renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha WR 250X (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Czrapel
Vloženo 7.7.2017
Aktualizováno 25.12.2020
Zobrazeno 2 783x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je lehká, je spolehlivá, výkonu má akorát a je to supermoto...co víc si přát.

Více fotografii

Motorka koupena od WeRinka (Mošnov) - Naprostá spokojenost, skvělý přístup, oceňuji trpělivost s mými změnami termínů

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT 660 X: Oproti WR sice větší výkon, ale nechtěl jsem motarda nad 150kg
Husqvarna SM 610 ie: Malý výběr v inzerci, musel bych stahovat výkon, všichni mě odrazovali, že je nespolehlivá
Ducati Monster 695: Jednou bych jí chtěl, ale teď zvítězila kategorie supermoto

První dojmy - Při manipulaci i při první jízdě mě nadchla nízká hmotnost. Častokrát opakovaný příměr "řídí se jak kolo" je zde na místě. Když jí tlačíte, vůbec se nenadřete. Na jednoválec se překvapivě málo projevují vibrace.

Motorku bych doporučil pro - Určitě pro začátečníky kvůli přátelskýmu výkonu. Pro někoho, kdo nemá na ostrou motyku.

Doplňky na motorce - Vyšší sedlo, jiný potah
Krátký držák spz - vlastní výroba z dural plechu
Kryt motoru - vlastní výroba z 2mm hliníkového plechu(používám pouze s enduro kolama)
Zrcátka "sportovnějšího" vzhledu
Padáky do os kol - vlastnoruční výroba ze silonové tyče

Recenze

Po malém civilním WRku jsem koukal už hodně dlouho. Křížem krážem jsem pročetl téma na fóru zaměřené na tuhle Yamahu a jen jsem čekal na vhodnou příležitost ke koupi(čti až budou peníze).
Předtím jsem jezdil jen na motárdu Yuki pro malý kluky a párkrát jsem se svezl na MT-03, takže tohle je moje první větší a hlavně vlastní motorka.

Pohodlí
Motorka má snížený sedlo, na kterým se velmi dobře sedí a zadek bolí až po celém dni ježdění,což u motarda neni samozřejmé. Sice bych byl radši za rovné sedlo, ale originál stojí asi 4,5tis. takže nevím jestli bude chuť ho měnit.
Trochu mi neseděla poloha řadičky, přišla mi moc vysoko a blbě se mi řadilo špičkou. Stačilo na tisícihranu posunout o jeden zub a je to dokonalý.
Na jednoválec velmi oceňuji malé vibrace!

Výkon
Původní majitel mě upozornil, že v základu je WRko ve spodních otáčkách trochu udušený a nejde tak rychle do otáček. Toho jsem si i brzo všimnul, takže investice do laděný roury a demontáž eko fičur by se vážně vyplatila. Prý se tak dá ušetřit i 8 kilo a přinese to zlepšení průběhu spodních otáček a nějakýho toho koníka výkonu. Když se ale drží v otáčkách, stane se z ní bestie i s originálem.

Brzdy brzdí, tlumiče tlumí a motor vrčí...nejsem žádnej expert, podle mě funguje na 100%

Spolujezdec
Jízda se spolujezdcem je velice nepohodlná pro oba, stupačky jsou velice malé a není se kde pořádně chytit ani opřít.Zrovna tak sedlo není nejprostornější. Z motorky se taky rázem stane strašný lenoch.

Úložný prostor a spotřeba
Úložný prostor je nulový, je to holt supermoto, takže budu jezdit s batohem.
Spotřebu jsem zhruba spočítal asi na 3,6l. Při svižnější jízdě se hladový oko rozsvítí klidně po 140km, ale když dojedete k benzině hned, natočíte na stojanu max. 170kč.

Proč právě WR X
Motorku jsem si kupoval proto, abych mohl jezdit všude. Kombinace silnic, štěrkových cest a polňaček je ideální. K tomu skvěle padnou pneu Heidenau K66, které jsou na tuhle kombinaci super. Na dálnici ani silnici 1. třídy snad moc jezdit nebudu muset, protože třeba při 120km/h už by měla točit kolem 8000 otáček. To je sice místo s vrcholem krouťáku, ale držet to v těch otáčkách dlouho není příjemný. Ideální cestovní rychlost je pro mě tak do 110km/h.

15.10.2017
12345 km, což je asi 4000 km za letošní sozonu. Motorka mě stále překvapuje svojí univerzálností a hbitostí. Její největší brzdou je řidič, neboť já jsem posera jí naklopit pořádně do zatáčky.
Na příští sezonu bych rád pořídil laďák a polepy.

20.3.2018
Motorka mě nechala na holičkách asi 5 km od domu. Chybová hláška 46.Prý problém v elektrice, konkrétně regulátor nabíjení(podle lidí z M.cz). Po důkladné analýze problému byla vyměněna baterka - problém se opakoval. Nakonec to byl již zmíněný regulátor dobíjení. Podrobný popis problému na místním fóru v diskusi o WR 250 x/r nebo v mém deníku motorky.
Na motorku jsem dokoupil(vyrobil) padáky do os kol.
Pracuje se na konverzi X --> R.
Přestříkán kryt výfuku, odlupovala se z něj barva.

30.8.2018
17777km
Nové pneumatiky Battlax S20EVO. Volné jízdy v Mýtě a guma sjetá hned do kraje, včetně sedřených stupaček.
Vyrobeny slidery na stupačky.
Na podzim snad už konečně zvýším sedlo, chtěl bych provést větší údržbu/tuning.

21.3.2019
18000km
Zvýšeno sedlo. Opět jsem si dělal všechno doma sám. Na zvýšení sedla jsem použil EVA pěnu, která je sice poměrně tvrdá, ale výborně se s ní pracuje. Potah jsem si ušil sám, protože jsem podobnej nikde nenašel, nebo se mi prostě nelíbil.

29.7.2020
23500km
Na motorce jsem vyměnil gripy a páčky, který jsou teď modrý a podle mě hezky ladí s motorkou, která je celá černá. Za poslední rok jsem taky byl nucen vyměnit značku, stará byla od vibrací vždy od místa uchycení šrouby popraskaná a na úřadě mi na ní nechtěli nalepit známku na prodloužení STK.






Spotřeba:
sám 3,3 l/100km
ve dvou 3,5 l/10km

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pp377
pp377 napsal 30.08.18 v 21:11 10b.

Moc pěknej kousek. Ať Ti dělá samou radost a jezdí jako drak!

Czrapel
Czrapel napsal 12.07.17 v 21:09

Děkuji,byla taky opečovávaná z dobrých rukou!

WeRinka
WeRinka napsal 12.07.17 v 03:10 10b.

Máte krásnou motorku

Více komentářů



TOPlist