renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VFR 1200X Crosstourer (2016)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Clint
Vloženo 11.9.2016
Aktualizováno 20.2.2020
Zobrazeno 7 293x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


https://www.facebook.com/HondaVFR1200X/

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov) - Moto Jarov Praha - Jednání solidní, jenom od mašiny před předáním ztratili všechny klíče :D ...ale později je našli.

Výška jezdce: 188 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Caponord 1200: důvod neuveden
Triumph Tiger 1050: důvod neuveden
Suzuki DL 1000 V-Strom: důvod neuveden
Kawasaki Versys 1000: důvod neuveden

První dojmy - Motorka je fantasticky za jízdy ovladatelná, do zatáček jde lehce jak kdejaká šestistovka a od modelu 2016 funkční stavitelný turistický štít, ochrana jezdce parádní. Motor jede parádně, charakter dvouválce, i když pod 2tis mi přijde kapánek ucukaný. Zvuk je ovšem parádní už s origo koncovkou. Posez je mnohem uvolněnější, nohy v normální poloze. Na XJR jsem měl díky své výšce nohy maximálně zalomený, což při delší jízdě bylo nepohodlné

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, kdo chce jezdit kolem komína, nebo se svézt pohodlně i delší cestu. Motorka je sice těžší, ale za jízdy se to rázem změní. Spíše na silnici, než do terénu, ale lesní zpevněnou cestu zvládne určitě v pohodě. Tahle mašina není konkurent BMW GS, je to prostě taková vyšší pohodlná silniční mašina s možností zajet na lesní cestu k chatě. Cestovatelé a týpci, co potřebují image si koupí GS a pak se třemi prázdnými kufry a rozsvícenými mlhovkami jezdí kolem komína :)

Doplňky na motorce - Centrální stojan, padací rám Givi, zadní originál blatníček, zadní plotna, origo topcase Honda, koncovka Akrapovič,

Recenze

Na nějaký popis a zkušenosti je ještě brzy. Motorka je uplně nová, mám najeto ani ne 500 kilometrů. Z počátku syrová, nešel tam ani pořádně neutrál, ale už je to v pohodě. Trochu jsem laboroval s výškou štítu a nastavil nakonec do optimální polohy. Žádné turbulence nepozoruji a 160 na dálnici je uplně pohodové tempo.
Na předváděcích jízdách bylo jen DCT, ale připadal jsem si ja na skůtru. Turistický režim byl prakticky nepoužitelný, v padesátce ta byla šestka. Sport režim dobrej, ale ne vždy člověk potřebuje točit stupně do závratných výšin. Takže do toho člověk musel šahat tlačítky, nebo řadit manuálně. Při otáčení mimo silnici v rychlosti chůze jsem myslel, že mašinu položím. Jakoby automat nevěděl, co má dělat a neskutečně poškubával. Takže padla volba na manuální převodovku, na mašině si člověk musí trochu užívat a ne se jen držet řídítek. Tenhle manuál funguje dobře, jak jsem psal, ten neutrál už tam padá a převodovka není moc hlučná (ale ozvat se umí také). Jediné, na co jsem z karburátorové XJR nebyl moc zvyklý je pocukávání a trhání třeba na dvojku pod 2tis. Je potřeba si víc pomáhat se spojkou. Jinak mašinu točím jen do 6tis, akceleruji ne moc ostře, počítám tak do tisíce km, že to bude taková citovka. Spotřeba zatím 6,7/100, ale na motorce jsem spotřebu nikdy neřešil.
S motorkou se zatím seznamuji, další zkušenosti dodám později. Jezdil jsem na XJR, ale moc na mě fouká, štítek na ní nevypadá dobře a nohy jsem měl díky své výšce nepřirozeně ohnuté. Navíc i do zatáček bylo potřeba XJR pomoci, tohle se naklání úplně samo. Model 2016 se liší od dřívějších právě stavitelným turistickým štítem a 12V zásuvkou v palubní desce již v základu.

Tak po návštěvě Hondy v Letech a projetí servisákem mi bylo sděleno, že je vše v pořádku a motorka se chová standartně. Nějak si nemohu zatím zvyknout na ten elektronický plyn, je to strašně citlivé, při přejíždění nerovností, jak se hefty klepou, nechtěně přidávám a ubírám a motorka poskakuje. Na rovné silnici samozřejmě vše OK. Motor je potřeba držet ve "vyšších" otáčkách, nějaké ostré lesní vracečky a kruháče se spojkou, případně za jedna, jinak to cuká. Město 50-60 na dvojku, to jsem u XJR nebyl zvyklej, tam jsem si prděl klidně na pětku :) a v pohodě se to za obcí sbíralo. Je to asi všechno o zvyk, uvidíme :)

