globalmoto_duben_nolan




Vysoké otáčky po startu

  • 0

    18.3.2016 od Krell

    Ahoj pánové,

    GS500 E 1994
    Problém - Po nastartování jde motor na 6000rpm

    Historie:
    Moto pořízeno v září 2015 - do zimy najeto 450km bez problémů

    1) Po zimě jsem nalil nový benzín, vypustil karbce
    2) po nastartování moto točilo 6000rpm i bez sytiče + průsak benzinu na obou těsněních plovákové komory
    3) po demontáži vík plováků jsem našel uplne volné sedlo plovákové jehly
    4) zkontroloval jsem membrány - jedna vytahaná až hanba a druhá natržená - ne skrz ale vypadalo to na otázku času
    5) dal jsem nové kroužky na ta sedla, těsnění vík plováků, nové membrány, plovákové jehly OK stav, plováky ve správné výšce dle manuálu, nečistoty na sedle nejsou
    6) Do ničeho dalšího jsem nedrbal ani před zimou ani teď - z karbců mám respekt

    Čekal jsem, že to bylo průsakem kolem těch sedel, ale i po přetěsnění problém setrvává.

    Budu rád az každou radu.

    Díky.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    18.3.2016 od kilix

    keď si mal karbce v takomto stave, tak najskôr to bude niekde v nich. Je super že si to pretesnil, vymenil čo si videl, ale problém môže byť niekde ďalej, napr. je niečo upchaté niekde (to skôr nie). Ja by som to skôr videl na falošný vzduch - niekde prisáva, ako sú na tom príruby karbcov (aj tá od motora, aj tá od airboxu)?
    Skúsiť môžeš overený trik so štart sprejom, ale opatrne a maj hasiaci po ruke!
    Ja by som to videl na poriadnu rozborku + ultrazvuk karbcov a kontrolu tesnosti tých prírub. Neviem kde sú na GS500 ďalšie možnosti úniku vákua, zváž aj to (hadička k podtlakovému ventilu na palivo?)

    Takisto, takýto problém môže spôsobiť aj ak ti ostávajú visieť ihly hore. V starých karbcoch môže byť komínik vybehaný do oválu a tam potom vzprieči šupátko ihly a ihla sa zle vracia. Skontrolovať. Ďalej, ak vieš akú majú mať voľnú dĺžku pružiny membrán, zmerať, prípadne vymeniť, môžu byť unavené a efekt zlého vracania sa šupátka je o to horší.
    Ak ma ešte dačo napadne, doplním, zatiaľ máš nejakú inšpiráciu

    Doplněno:

    Přesně tak z levé strany na karburátorech zatlač palcem na plech vodítko sytiče, pokuď není zaseknuté to lanko vede to na táhlo obou karburátorů je to propojené to se často stává chce to hodně mazat lanka já ho měl taky zaseknuté vždy po při zapnutí sytiče to kontroluji zda je táhlo zpět na svém místě zatlačené ke karburátorům já osobně časem dám jinou pružinku .čau Johny

    15.5.2017 od suzukijohn500e

    Podobne, skontrolovať ventilčeky sytiča, ako sú na tom, či neostávajú visieť v max. otvorenej polohe. Tiež sa stáva, kombinácia bordel na valčeku a unavená pružina sytiča.

    18.3.2016 od kilix

    Doplnit odpověď

  • 0

    18.3.2016 od Krell

    Děkuji za tipy, o víkendu to projdu a dám vědět.

    Doplněno:

    no čo, ťažko sa to diagnostikuje cez internet. Hlavné je, že čosi z našich vešteckých rád pomohlo, poučenie do budúcna existuje. Poradíš s tým nabudúce aj bez nás a to je fajn.

