renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yuki Sport 125 (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník NoBike-NoLife
Vloženo 1.9.2015
Aktualizováno 23.12.2015
Zobrazeno 5 002x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7

Popis motorky


Qingqi QM125-10V , nebo chcete-li v Evropě pod názvem YUKI 125 Sport - motorka, která mě mile překvapila. Nenáročnost, levný provoz a spolehlivost. V opovrhování čínské produkce už budu opatrnější.

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - Rychle sem si zvykl. Po pár kilometrech už jsme si rozuměli.

Motorku bych doporučil pro - Nenáročná motorka s levným provozem, vhodná do motorkářského začátku, dojíždění, kratší výlety na kochačku a takovéto "vyvětrání se".

Recenze

Potřeboval sem něco úspornýho a lehkýho na dojíždění do práce, jelikož na GSX-R 750 dojíždět pár km je přece jenom trochu luxus. Ke skútrům mám vrozený motorkářský odpor, volba tedy necíleně padla na Yuki 125 Sport, r. v. 2005. Vlastně sem jí ani moc nechtěl. Měla toho dost za sebou, co se kosmetiky týče, párkrát si evidentně lehla, co bylo plastový, bylo většinou urvaný, ulomený a samodomo poopravený, různé vady na laku kryly nálepky všeho druhu, ale celkově slušný technický stav a cena něco přes 7 000,- s papírama mě přemluvily. Na lak to přece nejezdí. Co taky za tu cenu seženete jinýho - dneska jsou Vám za to schopní nabídnout i fichtla bez papírů ve stodolovým stavu.
I přes celkem pochopitelný počáteční odpor k čínské produkci můžu říct, že mě motorka mile překvapila už při prvních kilometrech zkušební jízdy. Oproti GSX-R, na kterou sem byl zvyklý, byla velmi lehce ovladatelná, lehká, člověk si s ní mohl hrát jak chtěl a ona bez problémů poslouchala - rychle sem si na ní zvykl. Celkem líbivý vzhled se asiatům podle mě taky povedl. Jízda je docela příjemná, ani po 100 km v kuse, co sem si jí vezl domů po vlastní ose, sem nebyl zkroucenej jak paragraf. Maximálka je asi 110 km/h. Motor vyrobený v japonské licenci není špatný, na motorce už byl jednou původním majitelem měněný a šlapal pěkně, důvod výměny nevím. Trhač asfaltu to samozřejmě není, nikdo normální by to snad od týhle motorky ani nečekal, na to se vyrobily jiné stroje. Přední hydraulická brzda funguje velmi dobře a ostře, zadní bubnová je spíš jako doplňková k té přední. Prostor pod sedlem je tak akorát na vestu a lékárničku. Co je však na tomto stroji skvělé, je spotřeba. Ještě sem snad nepřekročil spotřebu vyšší jak 3 l na 100 km a na plnou nádrž člověk najede spousty km. Díly jsou poměrně dobře k sehnání a ceny rozhodně nikoho do insolvence neuvrhnou. Trochu zručnější člověk bude schopnej servis zvládat povětšinou sám, takže netřeba předražených zlodějských servisů, což je další klad tohoto stroje. Moto je vybavená jak elektrickým startérem, tak i kickem a provoz je možný i bez baterie. Řazení je přesné a krátké. Příjemný je i ukazatel rychlosti. Delší trasy a jízda po okreskách jí nedělají problém, vhodná do městského provozu.
Ale abych jenom nechválil a nevypadalo to jako zaplacená čínská reklama, tak negativa jsou např. celkové zpracování plastů - zde se čínská produkce nezapře. Kaslíky jsou přichycené plastovými kolíky, které se rádi lámou a po prvním pádu motorky se – světe div se - taky uláme, co může. To je taky důvod těch kosmetických vad, jak sem již popisoval ze začátku při koupi. Pak pomůže jedině odborně provedený servis – např. hojně k opravám využívané stahovací elektrikářské pásky, tavící pistole apod. . Při jízdě a hlavně při vyšších otáčkách všechno tak nějak drnčí, zvuk motoru je nevýrazný a připomíná spíše zapnutý šicí stroj. Palivoměr je tam spíš pro srandu, tachometr ukazuje o 15 km/h více než skutečně jedete, otáčkoměr ukazuje podle otřesů při jízdě. Hodně kolegů si zde stěžuje na praskající žárovky a ne moc kvalitně provedenou elektroinstalaci. Já doposud neměl problém, zřejmě tyto dětské bolesti už někdo přede mnou odstranil. Hodně stížností je taky na vibrace při jízdě. K tomu můžu říct jenom jedno - jezdil sem předtím na ČZ 175/487, a kdo na ní, nebo jí podobném a pravém nefalšovaném československém socialistickém dvoutaktu jezdil taky, tak dobře ví, co znamená slovo "vibrace". Jízda na Yuki je proti tomu jako jízda na molitanu - nesmíte bejt zase tak zhejčkaní. Každou takovou Yuki 125 Sport reprezentuje chybějící plastový kryt budíků, který se láme snad už z povinnosti a nedá se sehnat – znalí mi určitě dají za pravdu. Osvětlení motocyklu v noci je spíš na to, abyste byli viděni, než k tomu, abyste viděli. Až potud skutečně Čína - vyhlášenou kvalitu japonského zpracování pusťte z hlavy. Vjet na nějakou pořádnou kamenitou polní cestu, asi bych z ní měl za chvíli naháče. Vesměs jsou to ale pro mě osobně nedůležitý věci, které Vám motorka vrátí po stránce příjemného svezení, spotřeby, celkové spolehlivosti a finanční nenáročnosti, což je přeci její účel. Vyrobená pro výstavy přece nebyla.

Mám jí pár měsíců a přesto, že jsem si myslel, že jí dám brzo pryč, tak to nakonec nemám v plánu, jelikož slouží dobře (právě si klepu na zuby). Dá se na tom jezdit i ve dvou, ale těch ďábelských 8 KW má samozřejmě své limity. Přiznám se, že mám samozřejmě tendenci tu motorku před svojí Suzuki GSX-R tak trochu „ponižovat“, ale musím říct, že sem si jí velmi oblíbil a i přes své počáteční opovrhování a nevoli jsem teď rád, že jsem si jí koupil a že mě přesvědčila o opaku. Svůj účel, proč jí mám, plní na jedničku.
Snažil sem se zde co nejlépe zachytit svoje zkušenosti a postřehy, tak doufám, že to někomu při rozhodování pomůže.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mejstři
Mejstři napsal 23.02.16 v 19:58 8b.

Zdravím, máš na tom mechanický otáčkoměr? Zajímalo by mě na jakým principu funguje. Nějak se mi nedaří ho zprovoznit.

elvis78
elvis78 napsal 24.12.15 v 07:08 6b.

za ty prachy jsou fakt fichtly

Více komentářů



TOPlist