezdržoval provoz) a ano, funguje to, ale koníčky pak místy chybí. Navíc si člověk musí zvyknout na jiný dojezd (aneb opět jsem jel na rezervu). Také jsem pořídil nové pneu a musím říct, že je z Bětky nová motorka (měl jsem původní, kdo ví kolik desetiletí staré). Horší bylo ovšem zjištění, že ráfek je svařovaný a je skrz něj vidět (jo proto to tak hází). Ale prozatím nechávám.

Ještě před 2 týdny jsem chtěl napsat, jak chci Bětku připravit na další rok na GG a dále, ovšem před Vánoci se sešlo několik faktorů a já si uvědomil, že už nejsem automobilista nucený okolnostmi do motorky ale že se ze mě stává motorkář, který si cestování fakt užívá. Nějak se to seběhlo a tak se Bětka přesunula do jiné části garáže a na její místo přibyla Suzuki Savage (provizorním názvem Bestie) https://www.motorka.../motorka/?mid=128030 a příští rok se uvidí, jak to bude dál. Ale doufám, že s námi Bětka zůstane (neboť na první lásku se nezapomíná).

Najeto: 1800km
Poruchy: prasklá žárovka, nedostatečné dobíjení (ale roztlačení a jízda bez světla vše napraví) a nedostatek benzínu (rezerva to řeší)

2021 vedlejší kolej?

Po pořízení Rozárky https://www.motorka.../motorka/?mid=128030 stává Bětka častěji v koutě. Je to škoda, protože jízda na Bětce je prostě veselá, klidná a taková příjemně naplňující. Budu asi do budoucna řešit, jestli nedat Bětku do depozitu ale tuto sezónu jsme si malinko pojezdili a bylo to moc krásné.



Jen na začátku roku mě holka vyškolila. Přesedlal jsem po několika jízdách na Rozárce zpět na Bětku, nasával tu krásnou atmosféru mizících vesniček i polních cest, když, bylo to již cestou zpět, kousíček před Brodem, tu přijde lehce se svažující asfaltka, poli lemována. I zatoužil jsem trošku roztočiti kola mé Bětušky, zatáčka je ještě daleko ale ouha, rozdíl 25 let mezi motorkami má jistý vliv na účinnost brzd jejichž použití dále znesnadnil přítomnost štěrku. Brzdím, co to dá, v zatáčce uvolňuji brzdy a snažím se motorku co nejvíce zalomit. Všímám si potoku a vybetonovaného propustku vyčnívajícího nad úroveň zeminy tak tam určitě ne. Podařilo se, lehkým smykem jsem se vyhnul betonu a plynule jsem sjel po trávě asi do poloviny meze. Pravá noha se samozřejmě neměla o co opřít, takže jsem v téměř nulové rychlosti elegantně přepadl. Bětku jsem naštěstí podržel (sic vzhůru nohami) ale nic si neodřela ani neohnula. Holka je to hubená, takže návrat do správné polohy je snadný i bez kurzů či pomůcek, horší je dostat ji zpět na silnici. Ale tak zkusil jsem našlápnout, chytla na první dobrou a hravě mez vyjela.

Jak se říká, každej se musí vymlet, aby pochopil, že si má dávat bacha (někdo i víckrát), budiž mi toto ponaučením a výstrahou do budoucna (i připomínkou pro případného čtenáře).

Najeto: 550km
Poruchy: Dobíjení je stále divné (baterka je též na odpis) ale eventuelně vždy nastartuje (případně roztlačení) a následně jede až do aleluja (bez hlavního světla). Zkusil jsem digitální voltmetříček 4-30V, zpočátku ukazuje rozumné hodnoty (5.81 - 7.2) ale jak se rozjedu, ukáže 88.8, případně jen pomlčku či jiné srandičky. Musím zkusit ručičkovej, až bude čas...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
limbus
limbus napsal 13.09.21 v 14:09 10b.

Marty68
Marty68 napsal 10.06.20 v 12:39 10b.

Moc fajn stroj. Tvůj přístup se mi líbí. Za 10b.

ldoktor
ldoktor napsal 08.06.20 v 13:59

Díky, kdybych někde narazil, tak o tom budu asi uvažovat, ale čím déle ji mám, tím víc se mi líbí, jak je. Jen ten nosič pořád řeším...

ThomsonMotorson
ThomsonMotorson napsal 07.06.20 v 21:58 10b.

Je parádní. Sice klucí níže mají připomínky (jistě podložené a hovoří zkušenosti), ale mě se teda líbí. Zrovna slova: linky křivé, ale moje mě baví. Mám to nastavené stejně. Tohle replikované zrcátko mám taky. Je to lepší, než drátem do oka. Origo se jistě časem vyburzí.
Buď zdráv

cmiral
cmiral napsal 29.04.19 v 18:55 9b.

sežeň aspoň patinovou nádrž a bude super. Já ji koupil nedávno na buze v Brně a De luxe bude skoro komplet.

Více komentářů



TOPlist