Mě vždycky trvá nějakou dobu, než si zvyknu na novou mašinu. Musím něco najezdit, abych začal tu motorku "mít rád" A to se začíná právě dít, začínám jí mít rád a začínám se smát
Změkčil jsme podvozek, teď je na továrním nastavení 7 clicků od max soft. A je to znát. Motorka najednou neskáče a žehlí nerovnosti, je najednou uplně jinej stroj. Už ani citlivý plyn tolik nevadí a heft neskáče v ruce. A za městem je to ďábel, tam se cejtí jako doma, hlavně zatáčky, ty prostě miluje...;)

Dnes se musím podělit o zkušenosti s novým sériovým i za jízdy stavitelným turistickým plexi. Funguje bezvadně, má jen trochu vůli v mechanismu nastavování, takže se kapánek hejbá, když se ho člověk dotýká třeba při čištění. Dělá to trochu dojem hrachoviny, ale za jízdy to není žádný problém a člověk naopak ocení si s ním při jízdě zahýbat podle potřeby. Co ovšem řeším je jaksi helma, protože při své výšce 187 a plexi dole mi vzduch proudí někam na krk, což zrovna nemám rád a když ho zvednu max, celou helmu neschovám. Musel bych mít o pár cm méně. Takže ho nechávám někde ve dvou třetinách horní polohy, s tím že mi vzduch fučí na horní část helmy. Turbulence nejsou žádné, ale jak nechám na helmě otevřenou vrchní ventilaci, tak je to pěkněj kravál. A přední ventilace moc nefunguje, když je schovaná za plexi. Takže zkouším helmy, která je nejtišší při otevřeném horním průduchu
...

Tak po nějaké době...Helmu jsem lepší nevybral, vyzkoušel ty nejlepší (Shoei Neotec, Schuberth C3 atd) a všechny hlučné. Jak je na hlavě nějakej nádech, dělá to bordel. Proti tomu je moje Nolanka 104 luxusně tichounká. A to jsem hledal lepší...:) Přemýšlím ještě o deflektoru.
Mašina je po první garanční prohlídce, najeto 1300km, motor se uvolnil, běží hezky tiše. Chtěl jsem hlavní stojan ale v Hondě se stal omyl a objednali na jinou mašinu. To se stává...Zadní tlumič jsem nechal v továrním nastavení, mám rád měkčí pérování a nesnáším poskakování po našich "výborných" okreskách.
Spotřeba se drží stále stejně 6,5-6,6/100km.
1.9.17...

Tak zas po nějaké době. Vrátila se ke mně. Ano, nějaké km na ní najezdil brácha, zatím co já jezdil na KTM 1190. Jenže s odstupem 4500km na KTM jsem se svezl zpět na svém původním Crosstoureru a bylo rozhodnuto. KTM je na mě moc sportovní, nevyužívám ambice motoru a zatáčení chce přeci jen oproti Crossovi nějakou tu "práci" v zatáčkách. Brácha je trochu jiného ražení a tak jsme se domluvili. KTMko šlo bráchovi a Honda se vrátila zpět k "tatínkovi" :D
Mezi tím najela jen 3tis km a spadla jí spotřeba na cca 6 litrů rovných, motor se krásně uvolnil a byla v dobrých rukách, opečovávaná jako u mě. Dostala padáky od Givi, nový zadní origo kufr a plotnu a šikovný zadní "blatníček" z VFR 1200F. Možná budu za blázna, možná za prvního, který vyměnil výkonnější a sportovnější mašinu za hodnější, ale zjistil jsem, že mi to vyhovuje. Honda má proti KTM stupačky více cestovně naladěné vpředu, motor není tak brutálním, ale daleko lépe se mi skládá v zatáčkách. Tohle holt člověk pozná, až když zkusí pořádně něco jiného. Ale dobře, že je zase u mě ;)

23.9.17...

Honda dostala k výročí (12.9.2016) jednoho roku (na den přesně) dárek...laděnou koncovku Akrapovič, vyrobenou přímo pro Hondu (lehce pozměněný design oproti klasice). Namontováno a zatím vyzkoušeno jen cestou ze servisu. Mašina získala jen nepatrně hlubší zvuk, pár koní navíc a ubyla o pár kilo hmotnost. Zvuk se vylepší po najetí pár tis.km, až se trochu koncovka vypálí. Ale sluší jí to :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
krjo
krjo napsal 08.01.22 v 21:11

krjo
krjo napsal 08.01.22 v 21:10 10b.

OndraKo
OndraKo napsal 12.07.21 v 10:53 10b.

dobře popsáno, díky

Petak76
Petak76 napsal 04.09.18 v 09:23 10b.

...nojo jen si ji vychval:))))dávám 10

Prasoper
Prasoper napsal 24.09.17 v 19:36 10b.

poslední věta z doporučení je vystihující Musím přiznat, že tahle mašna je opravdu velká :D Ať se daří

Více komentářů



TOPlist