Zapalování ESE Twin Tridelta záhada

  • 0

    5.9.2024 od Viking53

    Měl by někdo zkušenost nebo vysvětlení?
    Jawa 350/640, r.v. 1993, 5000 km po GO motoru.
    Zapalování ESE-Twin AG Tridelta, údajně naprosto bezporuchové...
    Motorku jsem "zdědil" po synovi, od začátku s pocitem, že výkon neodpovídá mým zkušenostem s 350 ccm- přisuzoval jsem to snad sekundárnímu řetězovému kolečku s vyšším počtem zubů, vcelku to jelo, tak jsem to neřešil..
    Po absolvování 50 km ve velkém vedru v průběhu dalších cca 25 km postupná ztráta výkonu s nepravidelným chodem motoru až k úplnému zastavení. Následující den (tedy i zastudena) žádné zlepšení, motor nastartuje, ale běží s obtížemi, nepravidelně, střelba do výfuku, žádný výkon. Postupně vyloučeny možné běžné závady (svíčky, fajfky, cívky, sání, karburátor, ucpaný výfuk), pozornost zúžena na zapalování, zjištěn předstih 2-3 mm po horní úvrati. Držák Hallova snímače je na doraz, tedy předstih takto zvětšit nejde (foto 1). Pootočení pólového kotouče i rotoru alternátoru vyloučeno, kruhový magnet bez známek poškození.
    Vyroben tedy nový prodloužený držák Hallu, který umožnil nastavení předstihu na dop. 2,5 mm (foto 2). Následně motor zcela bez problémů, zjevně s vyšším výkonem než kdy dříve.
    Problém tedy vyřešen, ale otázka je proč a jak k tomu došlo? Jawička teď jezdí jako drak, ale zůstává strach z opakování neznámého..
    Díky za názory.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 0

    5.9.2024 od combust

    Buď došlo ke změně citlivosti senzoru nebo síly magnetu, případně je to kombinace. Samotnej hall není přirozeně "digitální". V závislosti na konstrukci má vlastní senzor nějakou lineární část charakteristiky okolo 0mT a teprve další člen (zesilovač/komparátor s hysterezí) vyrábí "dvoustavový signál". Takže je možný že ten snímač dává signál ale elektronika "sepne" až při vyšší úrovni mag. toku. kdy je snímač dává vyšší/nižší napětí než původně.
    Ta konstrukce s prstencovým magnetem s diametrální magnetizací je poměrně nešťastně řešená protože změna citlivosti senzoru a síly magnetu se projeví právě v posunu bodu zážehu. Logicky by se taky měla změnit doba sycení cívky (dwell time). Ale to by šlo zjistit asi jen porovnáním s funkčním originálem.

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.9.2024 od kokoška.

    Mám řešení ale nebude se ti líbit. To zapalovaní celé vyhoď a dej tam vape a do smrti jezdíš

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.9.2024 od Hydropes

    Horkem a vibracema odcházi hall...naprosto běžná závada...
    Jak píše kokoška...vyškubni to, dej tam velké Vape a nemáš problém...

    Doplněno:

    Kokoška: nestraš ho...přimo v Kroměříži na vape eshopu stojí funglovka celá komplet sada SZ17 8231,-...
    A jde občas na bazoši koupit i jetá kolem 4...5 tisíc.
    Hlavně nebrat to ukrajinský..to stojí za prd...

    7.9.2024 od Hydropes

    akorát velké stojí 13 což je pro Jawistu velké sousto :D

    7.9.2024 od kokoška.

    Doplnit odpověď

  • 0

    Včera v 04:12 od 6573

    ...nedává se nastavení předstihu náhodou před HÚ?

    Doplněno:

    ...něco jsi nedělal,montoval,demontoval,zapojoval-tj.špatně zapojeno.Samo se to určitě nezmění.Měl jsem to také na J350TS a nikdy NO problém,makalo to.

    Dnes v 02:44 od 6573

    No však to je ten problém že se nějak posunul bod zážehu za horní úvrať a v rámci rozsahu nastavení původního držáku nešel změnit na doporučenou hodnotu (2,5mm před HÚ).

    Včera v 10:50 od combust

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist