renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 800 (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SpaceManCRX
Vloženo 26.9.2017
Aktualizováno 13.10.2023
Zobrazeno 3 499x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Volba hlavou. Po ZXR musela moje další motorka být schopná dálkového cestování, a to i ve dvou, a taky nějaké té divočinky v jednom.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Aleš Altman - Altmanmoto (Hradečno - Férové jedná, ochota a vstřícnost. Za mě maximální spokojenost.

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - Tak po ZXR jasně první co mě napadlo:"Velký, těžký, dlouhý." Nicméně teď po delším svezení musím říct, že super! Volba hlavou byla správná volba a srdce doslova plesá radostí při každém otočení rukojetí!

Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoliv, který hledá univerzální motorku na každý den. Věřím, že se na ní bude cítit v pohodě i menší postava, ale s mou výškou 193cm je to prostě akorát. Jako první motorku bych to doporučit nemohl. V4 umí při neurvalém podřazení připravit horké chvilky a VTEC zase překvapit na výjezdu ze zatáčky. Jako druhou motorku bych ji ale doporučil všem.

Doplňky na motorce - - výfuk Leo Vince Titan SBK
- plotna a držák topcasu Givi
- vyhřívané hefty Oxford
- nastavitelné páčky M-Style

- 2019 - 47lt. topcase Kappa
- 2020 - originální boční kufry Honda
- 2021 - originální madla spolujezdce
- 2022 - ukazatel zařazeného kvaltu Gipro
- 2022 - pancéřová hadice spojky HEL

Průměrná spotřeba - 5.46444 l/100km

Recenze

Proč jste si vybral tento stroj?
Nebudu nic zastírat. Navezli mě do toho kamarádi. Pravda, že ZXR vyžadovalo drobné opravy, kapotáž, lakování, atd pro 1A stav. Ale co nejvíc potřebovalo, tak byl o 20cm menší a o 30kg lehčí pilot. Chtěl jsem tedy něco většího, řekněme dospělého. Pak se naskytla za dobrý peníz tahle VFR. A i když se nabízeli i 5. generace, tak 6. generace je designem prostě TOP.

Jaké jsou Vaše zkušenosti?
Tak díky tomu, že byl motocykl lehce položený na levou stranu, tak jsem mohl díky opravě zkontrolovat bedlivě celou motorku. Postavená je pořádně a její váha je prostě poctivá. Žádné trubičky, žádný malé odlitky. Po prvních kilometrech smekám klobouk před pány z Japonska, protože obě motorky byli postaveny jinak, ale obě mi sedli jak prd*l do sedla. Možná bych řekl, že se s VFR dovolím na najeté kilometry víc, než jsem si dovolil při stejném nájezdu se ZXR.

Jízda:
Co víc si přát. Široké sedlo, výkon v každém otáčkovém spektru. Dole hodná a nezáludná, ale svižná, nahoře divoká a doslova řvoucí. Řekl bych, že jsme si na sebe zvykli rychleji, než bych čekal. Ještě bude potřeba se učit s plynem a taky podřazováním, ale věřím, že letos to bude škola hrou.

Motor:
Tady o tom bylo napsáno moc a moc. Tak si dovolím trošku přidat do mlýnku. V4 DOHC VTEC - mám pokračovat? Dobře. Když ho nastartujete, dejte mu chvilku, ať ustálí otáčky a zahřeje se. Pak hladce klapnete jedna a na lehké otočení plynu reaguje nežně se sametovým zvukem. Klapněte dvojku, trojku, čtyřku, pětku, šestku na všechny kvalty vás potáhne krajinou s lehkostí. Když však budete chtít divočit, stačí sklepat kvalty dolů a překročit magickou hranici 7000RPM. Na každém válci se do hry zapojí zbylé ventily a omezovač vás zastaví na 12000RPM. Aneb jak by pravil klasik: SHIFT UP AND REPEAT!

Brzdy:
Vpředu 2× trojpístky Nissin a vzadu 1× trojpístek Nissin - v mém případě s DualCBS bez ABS. Dobře se dávkují, jsou dostatečně citlivé a i díky koncepci motoru se zpomaluje na pomyšlení.

