bmw_r1300gs_cartec




Dobijeni baterie

  • 0

    26.5.2015 od Panchez

    Ahoj, chtel bych se zeptat majitelu Hornetu (r.v. 2006, PC36) jak velkym proudem jim dobiji regulator baterku na volnobeh..?
    I ja jsem se zaradil do kategori tech, co jim na Honde odesel regulator. Koupil jsem novy origo, musel jsem vymenit cast kabelaze (uskvareny konektor u regulatoru, zrovna u kontaktu z alternatoru). Vse jsem poskladal, baterku nabil, ocistil veskere kontakty. Vse se zda, ze je v poradku, ale kdyz jsem meril jakym proudem je baterka dobijena, tak mi prijde, ze je to hodne. Pri volnobehu a pustenych nouzovych blinkrech (samo, ze i svetlech) do baterky tece proud 2A. To mi na nabitou baterku a jeji kapacite 6Ah prijde dost.
    Samozrejmne se umerne proudu zahriva i regulator. Je to normalni stav?
    Muzete nekdo potvrdit/promerit, ze se vam to chova steje?
    Diky

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (6)
  • 0

    26.5.2015 od ffugas

    Klidně bych ti změřil, ale když odpojím baterku tak to chcípne, ne? A startovat to při zapojeným měřáku není asi dobrý. Nejsem v měření proudu takovej machr.

    Doplněno:

    Ja jsem mel pucenej klestovej ampermetr na stejosmerny proud. Pri klicich v zapalovani, pusteny svetla, vypnuty motor si motka brala z baterky 5.5 A.
    Pak jsem nastartoval, jelikoz se jedna jen o kratkodoby odber, merak na chvili vyskocil na 45A.
    A pak jen dobijeni, ktere i po cca 10. minutach cpalo do batky 2A.

    26.5.2015 od Panchez

    Ještě jsem se díval do servisního manuálu a tam je 0,9A pomalé nabíjení a rychlé 4A. Takže 2A se mi nezdá, že by bylo moc.

    26.5.2015 od ffugas

    Doplnit odpověď

  • 0

    26.5.2015 od Eze

    Proud neřeš baterka jsi sama vezme kolik potřebuje, důležité je napětí... vzhledem k tomu že máš nový regulátor tak to bude OK.

    Doplnit odpověď

  • 0

    26.5.2015 od keto

    Zde je pěkný článek jak otestovat nabíjení,není to sice přímo na horneta,ale podle mě to pasuje na většinu motorek

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.5.2015 od Berkamp

    2A nic není, vždyť je to 12V (resp 14V) okruh. A tvých naměřených 2A není vůbec moc, není to jen o dobíjení, ale i o spotřebě nastartované motorky. Jen lehká úvaha. Přední světlo, předpokládám H4 má 55W, pri 12-14V jseš někde na 4,5A.

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.6.2015 od Šemík20

    Myslím si, že nemá cenu řešit proud. Pokud nastartuješ a měříš hned po startu, můžou ampery vylítnout až na maximální výkon alternátoru a postupně jak se zvyšuje dobíjením napětí baterie, klesá proud který teče do baterie teoreticky až k nule (jenom teoreticky za provozu vždy něco baterka přijímá) a alternátor dobíjí pouze elektřinu pro okamžitou spotřebu motorky (světla, řídící jednotka, svíčky, elektronické systémy). Při jízdě baterka vyrovnává elektrické rázy (zapnutí blinkru, rozsvícení brzdovky atd.) protože regulátor není schopen tak rychle reagovat na změny průtoku elektřiny a vznikalo by podpětí. Při každém rázu je odebrán z baterky nějaký proud, takže opět přijímá nějaký proud a dobíjí se.
    Důležité je, jak píše Eze, napětí celé sítě. Pokud je nízké, baterka se nedobije doplna a pokud je vysoké, baterka se přebíjí. Obě varianty snižují životnost baterky.
    Přeju ti hodně příjemných kilometrů na tvé krásné motorce.

    Doplnit odpověď

  • 0

    11.6.2015 od Mojap

    Taky jsem měřil proud při volnoběhu a dobíjí mi to taky cca 2A při 14,4V, ale pokud přidám na 4000 ot. tak začne téct proud taky cca 2A ale naopak - z baterky a napětí klesne na 13,5V. Můžeš to prosím tě vyzkoušet jestli je to normální? dík

    Doplněno:

    Je to naprosto normální

    24.2.2016 od Sepacek

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist