Honda CB 500X (2016)

Vlastník Hikafima
Vloženo 17.12.2016
Aktualizováno 27.5.2020

Větší motorka po 30-ti letech ničeho by asi mohla být jakákoliv, aby ti bylo nádherně. Výběr v této kubatuře proběhl záměrně z důvodu naučení se jezdit a ujasnění, co se mi vlastně bude líbit.

Motorka koupena od FIRMA:Moravamotors s.r.o. (Krhová) - Motku mi podrželi, než mi přišly papíry na A.

Honda NC 700X: Pocitově mě víc vzalo CB

První dojmy - Absolutně ovladatelná, nezáludná a myslím, že na každodenní ježdění do práce, kolem komína, na polňačku a na výlet (i delší) bez problémů. Ale teda solo. Pouze přístrojovku bych bral aspoň s klasickým otáčkoměrem - přesto je přehledná.

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající motorkáře i motorkářky - není vysoká ani přetěžká. Osobně měřím nějakých 175 cm a je na mě jak ušitá. Je to za mou osobu spolehlivý každodenní pracant a pak o víkendu zábavný společník na výlet.

Doplňky na motorce - Už při koupi centrální stojan a padací rám - GiVi.
Zadní 47l kufr - GiVi.
Přídavné brzdové světlo do kufru - GiVi.
Ukazatel zařazené rychlosti - Gipro.
Hrazda na navigaci - Domácí výroba
Akrapovič
Blastery kobra
Mlhovky SW-Motech

V nějakých 12-ti letech jsem začal na Jawě 50 Jawetta, pak v 15-ti letech povinně papíry a fichtla Jawa 50 typ 05 Pionýr. Potom po lesních a polních cestách na kývačce 150 ccm JAWA-ČZ typ 352. A od 1985 konec
Yamaha XV 535 Virago. To byla vysněná motorka, kterou jsem asi 15 let obdivoval jen zpovzdálí. Poté, co děti odrostly, jsem se konečně dokopal k rozhodnutí o rozšíření řidičáku z eMka rovnou na velké Áčko. To byla pořád ještě v hledáčku Virážka. Po návštěvě Motosalonu 2016 v Brně jsem už začal pokukovat po nové mašině, konkrétně po Kawasaki Vulcan S a pak i Yamaze SR 400. Jízdy v autoškole proběhly na Fazeru a to už bylo jisté, že nepůjdu do chopera. Padla mě do oka faceliftovaná Honda CB 500X a bylo rozhodnuto.
Hodnocení píšu asi po 4.000 km, kdy jsem hlavně dojížděl téměř obden 25km do práce a pak zpět tak 100km zkratkou. Na delší výlet zatím nebyl čas. Tak je to nový stroj, poruchy logicky žádné, spotřeba i při ostřejší jízdě do 4,5 litru. Já oceňuji ABS, protože zatím se učím a při reflexivním dupnutí na přední to opravdu pomůže. Pak už si dáš bacha, ale dopředu nevíš. Zadní brzda se mi zdá však hodně vlažná, musíš opravdu hodně zabrat. Ale jsem cent. Do podvozku jsem zatím nesahal, i když je možnost nastavení předku i zadku. Sedadlo na první dojem dobré, avšak po najetí tak 300 km vkuse se mě zadek docela přeseděl. Ale nedovedu objektivně posoudit, protože jsem na jiném stroji tak dlouho nejel. Úložný prostor pod sedlem, no to je jenom na tu lékárničku a minivercajk. Ovšem zadní 47l kufr od GiVi paráda, vozím tam civilní hadry, boty a noťas. U firmy jednoduše vycvaknu a jdu. S batůžkem (o hodně štíhlejším než já) jsem párkrát jel, ale nebyl jsem si moc jistý v zatáčkách, takže raději zatím sám. Motor dvouhrnek se krásně nechá vytáčet do 8.500 otáček, pak to sundá omezovač. A zvuk - no mám objednaného Akrapa.
V drtivé většině jsem Hondu proháněl po asfaltu, na šotolině jen pomalu kvůli pneu. Ve městě je fajn, že je na ní takový vzpřímený posaz kvůli přehledu okolo a v pohodě dosáhneš nohama na zem.
O cestování nenapíšu zatím nic, ale už se těším, jak určitě příští rok někam vyjedem.
Závěrem: Někdo si rád zablbne na supersportu na okruhu, jiný v lese na krosce a další si na čopru zajede na kochačku . A Honda CB 500X je motorka hodně univerzální. A můžeš na ni rajtovat od pondělí do neděle. A to je fajn.
---
Byly tu dotazy k držáku navigace. Používám na turistiku, na kolo a teď i na motorku outdorového Garmina Oregon 600 - je vodotěsný. Základem je duralová trubka z cyklořídítek zkrácená na délku mezi držáky plexi. Na koncích trubky mám vypilované zářezy do držáků plexi, aby se neprotáčela. To je vše staženo šroubovicí s matkami a kontramatkami. Nakonec je škrkpáskami připevněn origo Garmin držák Oregonu. Viz fotogalerie.
Garmin Oregon se moc neosvědčil. Vibracemi od motoru se začal vypínat a restartovat, což za chůze nebo na kole nedělal. Proto jsem pořídil menší verzi Garmin Zumo, a to typ 395. Navigace parádní, ale opět problémy s vibracemi, kdy napájecí konektor občas přeruší externí napájení. Takže vozím Kontox spray.
Po roce najeto 12.000 km, origo pneu výměna již po 9.000 km, teď Battlaxy, zvažuji vyšší plexi.

mcmcm napsal 26.05.20 v 15:11

Ahoj.
Všiml jsem si, že máš na motorce výfuk Akrapovič. Zvažují jeho koupi, ale rád bych ho slyšel. Nebylo by možné se stavit a poslechnout jaký má zvuk.
Ahoj Michal.

mcmcm napsal 21.07.19 v 16:51

Děkuji za odpověď.

Bohužel jsem si teď všimnul, že na moji motorce rv. 2013 je jiný tvar držáku plexi a tak to nepujde podle tvého návodu udělat.

Jestli bys prosím mohl odpovědět ještě na nějaké otázky.

Na fotkách máš instalovaný ukazatel zařazené rychlosti. Taky o něm uvažuji. Jak jsi s ním spokojen? Jednou jsem jel na CB500x, která ho měla taky a po přeřazení dlouho trvalo než se zobrazilo číslo kvaltu.

Jak jsi psal na motorkářích kupoval jsi novou motorku ve Valmezu . Já ji kupoval letos jetou dovoz Itálie a tak nemám návod na použití v češtině a v anglickém, který je na netu dost plavu.

Jestli bych mohl poprosit buď o ofocení návodu, nebo jestli bydlíš někde poblíž Valmezu, tak bych se stavil, pozval tě na pivo a během toho to fotákem zkopíroval. Podle tvého článku jsme asi tak + - stejně staří, takže bychom měli o čem pokecat. Pokud ti nebude ani jedna varianta vyhovovat, nic se naděje a přeji mnoho krásných km na CB500x.

Michal

mcmcm
mcmcm napsal 26.05.19 v 08:53 10b.

Rád bych se zeptal na tvůj trubkový držák navigace. Je připevněny na držáku štítků. Ale ten asi není originál . Mám také tuto motorku ročník 2013 a tam je trochu jiný nemá takové zalomení kde se připevňuje ta trubka. Je to asi vlastní úprava. Můžu poprosit o detailnější popis a foto na nadal@atlas.cz . Dík Michal.

Vetyj
Vetyj napsal 24.11.18 v 11:50 10b.

libac22
libac22 napsal 14.02.18 v 10:34 10b.