Podvozek:
Pevný silný rám typu diamond, vpředu klasické tlumiče a vzadu monoshock s jednostrannou kyvnou vidlicí oboje značky Showa. Zdvihy jsou 120mm. Ukázková stabilita v přímce a čisté vykroužení zatáčky. Lví podíl na tom bude mít i obutí Pirelli Angel GT.

Úložný prostor:
Pod sedačkou je místo na nářadí a lékárničku. Dále se tam dodával v originále U-zámek kola. Co jsem ale teď využil bylo zamčení helmy sedlem, kdy helma visela na "háčku". Celkem nezajímavá blbina, dokud ji nevyzkoušíš a pochopíš, že nemusíš všude tahat helmu. Kapacita úložného prostoru se dala rozšířit sériově dodávanými origo kufry s kapacitou cca 36l každý

Spolujezdec:
Spolujezdec by se měl cítit pohodlněji než na ZXR, nicméně teď jsme dali ve dvou 120km za den a bylo to akorát tak na hranici. Možná s jinou kombinací výbavy (dal bych cestovní plexi, top case s opěrkou a postranní kufry) by to spolujezdec měl pohodlnější. Suma sumárum, určitě je to pohodlnější, než ZXR.

Cestování:
Pro jednoho pohodlné cestování s komfortem parníku. Cestovní rychlost okolo 120km/h bez nutnosti nějak zalehávat s motorem bublajícím si okolo 4500RPM. S cestovním plexi Givi D212 to musí být doslova polikač kilometrů. A protože nádrž pojme až 22 litrů paliva, tak se spotřebou okolo 6,5 litrů / 100km můžete jet daleko!

- - - -

NOVINKY

2017-09-21 - Projížďka před koupí:
Kamarádi mě uvrtali do téhle mašiny. Že prej už jsem dospělý a měl bych si koupit dospělou motorku. Kontrola před projížďkou super. Mohljsem si u pana Altmana vše zkontrolovat, protože motorka byla padlá na levou stranu. Sundal jsem si bočnice, pod nimi vše zkontroloval, podíval se na kapalinu, olej, vše v pohodě. První problém nastal po vyjetí, kdy motorka velice neochotně brzdila. Nicméně po motorické stránce super. Ostatní bylo nesmysl kontrolovat, protože to prostě nebylo ve stavu, kdy bych něco mohl poznávat.

2017-09-30 - Dostihy a sázky aneb KUPUJI:
Po prodeji ZXR 400, kterou budu mít v hlavě ještě dlouho (první opravdu moje mašina), jsem přihodil nějakou zlatku a jel pro Silver Wing. Motorku jsem si ještě nastartoval a pokochal jsem se jejími Leo Vincemi. Jsem spokojený a díra po ZXR zase nebude tak velká, jako se zdálo na první pohled.

2017-10-07 - Rozborka #1:
Na chaloupce je místa dost, takže kompletní rozborka mašiny až na rám. Kontrola dílů, co bude potřeba a začíná kolečko shánění potřebného. Vytvářím seznam:
- přední a zadní guma
- maska
- levá bočnice (oprava / výměna)
- levé řidítko (kontrola + rovnání / výměna)
- levý blinkr - sklíčko (není nezbytné)
- levá základna přední stupačky
- přední stupačky
- přední blatník
- štít přístrojovky (oprava / výměna)
- olej
- olejový filtr
- vzduchový filtr
- brzdová a spojková kapalina
- zkontrolovat brzdy a brzdové destičky (podezření na zatuhlé pístky nebo prohozené desky předek / zadek)
- nádrž (oprava)
- zakončení řidítek

Velké díky patří klukům a mé ženě za pomoc a podporu.

2017-11-05 - Rozborka #2:
Demontoval jsem celý airbox a zjistil, že fitlr byl dělaný před 16 000km. Pořádně jej vyperu a při schnutí jsem zjistil, že je děravý. Takže KO. Koupím nový OEM styl z druhovýroby. Přišla konečně základna pro levou přední stupačku z Anglie za cca 1400,- včetně dopravy! Paráda!

