renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Aprilia Caponord 1200 (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Martin--GS
Vloženo 14.7.2016
Aktualizováno 30.1.2017
Zobrazeno 5 281x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Po dvou BMW přesedláno na jinou značku...S Báwem jsem byl velmi spokojen - na cestování asi není lepší motorka.Ale ten starší model(2007) mne začal nudit.Ale třeba se po čase k Adventuře zase vrátím...aby mi kamarádi pořád neříkali,že jsem blbej...kdo ví

Více fotografii

Motorka koupena od Motobikes Bylany - Kupoval jsem tady i předešlou BMW GS Adventure,naprostá spokojenost,tak jsem u nich utratil další prašule.

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Multistrada 1200S: Nebyla mi moc doporučována...
BMW R 1200 GS: Pořád si nový lc drží cenu a nebyla k dispozici ustrojená.Tlačil mne čas a finance.

První dojmy - zatím supr,skvělý výkon,takže to láká za to pořádně tahat.Skvělý posaz,nádherný zvuk i bez laďáku.A hlavně elektronický podvozek,což byl hlavní důvod výměny.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho,kdo chce cestovat a potom shodit veškerou zátěž a pořádně se vyblbnout v serpentinách.Tahle holka to chce a je na to stavěná...

Doplňky na motorce - Zatím jen velké turistické plexi.Doplněno o zadní kufr 46 l,držák a obal na mobil kvůli navigaci...

Recenze

Proč Caponord?...protože jsem na něj vůbec nepomyslel.Chtěl jsem Multistradu,ale nebyla mi doporučena.Slyšel jsem na ní jak chválu,tak více spíš negativa.Chtěl jsem nové LC Géeso,ale ty mrchy německý si pořád drží cenu a jsou většinou holá jako mládě - bez kufrů,většina majitelů má na drahou motorku,ale už je jim líto přikoupit origo navigaci.A protože v srpnu se chystáme k frantíkům do alp,tak čas a cena a doporučení mě nakonec dovedly sednout na Caponorda.Ale když jsem na něj sedl,tak jsem nějak věděl,že tohle chci nějakou dobu sedlat.
Najeto zatím moc nemám,takže moc posudků nebude.
Co mě však hned chytlo je výkon motorky.Od začátku jsem se fakt bavil a první nádrž jsem probendil hodně rychle.Vůbec jsem nemyslel na spotřebu,ale chtěl jsem si to fakt užít,a tak jsem tahal za plyn co to šlo.A zkuste netahat,když tam máte na čtyřku dvě kila... ))
Bohužel je to na druhou stranu vykoupeno trochu větším vírem v nádrži...a tak po cca 200 km musíte někde zase doplnit palivo.Ale když člověk zase zklidní hormony a jezdí podle předpisů,tak není problém namotat od rezervy do rezervy na cca 19 litrů 350 km.
Minusy ale mám.
První je pomalá jízda.Bez spojky na jedničku se cukat v koloně to prostě nejde.Tohle má BMW i u GS Adventury v pohodě.Tady Vám to bude tlouct celou motorkou.Asi s tímhle nic neudělám,ale s tou spojkou to jde.Budu se vyhýbat kolonám a zácpám.
Druhý mínus je rozpálená zadnice od druhého válce a výfuku pod sedlem.Trochu jsem to utlumil asi 10 vrstvami obyčejného kuchyňského alobalu pod sedačkou.Trochu to pomohlo,ale budu to ještě řešit.
Třetí mínus je malé plexi.Ale to je fakt drobnost.Už jsem ji vyřešil koupí většího plexi,takže si myslím,že to bude už v pohodě.
Další mínus je palubka - ne že by byla špatně čitelná,jde spíše o obsah.Chybí mi teploměr,chybí mi průměrná spotřeba a při rezervě pouze počítá ujeté km,nikoliv aby odečítal do nuly podle stavu v nádrži.Takže člověk musí vědět,kolik km a v jakém jízdním režimu si může ještě dovolit ujet.

Co se týká zavazadel - na GSA se dalo naložit hodně a moc.Tady je to trochu jiné.Do bočních se toho tolik nevejde,takže nahoru přijde dalších 46 litrů.Taky koupeno,jen musím nechat udělat pořádnou plotnu,aby to udržela.

Nastavení podvozku jsem vyzkoušel a musím říct,že při jízdě solo raději nastavuji jako se spolujezdcem.Je to pro mne lépe vyhovující,nastavení na jednoho jezdce mi připadá moc měkké.Ale možná,že venku to bude stačit než tady na těch našich tankodromech. Ostatní nastavení zatím moc nezkoušeno,takže vše nechávám na srpen a na trip do alp.

Po nějaké době opět něco přidám...vyměnil jsem origo menší plexi za větší turistické a je to hodně znát.Vzduch jde stejně jako u BMW hodně nahoru,na druhou stranu je za vyšším plexi větší turbulence.Není to ale nijak hrozné.Výhoda je,že do 130 km mohu jet s otevřenou helmou...









