-
25.10.2024 od JardaZ.
Jaký je v dnešní době předpokládaný/plánovaný životní cyklus motocyklu nebo skútru? Jedná se mi o to, do kdy/do kolika km nájezdu má ještě smysl opravovat udržovat motocykl nebo skútr kubatury 125 či 500 ccm, abych prostě už neskládal celý kus z nových součástek. Nemám na mysli situaci po havárce, investice do spotřebního materiálu, který se prostě musí měnit po určité počtu km, nebo extrémní nájezdy u několika málo exemplářů.
-
25.10.2024 od FiZzeR
To je individuální, dle údržby a způsobu použití. Někdo odrovná dobrej stroj za pár tisíc km, někomu jinýmu ten samý stroj vydrží klidně sto tisíc bez potíží.
-
25.10.2024 od marna
To akože keď zostatková hodnota stroja klesne na pár tisíc, odvezieš skúter do šrotu keď bude potrebovať náhodou súčasne novú baterku a k nej aj pneumatiky a vymeniť olej?
Niektoré otázky tu sú teda na zamyslenie.
Okrem doškriabaných plastov je asi najväčšia položka (odhadujem, nemám skúter) na 4takte nastavenie ventilov a ak ho nezvládaš svojpomocne, tak to bude pár hodín servisu, a na 2takte výmena valca a piestu. Ďalej výmena opotrebovaného variátora.
Pozri si čo stoja súčiastky + koľko započíta servis; osobne si nemyslím že by to mala byť stopka pre inak funkčný stroj.
50 tis. km musí odjazdiť každý lepší skúter nad 125 cm3. Dokonca aj tie čínske.Doplněno:
To sú potom 2 rôzne veci: jedna, či je to schopné niekde ťa nečakane nechať. Áno, to je schopné každé motorové aj nemotorové vozidlo - Murphyho zákony prosto platia. A keby aj, tak čo? Jazdíš tým skútrom po Sahare a nebudeš schopný dokráčať k oáze? Ja si myslím, že máš mobil, zavoláš si taxi keby veľmi zle bolo, a skúter nejako dopraceš do servisu potom keď nepôjde o život. Honda = menšia pravdepodobnosť, že sa niečo vysype.
Druhá vec je ekonomická stránka či sa oplatí investovať do starého vozidla. 125ka skúter je tak jednoduchá konštrukcia, že nie je pravdepodobné, aby sa ti vŕšili nákladné opravy jedna za druhou.
Ja som žil v predstave, že 125ky sa použivajú takmer výlučne okolo toho pomyselného komína, ale tak je to na individuálnom uvážení.27.10.2024 od marna
Právě že Honda Sh 125 má teď zaručených 105.000 km a čekám, co může exnout, zejména, když nebudu u komína. Kdysi mi Simson skonal po cca 45.000 km, kdy to bylo co chvíli něco s elektroinstalací, motor tehdy ještě bylo možné dát dohromady. Jawa 350 třeba dojela domů nějakým způsobem vždy.
26.10.2024 od JardaZ.
-
26.10.2024 od ja1
Máš to napsané v manuálu, co se kdy seřízení,kontroluje a mění. Úsudek si udělej sám
-
26.10.2024 od MMARTINK
Na jetém skůtru se mění olej, v motoru a v zadní rozvodovce, vzduchový a palivový filtr, válečky variátoru, vodítka variátoru a ozubený řemen. Jednou za 2 roky brzdovka. Občas svíčka-y. Brzdové obložení, pneumatiky. Někdy spojka. Občas se seřídí ventily.
Na novém skůtru se mění to samé, po najetí stanovených km do servisního intervalu.