2017-12-19 - Nový kukuč je tu! :
Z Anglie přišel další balíček. Tentokráte s téměř nepoškozenou maskou s cenou cirka 1500,- včetně dopravy. Skvělé, když tady v ČR chtějí lidé za poníčenou okolo 4000,- .

2017-12-25 - Ježíšek naježil:
Ježíšek naježil nové gumy pro Silver Wing. Těším se. Dal jsem na doporučení kluků a Ježicha poprosil o Pirelli Angel GT. Tak jsem zvědavý. Na netu v recenzích vychází jako nadprůměrné a Martin jezdil ST a byl nadmíru spokojený.

2018-02-07 - Další balíček:
Protože turistické plexi Givi 217 mi při projížďce nesedlo, tak jsem zvolil černé double bubble z Číny za cenu dobrého oběda ve dvou lidech. Úplně plánované to nebylo, ale za zkoušku se nic nedá. Nečekal jsem žádný zázrak, ale musím říct, že sedlo jako pr*el na hrnec. Velmi mile překvapilo zpracováním, kdy vše sedlo na první dobrou. Dokonce Airmax z UK na ZXR neseděl tak dobře jako tohle.

2018-02-20 - Sborka #1:
Tak jsem si o víkendu máknul a očistil nějaké další části, vyleštil kryt výfuku, vyčistil svody, srovnal levé řidítko, namontoval zpět opravené lešení a uchytil nějaké další blbinky. Příště mě čeká dokončení očisty motoru a kontrola elektriky. Taky namontuji zpět část sání.

2018-03-03 - Sborka #2:
O víkendu jsem neměl moc času, tak jsem si jen hrál s překrytem displeje, který byl vlevo prasklý a ohnutý. Podařilo se mi ho horkovzduškou pěkně nahřát, pak pomocí svorky srovnat a pod studenou vodou zafixovat. Následně jsem svařil plast a ještě ho pro jistotu podlepím, aby nepraskl znovu. Díky tomu jsem mohl zkontrolovat, že lešení se povedlo srovnat skvěle.

2018-04-21 - Sborka #3:
Tenhle víkend jsem plánoval dlouho. Chtěl jsem zkontrolovat elektriku, zda alarm a zásuvka na USB není nabastlená, zároveň jsem chtěl dodělat sání, odvézt kola na přezutí do bačkůrek a zkontrolovat / rozchodit brzdy. Samozřejmě byl alarm udělaný na prase a zásuvka jakby smet aneb "když to kur*a neumíš, tak to nedělej!" Díky tomu, že mám výborného šváru, tak mám elektriku celou zkontrolovanou, profesionálně zaizolovanou a zkrácenou tak, že na motorce nepřebývá xy metrů kabelů k ničemu. Kola jsem vyndal celkem snadno, následně jsem zkontroloval brzdy a zjistil, že jsou v pohodě min. na sezonu, možná dvě. Dalším dílem skládačky bylo vybrousit, vytmelit tečky od kamínků a stříknout základovkou pod lak masku a blatníček. To mám připravené a teď čekám na návrat nádrže s barvou NH411M, kterou pak fouknu i masku, bočnici a blatníček. Věřím, že to bude vypadat dobře. Jen se bojím malinko masky. Budou tam dvě barvy.

2018-04-23 - Přezuto a objednány drobnosti:
Nové gumy již na ráfkách a ještě jsem pro jistotu objednal nový vzduchový a olejový filtr + olej Motul 5100 10W40. Na první výměnu by to mělo postačovat, po sezóně uděláme výplach a na další sezonu dáme 300V, který mám ověřený z jiné motorky.

2018-05-20 - It's alive!:
Našel jsem problém se senzorem náklonu a hle - JE TO ŽIVÉ! Zahřál jsem na cca 65°C a rovnou vyměnil olej a olejový filtr. Kdo utahuje olejové filtry klíčem, tak bych mu urazil ruku. Tento pátek ji poskládám dohromady a pojedu se svézt. V sobotu pak čeká první vyjížka se ženou do Kladrub nad Labem podívat se na koně.

