Yamaha X-max 250 (2016)

Vlastník LiborK
Vloženo 2.4.2016
Aktualizováno 2.4.2016

Hotovej leviatán. Krasavec šedivej jeden krásnej . Včera jsem jí koupil a ráno, když jsem vyjel z garáže, tak jsem při tom očumování vykouřil cigáro až k prstům.

Motorka koupena od FIRMA:MOTOR TECH (České Budějovice 2) - Motorové kolečko. Po bedně kitu, jako byl HD V-ROD, prostě "pohádka mládí".

Yamaha X-max 400: byl daleko a vadilo mi trochu, těch třicet pět kilo navíc. A další háky musíš vysolit na prkno.
Honda SH 300: Je to koza vysoká a samej papundekl. Jinak větší výkon, míň kilo, lepší výbava a ABS.

První dojmy - Hned jsem byl doma, jen na příčných nerovnostech skákala, zkontroloval jsem tlak na předním kole, samozřejmě bylo tam moc. Upustil jsem na předpisový tlak a naprostá paráda.

Motorku bych doporučil pro - Motka je fakt pro každýho, kdo umí na kole. Jen snad sádrovej trpajzlík bude mít trochu problém v zatáčkách.

Doplňky na motorce - Je to origo , budu si dělat na všechna výročí radost a moje milovaná ženo, všem to vyřiď, už chci ke všem svátkům, narozeninám, co jen jsou, doplňky z katalogu Yamaha accessories. Jo a řekni to i tomu fousatýmu dědovi, co místo benzínu dává pohonu seno a trávu.

Skútr jsem si vybral, protože po úraze a následné léčbě, kdy lékař po měsíci na kontrole rentgenu zhodnotil sám operaci - jste mladej, měl by jste si to nechat předělat, moc se to nepovedlo, jsem už neměl na svou XJR 1300 prostě síly. Motorky už nepočítám, měním každý rok - dva a jezdím 37 let na všem co čmoudí a vrčí .
Motka byla nová a měla najetý 1 km. Takže chápete, že to při tom objemu nebyl žádnej výron výkonu před rudým polem otáčkoměru, ale prostě kliďánko, než mi zvlhly slipy při předjíždění a v protisměru se blížil závodník a když mě viděl tak ještě zrychlil, aby mě podusil. Málem se povedlo. Takže klid a pohoda, než se to rozmotalo, zvládl bych cigárko. Ovšem po najetí 120 km, jako když jí odšpuntuješ, málem jsem všem předvedl, jak se při odpalu na světlech na skútru za jízdy leží na sedadle, jak mě překvapila akcelerace toho šedého ďábla. Fakt si to sedlo a jede to obstojně. Pubertu a mokrý sny mám už dávno za sebou a tak cestovka 110 km/h mi stačí. Akcelerace od 80-120 km/h obstojná, předjet se dá i bez strachu, že si při tom , než se dostanu před pikslu, pošpiním bielizeň . Maximálku jsem mu zatím nedal, ale "kvalty" jsou do dlouha, takže se zavřenou pusou, s větrem v zádech a z dlouhého kopce těch 140-145 km/h dá.
Ovladatelnost je skvělá, stabilita taky, ovládání s prstem v nose, můžou klidně stavět vodu na kafčo, dal bych ho za jízdy. Úložný prostor na dva blembáky, bohužel ten můj Říp se tam nevejde, udivil jsem tím i dealera Yamahy. Prostě počkám až bude teplejc a budu jezdit s žaludem značky Davida. Počítač zatvrzele hlásí spotřebu 3,7 litru na sto. Celá ta designérská krása váží i s Tatrankou na cestu 178 Kg, takže pohoda, jazz. Motka je všude jako doma a samozřejmě jí nejvíc chutná hladkej asfaltík. Město , výlet okolo komína i dál, lehká polňačka v poho. Jen ty příčný nerovnosti na přejetí ve 130 km/h nebudou, je to o vyplivnutí zubů a operaci páteře.
Cestování si dovedu dobře představit, jen mám pocit, že to obrovský křeslo nemá, v místě kde sedím , moc masa a tak se asi prosedí a prdka zažije středovek, no až oprubuju, zprávu dám. Prostě dnes jsem na prvním tripu po 180 km v docela ostrém větru v pohodě. Jen Jedna chybička se vloudila, plégo odvádí vzduch přímo do větracího otvoru mého Řípu, takže všechny vešky, mršky dnes pravděpodobně ohluchly. S tím budu fakt muset něco dělat. Ve větru i při zalepeném odvětrání je to jako na naháči, při dvou kilech, kdo zažil a v tý rychlosti se udržel, ví o čem mluvím, je to jako když se díváte do puštěnýho větráku a někdo vám z druhý strany nasype pytel pšenice.
Takže jak jsem řekl, Yamaha X-Max 250 2016 dobrá investice, opravdu dobře udělaná motka a kdo tvrdí, že k cestování to není, je vůl. Při výbavě, kterou Yamaha nabízí, je to v klidu. Jen pokud si všechnu tu krásu budu chtít pořídit, budu muset prodat ledvinu. Dvě papundeklový krytky, aby rukám nebyla za jízdy zima, za pět litrů, to se fakt někdo posral ve vaně, praděpodobně budou pozlacený, jen to není vidět.

rostik12
rostik12 napsal 20.07.18 v 10:52 9b.

Ahoj je hezkej.Já mam to samé ale 125.Zajímalo by mne zda jsi dostal návod k obsluze.Já ne.V Yama mi řekli že ještě není natisklý.

kobra33
kobra33 napsal 11.06.16 v 07:36 10b.

Pěknej maxík, možná se za rok taky dočkám. :) Chci novej, tak uvidíme jak vyjdou finance. :)

Foter1
Foter1 napsal 15.04.16 v 21:06 10b.

Perfektná recenzia.Presne toto Matt Grey mám objednané s ABS.faktúra už je v predajni,skúter ešte nie.Som zvedavý kam to pôjde od plexi,keď som krpec 166.
Mimochodom,za spôsob,akým si písal by som dal aj 11.

Jarinekhondar
Jarinekhondar napsal 14.04.16 v 19:15

Krasnej skutr mam jej vybranyho zvazoval jsem jeste Kawasaki J300 ale vadi me ze je toKymco

mokomido
mokomido napsal 09.04.16 v 05:03 10b.

Vitej do bandy skůtrařů se svým dravcem.Ať slouží a někdy navi na cestách necestách.I když jsem fanda piaggio dávám 10 za čitelný článek...