Další co bylo nutné doplnit je horní kufr.Obsah 46 l na dvě helmy.Ale helmy tam strkat nebudu,jde mi spíše o zavazadla.Pod kufr však bylo nutné nechat udělat pořádnou pevnou plotnu.O to se postaral Milan v Hoděsovicích,který mi dělal kufry a rámy na předešlá BMW.
Do kufru jsem dokoupil a namontoval brzdové světlo.









Nebyla to nutnost,ale každé světlo dobré...čím víc světel,tím víc motorkář...

A poslední investice byla do držáku a obalu na mobil místo navigace.






A tímto doufám že mé veškeré nutné investice do motorky končí.Nechci už na ní více dávat a kupovat.Při prodeji to stejně nikdo neocení,každý to bere jako samozřejmost...viz při prodeji poslední motorky BMW GSA.Nacpal jsem do ní spoustu peněz,ale nakonec to byl pěkný prodělek...

Po dalším nájezdu km jsem zkoušel víckrát různá nastavení a ovládání.Bohužel je vidět,že tvůrci ovladačů na motorce nevystihují potřeby konečného uživatele...nepracují v rukavicích,ale každý motorkář v rukavicích jezdí.Takže já bych to příště udělal jinak.Musím říct,že přepínání nastavení podvozku startovacím tlačítkem je někdy pro mne záhadou...někdy pracuje hned,někdy mačkám a nic se neděje...zapnutí tempomatu v rukavici je také nešťastně vymyšlené.Nebo mám asi krátký palec...to bude asi tím...protože držet prsty plyn a palcem mačkat tlačítko ...prostě blbě vymyšleno.

Ale i přes tyto malé nedostatky mě ta motorka baví a pokaždé se hrozně těším,až na ni sednu a vyrazím.A když není dost času,tak si na ni sednu jen tak v garáži na chvíli.Baví mě...možná je to tím,že je nová,jiná než jsem měl.Ale baví mě...a to mi bohužel u ,,brambory GSA,, prostě chybělo...

Tak závěrem jen posledních pár fotek komplet ustrojené ,,Ejprilky,,...




















Dnes - 30.ledna 2017 odjela holka zpět protiúčtem do Motobikes Bylany...a zpátky jel na vleku opět vyzkoušený mastodont BMW R 1200 GS Adventura...
Nějak jsem zjistil,že všechny přednosti v podobně elektronických vychytávek které byly jeden z hlavních důvodů koupi,vlastně vůbec nepotřebuji.A když se potom rozsvítí chyba a ani značkový servis si s tím neví rady,tak to bylo to poslední,co rozhodlo ji pustit zase do oběhu...i za cenu dost velkého prodělku.Po půl roce a po cca 4600 km.
Není,nebo spíš nebyla to vůbec špatná motorka.Ze začátku jsem byl nadšený.Jízda byla supr,výkon proti staršímu GSA naprosto někde jinde,ale...a pak začaly vystupovat ty ALE...spotřeba,nepraktické malé kufry - hotelová motorka,druhý válec pod prdelí - v létě úžasné,když máte koule skoro uvařené...převodový poměr jedničky - pomalá jízda pořád se spojkou...a další drobnosti.
Na podzim šla na inzerci za supr cenu...a...ani ťuk.Ani jeden zájemce se nenašel.Takže radši s prodělkem,ale pryč.
U GSA už zůstanu na hodně dlouho.Ať si kdo chce říká co chce,ale GS má nejlepší podvozek...o tom žádná.
Snad se ale najde nový majitel,kterému bude dělat radost a bude s ní maximálně spokojený.
My jsme si holt s Capouchem nepadli do oka...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Martin--GS
Martin--GS napsal 06.04.17 v 21:17

Kukkan...

žádný stres ani smutek.Capoucha si našel v Bylanech jiný zájemce...tak snad se spolu sžijí více než já...
musím přiznat,že je to motorka na první pohled suprová...svezení je taky gut...ale pak přijdou nějaká ale,kvůli kterým musí jít holka dál do světa...
Takže Capouch je pořád v kurzu a dál bude brousit naše i venku silnice...
Snad se tady objeví nová registrace...nový zájemce by ji měl mít už doma.

Kukkan
Kukkan napsal 05.04.17 v 14:48

Hmmmm... Škoda škoda, zas je o jednoho kapouše méně...

Ale rozumím Ti, držím palce - je to Tvoje rozhodnutí, a samozřejmě o to tu jde především. Tak ať se na báwu daří...

findejs1310
findejs1310 napsal 27.07.16 v 11:39

Jj je to super polikac kilometru
At dobre slouzi

TRA
TRA napsal 22.07.16 v 11:14 10b.

Supr motorka, ať se Vám spolu daří

boutom
boutom napsal 21.07.16 v 19:09 10b.

Více komentářů



TOPlist