2018-05-27 - Silverwing face to face:
O víkendu proběhli první kilometry a vlastně seznamovací. Motorka mě ohromuje svým zátahem za všech okolností. Hlad po otáčkách a výkon a stabilita motorky je na jiné úrovni než u ZXR. Další kilometry přibudou za 14 dní.

2018-06-25 - Silverwing on the road #1:
Měsíc utekl jako voda a já mě tu možnost zjistit, jak se VFRo chová ve městě, na okresce i na dálnici.
Město - není to úplně ideální motorka na kličkování mezi auty v kolonách velkoměsta. Nicméně jako univerzál to zvládne. Jen se u toho nebudete smát od ucha k uchu, což je zrovna u téhle motorky škoda. Ani teplota chladící kapaliny není moc nápomocna poposkakování po městě.
Okreska - tak tady je jak ryba ve vodě. Hrajte si s převodovkou 3-4-5 a budete odměněny fun factorem, který se ukrývá v otáčkách. Můžete si hrát pod hranicí 7000RPM a budete se smát a nebo můžete letět jako střela nad 7000RPM a budete mít hubu od ufa k ufu.
Dálnice - ne že bych ji měl rád, ale kvůli zrychlení přesunu je občas potřeba. Tady asi není moc co řešit. Prostě šestku, 5 až 6000RPM a budete mít parádní cestovní rychlost mezi 130 a 150km/h aniž by se VFRo nějak nutilo. Prostě proplouváte dálnicí bez zásadních problémů.

2019-04-23 - Silverwing in garage #1:
Koukám, že jsem nějakou dobu neudělal žádnou aktualizaci. Tak tedy popořadě. Vloni jsem jezdil co to dalo. Najel jsem na můj vkus nadprůměrných 5000km na motorce a zbytek rozdělil mezi cabriolet a dailycar. Motorka nevykazovala žádné chyby, jen spokojeně jezdila. Před posledním výletem jsem po nastartování a ohřátí na provozní teploty začal slýchávat nepřijemné zvuky. Dle všeho se začali v 50 000km ozývat napínáky. Zatím nic hrozného a spíš se tak děje jen občas. Po zimě jsem si tedy koupil olej a filtr, že udělám výměnu. Motorku jsem nastartoval, zahřál, ujel asi 200km, abych po zimě rozhýbal všechny ložiska. Ale domů jsem nedojel a potupně se nechal odvézt na vozíku. Naštěstí to bylo asi 10km od domu. Na vině byla spínačka a kabely k ní, které někdo neodborně opravil a zkrátil tak, že se mi při zatáčení pomalu ale jistě poškodily a vytrhly. Takže celý svazek jsem ze spínačky se švárou nahradil novými kabely. A protože jsem kvůli tomu rozebral polovinu motorky, tak jsem letošní sezónu odpískal a pustil se do celkové kontroly, abych měl maximální jistotu, že příští rok se nic podobného nestane. Tedy budou nové svíčky, nové napínáky, seřízené ventily, zkontrolovaná celá kabeláž, nový olej, nový olejový filtr, očištěné a omotané svody termopáskou a spousty dalších věcí.

2019-11-13 - Sezóna 2019... :
Tak jen krátké zhodnocení letošní sezóny. Po mé jarní anabázi s kabeláží jsem si dal cviko a přejel celý přední svazek, který vede k jednotce. Kde jsem mohl, tak jsem dával novou izolaci. Nakonec jsem motorku složil, vyměnil olej a jel na první výlet na Šumavu. Cestou mi haprovala teplota, kdy nespínal větrák, resp. spínal jak se mu chtělo a taky mi na displeji čidlo ukazovalo teplotu jak se mu chtělo. Po rozebrání opět celé motorky zjištěna závada na nedocvaklém konektoru. Pro jistotu vypuštěn celý oběh chladící soustavy, několikrát vypláchnut destilovanou vodou a na závěr nalit Motocool. Od té doby teplota v pohodě, větrák spíná a motorka se parádně chladí. Konstatní teplota okolo 90°C a ve městě v těch největších pařácích letos 98-100°C. Výjimečně jsem se dostal na 107°C kdy sepnul větrák a okamžitě schladil na 96°C. Spokojenost. Pak jsem si dal pár vyjížděk s kamarády, ale jinak nic zásadního. Celkově jsem najel relativně dost málo kilometrů. Řekněme, že to mohlo být okolo 2000km.

... a Silverwing in garage #3
A protože na posledním výletě "JeBeŠ 2019" se nepěkně začali ozývat rozvody v Ducati stylu, tak jsem neváhal a domluvil se s členem VFR klubu, že mi mrkne na motor a tak nějak vlastně celou mašinu. Co se tedy řeší/řešilo:
- výměna rozvodů (objednáno z USA - napínáky, řetízky, všechny lišty, ...)
- výměna svíček
- seřízení ventilů
- seřízení vstřiku a klapek
- výměna ložisek krku řízení
- výměna pružin spojky
- výměna oleje a kontrola, seřízení předních tlumičů
- oprava podsedadlového rámu
- omotání svodů termopáskou
- ...

Výsledkem bude motorka kompletně připravená na sezónu 2020, kde bych rád dálkově cestoval.

2022-12-08 - Sezóna 2020 :
Na budíkách svítilo 52000km. Plány byli velké. Žel Bohu, jak dnes víme, sezóna poznamená světovou pandemií nás zamkla doma. Chtěl jsem původně směr Rumunsko a dát si okruh. Motorku jsme měl od kamaráda z Brna připravenou skvěle. Komplet rozvody z originálních dílů, včetně nastavených vůlí ventilů. Repas předních tlumičů, ložiska v krku řízení, atd. atd. Motorka šlapala a stále šlape skvěle.
Na začátek sezóny jsem si dal zajížděcí trasu do geografického středu ČR v Číhošti, pak s kamarády na nejsevernější bod ČR. V mezičase mě opravil další bastl na elektrice hned vedle baterky. V srpnu pak legendární trip Tour de Czech 2020 (#TdC2020), z kterého mám dodnes nezapomenutelné zážitky. V září pak ještě velmi rychlá jednodenka okolo komína s Červisem na jeho NC, které jsem mu doporučil. Za mě vlastně celkem úspěšná sezóna.

S ověřením univerzálnosti a cestovatelských kvalit motorky se mi v září nakonec povedlo sehnat originální boční kufry s držáky za sympatickou cenu, i když mimo moji barvu.

2022-12-08 - Sezóna 2021 :
Odložené plány na výlet mimo ČR jsem chtěl uskutečnit tento rok. Leč opět odloženo, protože se naplno rozjela stavba RD pro rozrůstající se rodinku. Na jaře tedy jen nová baterie Varta, nový olej, a jinak jsem nic moc dalšího neměl potřebu řešit. Celá sezóna se nevyvíjela moc dle plánu, barák bral (a stále bere) finance a vlastně i čas. Stihl jsem tak jen trip WestSouth Czech 2021 (#WSCT2021) v červnu, kde jsme si dali s Jirkou trip z Božáku na druhou stranu do Břeclavi po jižních cestičkách v okolí hranic a přes střed zpět. V srpnu pak ještě jednodenka s Martinem na Ještěd a v. n. Souš, kde nám však vůbec nepřálo počasí. Cestou na tenhle výlet se objevilo na budíkách 60000km.

I přesto sezónu 2021 hodnotím pozitivně, ač na najeté kilometry byla chudší než sezóna předchozí.

A v průběhu zimy 2021 jsem objevil za symbolickou cenu nesehnatelná madla spolujezdce, které jsem na motorce chtěl mít už od začátku.

2022-12-08 - Sezóna 2022 :
Motorka je stále skvělá a vyloženě mě baví si ji užívat. Po servisní stránce toho nyní mnoho nevyžaduje. Motor stále šlape jak hodinky. Na začátku sezóny jsem se po skoro 4 letech (a 2 dětech) svezl na motorce s ženou a bylo to fajn, ačkoliv to nebylo daleko, ani na dlouho. Motorka to dala levou zadní.
Zkraje roku 2022 jsme se nastěhovali do RD a s tím bylo spojené spousty dalších věcí, které brali (a berou čas). Odložené plány z let předchozích tedy opět vypadaly, že opět vezmou za své. Navíc jeden kamarád neměl na motorku pomyšlení a druhý si ji užíval po svém.
V červnu jsem si dal tedy menší výlet na sraz ze školy po 16 letech. Skvělá akce. Leč motorka začala ukazovat rychlostní nesmysly. Chvilku jsem prý jel 299 km/h a o 5 metrů dál jen 5km/h... Na vině byl špatně usazený náhon na hlavu šroubu držící přední rozetové kolečko. Ale dalo mi zabrat, než jsem to objevil... Nakonec opravou a zajištěno proti opakování problému. Navíc jsem z Anglie objednal pancéřovou hadici spojky, protože původní už měla nejlepší léta za sebou. Tajně doufám, že pak opancéřuji i brzdy pro lepší citlivost.
Léto plynulo a s původního tripu na svatbu kamarádům do Rakouska (přesunuto o rok později) se na konci sprna vyklubala cesta za nejkrásnějšími Hochalpenstraße (#Panoramastraße 2022). Vybral jsem si jich na úvod 6, zkusil pro cestu zlákat další bikery a nakonec jel sám. Dodnes to považuji za jedno z nejlepších rozhodnutí této motosézony. Na budíkách svítilo před výletem 61500km.

Tedy sezónu 2022 považuji za cestovatelsky průlomovou a těším se, že "projekt" jedné motodovolené ročně bych mohl plnit několik následujících let.

A pro Vás na závěr roku připravuji publikaci všech tří moto výletů a v průběhu ledna 2023 pak i foto a video z nich.

2023-10-13 - Sezóna 2023 :
Letos jsem si vyloželě jen motorky užíval, ač poskromnu, tak každá vyjížďka stála za to. Takový rychlý sumář, protože počasí už nevypadá na nějaké divočení.
Zkraje roku nebylo na motorkaření moc času ani nálady, rozjel se naplno projekt stavby garáže a co nesežrala ta, tak od března mám doma ještě třetího sviště. Takže letos primárně rodina a domov.
Co se ale motorky týče, tak tam je vše v nejlepším pořádku. Podařilo se mi vyjet na pár výletů, které stály za to. Namátkou Šumava z Německé strany, jižní Čechy, Morava. U Moravy se ještě zastavím - jel jsem na otočku do Kyjova a cesta zpět musela být po D1. Potvrdilo se mi, že motorka by zasloužila mírnou úpravu ventilátoru chladiče, zkusím popsat do deníku, jen co se do ní pustím. Důvod - D1 rozpálená na 40°C+, vzduch 37°C, chladící kapalina při 130km/h okolo 98-104°C. To mi nepřijde fajn pro motor. JInak mě motorka stále neskutečně baví. Její dualita je prostě pecka. Odzveze Tě na dovolenou i s bagáží a když je sundáš, tak si zajezdíš i na okruhu. Mohli byste mi oponovat, že existuje spousty novějších, výkonějších a duálnějších motorek (což je asi i pravda), ale pro mě je tohle stále skvělá volba. Přes zimu se pak uděje údržba (servis podvozku, brzdy, ...) a když bůh dá, tak i nějaké to cinkrlátko, abych to měl krásné. Na budíkách svítí přes 66000km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
SpaceManCRX
SpaceManCRX napsal 02.11.23 v 00:31

FillipeGTX
FillipeGTX napsal 02.11.23 v 00:13 10b.

Pěkný popis a mašinka, úplně stejnou z roku 2005 mám doma ať to sviští

SpaceManCRX
SpaceManCRX napsal 13.10.23 v 11:20

Wexpond: Díky. Jen víc VFR v dobrý rukách.

Wexpond
Wexpond napsal 10.10.23 v 21:55 10b.

Parádní recenze. Tenhle týden si také pro jednu krásnou VFR pojedeme.

USELIKS
USELIKS napsal 16.02.23 v 00:40 10b.

Více komentářů



TOPlist