renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Husqvarna SM 510R (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník opic26
Vloženo 19.3.2017
Aktualizováno 22.3.2017
Zobrazeno 2 326x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vysoká, rychlá, lehká a byl na ni i pěkný pohled. Až v jejím sedle jsem pochopil, jak s ní mohl být kamarád oproti mé maličkosti řídící SMC660 o tolik rychlejší.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:TSS-Technical sports (Česká)

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - lehkost a obratnost - mne napadlo při přesedlání z LC4. Měl jsem dojem že sedím na předním kole, nebo zadkem na pěkně ohoblované 18cm široké desce. Úhel sklonu přední vidlice byl pocitově oproti KTM znatelně strmější. Nadchla mne.

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi co to s SM myslí vážně a chtějí si i mimo silnici pořádně zablbnout na trati. Zároveň pro jezdce se zkušenostmi, kteří budou její potenciál umět využít.

Doplňky na motorce - předěláno na trať - MX plasty, blastery, kapaliny svedeny do přepadu, spodní kryt motoru, slicky, motohodiny, světla a blinkry demontovány, vyzkoušena koncovka Raas a později motorka dostala kompletní systém Akrapovič.

Recenze

Koupil jsem ji protože jsem měl možnost přijít k novému stroji poměrně levně (napsáno na firmu, bez DPH + rabat). Než jsem se rozhodnul vyzkoušel jsem si identický model 2006, a to mne přesvědčilo.
Předem uvádím že nejsem střelec který by ji uměl využít na 100%. Doposud se jednalo o nejovladatelnější stroj jaký jsem kdy vlastnil - koncepce, váha a obojí závěsy hrály v její prospěch. Huska je krásně úzká a sedíte na ní opravdu jako na fošně nachystáni barabovat kdykoli a kdekoli, kde se zatáčí. Možná to byl jen můj pocit či neznalost správného nastavení, ale přeze všechny možnosti, které ladění tlumičů nabízelo jsem u podvozku celou dobu postrádal dostatečnou zpětnou vazbu. Nejsem ani dealer KTM, ani mechanik WP...zastřelte mne ale Kačeny co jsem na nich jel se chovaly jinak - vidlice a tlumič mně u nich osobně seděly lépe. Nikdy jsem s těma 50-tkama Marzocchi neměl krizi, ale jako by byly moc - bez fyzikálních krutů, ohybů apod. Stejné dojmy jsem znal ze silničních motorek. Bez ohledu na tohle byla s tímto motocyklem palba zatáčkami požitkem.
Přední brzda byla poměrně ostrá a z mého pohledu jí chyběl nástup. v pomalých rychlostech se mi to párkrát vymstilo a v terénu nebylo vůbec radno za ni řádně zabrat.
Úložný prostor, spolujezdec a cestování jsou v téhle kategorii sprostá slova i když jsem s ní bez problémů dojel z Hranic na Nitranské Rudno. Původně měla klasické ovládací prvky a nějaký hranatý budík na kterém lze mimo rychlost graficky zobrazit otáčky. Šlo to všechno do krabice a nainstalovaly se jen motohodiny.
Tahle věc byla jako většina motorek o agregátu. Ten není žádný kafemlejnek už v sérii. Výkon byl výše než u KTM 660SMC a když jsem topil pod kotlem, děly se věci. Člověk visí na plynu a je to jen o jeho odvaze, jak rychle to tam pošle. Koncovka RP dala Husce takovou zvukovou kulisu, že jak se říká ... padali mrtví ptáci z nebe. Trochu se rýpalo do jehel a trysek, ale jakoby ubyla špice výkonu. Po výměně za komplet titanový Akrapovič to byla ale úplně jiná motorka. V sérii jste někde na 43kW. Troufám si tvrdit, že s Akrapovičem a po přetryskování motorka atakovala výkon 62-64 koní. V každém případě jela jako píchlá svině. Dával jsem jí pravidelný servis bezmála jako krosce a hýčkal ji jak to jen šlo. Byla se mnou a kamarády párkrát ve Vyškově u Brna a ve Vysokém Mýtě. Pokud jsem s ní někde praštil, byla to vždy chyba mých pracek. Hodně mi v tomto případě neseděly dorazy na spodních brýlích vidlic, které se jednoduše při pádu ustřihly. Poprvé jsem to hlupák opravil šrouby a ty se při dalším pádu z hliníkových brýlí vytrhly, takže zavařit, ofrézovat a fungujeme do dalšího pádu. Tohle mají japonci a KTM dávno řešeno hlavou. Vraťme se ale k motoru. Ten mi dělal radost a někdy naháněl strach, až jednou zhasnul. Nevěděl jsem co se děje, prostě agregát neměl elektriku k zápalům. Předzvěstí toho byly nemalé černé plastové kousky v oleji. Problém se objevil až když jsem položil kamarádovu identickou SM510R 2006 na bok vedle mé a sundal kryt alternátoru (nebo jak se to jmenuje). Namísto se statorem na vnitřní straně deklu jsem měl v ruce i rotor magneticky přilepený na něm ...a čuměl na 6 ustřižených unašecích šroubů tohodle koše, který omlátil černá plastová ukončení cívek statoru. Půlil se motor stejně jako u SMC, sehnal jsem jiný alternátor a moto šlo z domu.
Neuvědomuju si, že bych něco zanedbal v údržbě i když jsem nešel přesně podle servisní knížky.
Motorka je vlastně TC na 17"-tkových balónech s radiální brzdou. Takže se primárně cítí dobře na trati, ať zvolíte asfalt nebo MX/enduro. Opět není třeba přehazovat slicky, pokud Vám nezaprší. Dobrý jezdec se s ní nemusí bát vyrazit potrénovat mezi hobíky na speciálech. Na cestě vyrazte kamkoli ale počítejte s tím, že každá rovinka delší než 200m jí bude dlouhá a bude se nudit.
Klopit, vytáčet, brzdit na doraz, měnit kvalty a zatížení motoru, jezdit po zadním a driftovat.
... a pravidelně servisovat !!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
nahllowSKY
nahllowSKY napsal 23.03.17 v 04:00

JJ dobre ji znam.Jednu takovou jsem koupil v roce 2006.Jeste ji mam stale na originalnich Dunlopech s poser prouzkem.Po jedenacti letech nastekano cca 3000km.Je to sportovni naradi s lampama a na delsi vylet nez deset kilometru to je opravdovy masochismus.Jako funbike a pata motorka do chalupy nemuze byt nic lepsiho.))

Vytínač
Vytínač napsal 22.03.17 v 21:42 10b.

Více komentářů



TOPlist