    22.3.2016 od kilix

    Karbce jsem vyčistil ultrazvukem, vyčistil trysky, uvedl vše do původního stavu (tedy kromě hlavních trysek, ty byly rozhozené o otáčku), po sestavení opět kontrola klapek, vytáhnul jsem plynové lanko, promazal, vyměnil jsem vratnou pružinu na ventilech sytiče, hezky znova nastavil vůle plynového lanka, tmelem jsem oblepil ty nerovnosti na přírubách mezi karbcem a airboxem, zkontroloval příruby od karbce k motoru.. po sestavení a nastartování otáčky 3000 se sytičem, na sytič otáčky reagují, na točení řídítky taky (lanko vede ledabyle, ještě upravím aby to nedělalo). Pohraju si ještě s nastavením volnoběhu a mělo by to být OK.

    Vypadá to dobře, ale štve mě, že nevím, čím to tedy přesně bylo.

    MOC DĚKUJI ZA VEDENÍ A RADY, dalo mi to jistotu při řešení prvního většího problému. A kolik se toho člověk pod tlakem naučí..

    Přeju super sezónu a smekám za seriózní přístup k dotazům.

    22.3.2016 od Krell

    btw na otáčanie skrutky voľnobehu to reaguje nejakým spôsobom?

    21.3.2016 od kilix

    práve tie príruby od airboxu majú malý vplyv, určite nie toľko, aby spravili z 0 na 6000ot/min. Zvláštne. Keď sa ti darí otáčky obmedziť zakrytím sania, tak mi to vychádza naozaj tak na problém s klapkami, čo sa mi nezdá keď vravíš, že klapky idú v poriadku. Môžeš zhodiť celé tie príruby a pozerať sa, čo robia za chodu ihly, šupátka a fakt pozri poriadne tie klapky, plynové lanká, ich vôle a príruby od strany motora. Na karbci máš okolo škrtiacich klapiek a plynových laniek všetky vratné pružiny, ktoré tam majú byť?

    Toto ma fakt zaujíma ako dopadne

    21.3.2016 od kilix

    Takže update po víkendu:

    1) Pružiny membrán jsou v pořádku, jehla je volná.
    2) Ventily sytiče jsou v pořádku a vrací se v pohodě, vyzkouším dát pro jistotu silnější pružinku, ale vypadá to ok.
    3) Gumové příruby mezi Airboxem a karbcem jsem takové zdeformované, je možná že to tudy přisává jak jsi říkal. Zkusím vyměnit a dám vědět.
    4) Zajímavá věc byla, po prvním nastartování po rozborce byly otáčky ok a dokonce po stažení sytiče motorka chcípla.
    5) Po dalším nastartování se sytičem opět otáčky na 6000 a po stažení sytiče žádná reakce. Tlačil jsem na ventily sytiče, ale beze změny.
    6) Otáčky se mi daří omezit pouze zakrytím vtahu do airboxu, což asi nic extra nenapovídá..

    21.3.2016 od Krell

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.3.2016 od Slávek-TDM

    Banalni otazka - nezustalo ti lanko od plynu nebo od sytice vytazeny z bowdenu? Tedy jestli Bowden nevisi nekde za misku? Stalo se mi neco podobnyho (a nejenom mne, na moji omluvu ) u levyho valce na BMW. Tam to melo navic ten efekt, ze motor se hadal jak prase, protoze jeden valec tahal a druhej se vezl...

    Doplněno:

    Přeji dobrý den - UŽ JE TO DOBRÝ NEBO NE
    A co když je to tím že když natočíš motor ,a po opětovném , úplném vrácení páčky sytiče do vypnuté polohy,se ti stane že se lanko sice vrátí ale nevrací se už táhlo v karburátorech na sytič .JOHNY

    30.4.2016 od suzukijohn500e

    Ahoj,

    kabely jsem kontroloval, právě že tím to asi nebude. Klapky plynule reagují na plyn (karbec venku, ne za běhu) sytič vypadá, že dosedá. Prošel celou trasu a nic špatného jsem nenašel.

    21.3.2016 od Krell

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.


TOPlist