Správné připojení baterie

  • -1

    11.4.2025 od ČINČI

    Zdravím všechny fanoušky značky Jawa. Dostala se mi pod ruce Jawa 634-5 z roku 1980. Má anglický štítek. Elektřinu někdo kompletně překopal, takže jsem ji natahal novou dle schématu z montážní příručky (1980). Vypadá to, že dynamo i relé jsou v dobrém, původním stavu. Vše jsem seřídil a bez problému jsem celou sezónu jezdil. Když jsem na zimu vytahoval baterku, všiml jsem si, že mám kladný + pól připojený ke kostře (bílý drát). I když je to v příručce naopak. Buď jsem se spletl nebo jsem to z nějakého důvodu takhle připojil, už si nevzpomenu. Každopádně baterka byla po sezóně bez elektrolytu. V tomto vlákně bych chtěl řešit správné připojení baterie ke kostře, zda + nebo -. Schémat na 634 je na webu spoustu v obou variantách a na různých fórech to také není jednoznačné. Budu rád, když to tady někdo, kdo se vyzná, vysvětlí. Díky.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 1

    12.4.2025 od kokoška.

    Kup si velké vape a vyřešíš tři velké problémy tohohle keplu z Týnce, Dobíjení - kladívka - nastavení předstihu

    Doplnit odpověď

  • 0

    12.4.2025 od krokoš

    Ahoj, tak ty na motorke spravíš novú kabeláž, pripojíš na kostru + pól batérie , rok takto jazdíš, všetko funguje a potom sa pýtaš, po roku, že či to je správne. Teda, keby som robil novú kabeláž , tak by som sa pozrel na dynamo, vie tam byť štítok , prinitovaný a je tam označené ukostrenie. Keď to rok fungovalo a nie je to Vape, to funguje aj bez baterky, tak keď to fungovalo a kongtrolka po naštartovaní zhasla, tak by to malo byť OK. Možno to len prebíja baterku. Doliať destilku dobiť baterku, poskladať, naštartovať a premerať a uvidíš čo a ako.

    Doplnit odpověď

  • 0

    12.4.2025 od JiriBN

    Kývačky a panelky měly ukostřený +, od 634 bylo -. Na dynamu je vždy vyznačen pól ukostření.
    Výhoda dynama je možnost je možnost přepólování.
    https://www.bing.com...M=ANNTA1&PC=LCTS

    Doplnit odpověď

  • 0

    14.4.2025 od stspravce

    Jdi do Vape moje nejlepší investice na třindě - od té doby nevím o elektrice, svítím, blikám, a jedu za jakéhokoli počasí, dnešní ND na klasické zapalování jsou tragédie kondenzátory vydrží 500 - 1000km a je po nich, kladívka mají plastové nožičky, nenamažeš a utavíš je za 20km což se ti u pertinaxu nestalo a mohl bych pokračovat ještě dlouho, kdyby byly kvalitní díly asi bych u 6V dynama zůstal, ale takhle jsem překopal na 12V a konečně jde na silnici při sluníčku vidět že blikám nebo brzdím. Věř mi, jezdím ji přes 10 let.

    Doplnit odpověď

  • 0

    20.4.2025 od Hydron

    Originál dynamo na J 634 mělo okostřen - pól. Ale klidně to může být i naopak. Na svém webu mám popsán návod na přepolování dynama, tak to tak udělej a budeš mít jistotu. - https://motomaniac....drzba_-renovace.html

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist