renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Aprilia RST 1000 Futura (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kejbls
Vloženo 11.11.2016
Aktualizováno 3.7.2021
Zobrazeno 5 368x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Poctivá sportovně-cestovní mašina s úžasným motorem

Více fotografii

Motorka koupena od Bulwa (Vřesina) - Slušný a férový prodejce, přiznal veškeré neduhy, na které bych sám asi jen těžko přišel

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - Je to velké jako prase, váží to snad půl tuny a nejde s tím na místě hnout. Jakmile se na to ale nasedne a rozjede, veškeré problémy s manipulací jsou ty tam. Snadná ovladatelnost a motor se silou medvědí předznamenávají skvělý zážitek z jízdy.

Recenze

Požadavky na další mašinu: Rozměry s ohledem na můj vzrůst (189cm), cestovní komfort, "přibližně" dva válce a o fous vyšší výkon než předcházející motorka. A samozřejmě aby to hezky vypadalo.
Po zvážení těchto kritérií, se do užšího výběru dostaly tyto stroje: VFR 800, Sprint ST 1050, SV 1000s a Futura.
Jelikož Triumph je dlouhodobě poměrně nedostatkové zboží, výběr se rázem zúžil jen na VFR, SV a Futuru. SVčko bylo od začátku tak trochu v roli outsidera s ohledem na jeho výbavu a zpracování. Konečný souboj mezi VFR a Futurou vyzněl jasně pro Futuru, jelikož byla asi o 30 tisíc levnější než srovnávaná VFR, navíc měla boční kufry, byla v luxusním stavu a hlavně motor byl úplně někde jinde než u VFR.

Motor - Kapalinou chlazený dvouválec V60° Rotax-Bombardier. Max. výkon 84kW (114HP) @ 9250rpm, max točivý moment 94Nm @7000rpm. Jednoznačně nejvýraznější věc na celé motorce. Mohutný točivý moment, který o sobě dává vědět už při nějakých 5000rpm, zaručuje velmi slušné střední pásmo otáček, kdy motorka spolehlivě zrychluje na jakýkoli rychlostní stupeň. Dále od nějakých 7000rpm až do omezovače se děje něco, co se dá slovy jen těžko popsat, to se prostě musí zažít, zde motor jen težko zapře své kořeny v legendární RSV 1000 Mille.

Převodovka - Jednička, no... tak jak jsme u italů zvyklí. Trochu to tam řachne. Dále už to jde hladce, chce to jen trochu cviku a správně pracovat s plynem a spojkou. Kvalty tam padají nahorů dolů, bez falešných neutrálů, nebo vyskakování rychlosti, prostě tak jak to převodovky mají dělat. Po výměně rozety (za větší) je také konečně správně sladěna cestovní rychlost cca 140 km/h s vhodnýma otáčkama motoru. S původní rozetou byl motor při této rychlosti podtáčen a bylo nutno buďto přidat anebo podřadit.

Podvozek - Přední tlumiče Showa 43mm upside-down. Nabízí štelování předpětí a odskoku. Na svou dobu a určení naprosto nadčasová záležitost. Vzadu tlumí jednoramennou kyvku centrál od Sachs, opět je zde možnost štelování předpětí a odskoku. Stabilita při vyšších rychlostech je až ohromující. Tlumení nerovností je zde na špičkové úrovni.

Brzdy - Přední čtyřpístek Brembo Gold series, 300mm plovoucí kotouč. I v dnešní době strčí do kapsy kdejakého japonce. Vzadu 255mm koutouč brzí dvoupístek od Bremba, ale vy ji stejně nikdy nepoužijete. A proč? Protože MOTOR !!! Ten má takový potenciál brzdit, že mnohokrát nebude třeba brzdit ani tou přední.

Úložný prostor - Pod sedlem toho moc neschováte. Jen baterku a nářadí. Může za to ta roura od kamen co vám vede pod sedlem. Jestli bude třeba vozit svačinu a náhradní fusekle, tak bude třeba přidat nějakou brašnu na sedlo/nádrž.
Vývojáři Futury mysleli taky na cestovatele a tak nabídli jako doplněk originální boční kufry v barvě motorky. Vleze se do nich celá integrálka a ještě navíc ta svačina. Bohužel jak skvěle taliáni vymysleli postranní kufry, tak už nedomysleli top case. Jako originální doplněk se nevyrábí a pokud vím tak ani jako druhovýroba. Jediná cesta je sám vyrobit si rám a dokoupit plotnu s kufrem (Níže je popsáno jak jsem si s tím poradil).

Náklady na provoz - Je to velká nenažraná motorka a podle toho to taky vypadá. Zadní pneumatiky to žere po tuctech, oleje se do toho leje 4 litry a spotřeba taky není nijak růžová. Klasická projížďka rozumným tempem vychází na 7 l/100km. Dlouhý výlet cestovním tempem ve dvou vyjde cca na 6 a prasení v zatáčkách asi 9 litrů na sto. Ale co... na motorce jezdíme pro radost a až na světlé výjimky toho nenajedem dost na to, aby spotřeba stála za úvahu. Dojezd na 20l nádrž rozhodně stačí překlenout vzdálenost mezi benzínkou A a benzínkou B.

Cestování - To byl hlavní důvod pro pořízení Futury.
Ochrana před větrem je parádní. Když se jede hodně rychle, tak se zalehne a zas je na chvíli klid. Spolujezdec rovněž nijak netrpí. Sedí si na polstrovaném křesle a nemá si na co ztěžovat. V palubce je předem přichystán otvor pro instalaci 12V zásuvky pro dobíjení navigace nebo telefonu. Když se motorka osadí kuframa a tankvakem, je k dispozici hodně slušný akční rádius. Víkendová dovolená ve dvou u vody nebude problém a nějací pankáči by to zvládli klidně i na týden.

Celkové hodnocení - velice kvalitně zpracovaná motorka. Skvělý motor. Na svou kategorii výborná ovladatelnost. Perfektně vyřešená ergonomie. Vhodná spíše pro vyšší postavy. Vyšší spotřeba,

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
marymiller411
marymiller411 napsal 19.05.18 v 16:14 8b.

Sláva dvoutaktnímu smradu ! Ať dělá radost !! Při správnym zacházení a údržbě to sou dobře fungující ostrý stroje :) Jezdit, jezdit a jezdit... https://kissmangalist.com

TDM851
TDM851 napsal 17.02.18 v 19:09

Super motorka. Taky ji mám, předělal jsem ji více na sport.. Přední vidle byly fakt dost měkké.. Olej 15w ideál. S cukáním se nepotýkám, jezdí mi skvěle.. Hlavně tento stroj, nemá adekvátní novou náhradu. tak se o ni starám, jak to jen jde...

rapri
rapri napsal 20.11.16 v 20:21 10b.

Pěkně jsi to rozepsal a klidně Ti to podepíšu . Ať slouží

Martas38
Martas38 napsal 18.11.16 v 08:15 10b.

Krásná silná potvora

murphyOPC
murphyOPC napsal 15.11.16 v 20:16

Ahoj. Je to super stroj. Sám jsem ji měl několik let a párkrát s ní absolvoval cestu k moři. Ani jednou mě nenechala ve štychu. Ten spojkovej váleček je bolest, musíš ho kontrolovat a používat kvalitní brzdovku. V Aprilii by ti mohli zjistit, jaký máš soft motoru. Já si nechal nahrát novější a motor byl pak poslušnější, necukal na kruháku. Jinak hodně spokojených kilometrů přeji.

Více komentářů



TOPlist