bmw_r1300gs_cartec




Problém při výměně rozvodových řemenů

  • 0

    12.5.2023 od ronda

    Ahoj
    Potřeboval bych pomoct s nalezením chyby v postupu, co jsem udělal blbě.
    Postupoval jsem podle trochu skoupých instrukcí v manuálu, ale hlavně podle videí na YT. Zvlášť jedno tam je velice podrobné, detailní.
    Nastavil jsem značky na klikovce i řemenicích tak, jak mají být. Na klikovce 1-2 u značky vpravo, na řemenicích vaček všechny čtyři UP nahoře nad čárou, "čitelné", taky u značek. Sundal jsem řemeny, s ničím nehýbal.
    Nasadil jsem spodní řemen (levý po směru jízdy), nic se nepohnulo.
    Chci nasazovat druhý řemen (pravý po směru jízdy - čili vlevo při nasazování) a koukám, že značka s UP na řemenici je asi o 60 stupňů dole, řemenice se pootočila. Chtěl jsem ji velmi opatrně pootočit zpět, ale bylo to pocitově "proti péru" a v momentě kdy se značka blížila k rysce na bloku, skočila řemenice zas o cca 60 stupňů na druhou stranu, nahoru. A stejným způsobem "proti péru" bych ji zase tlačil pootáčením zpět k rysce, kde by se asi neudržela. Jak kdybych se vačkou přetlačoval s ventily.
    Na žádném z videí jsem něco podobného neviděl. Prostě řemenice nastaví přesně tak, jako já, sundají řemeny, nasadí a hotovo...
    Bude tu někdo zkušenější, kdo mě ťukne nebo kopne, že jsem něco přehlédl, udělal blbě. Prošel jsem všechno několikrát, nic nevidím.
    Motorku mám rok, najezdil jsem nějaký tisíc km, nebyly žádné problémy, jela dobře, bez závad. Tohle měl být běžný servis, ne oprava.
    Předem díky

    Doplněno:

    Tak nic, vyřešeno. Zpanikařil jsem z neznalosti. Je to tak správně. Ta řemenice je "na úvrati", drží tam - trochu nestabilně. Normálně se řemen sundá a nasadí. Pokud si při sundávání člověk nějak o řemenici neťukne, pak se pootočí.
    Chytnul jsem ji do starého řemenu a opatrně nastavil do správné polohy. Drží a nové řemeny už jsou na místě.
    Třeba někomu v budoucnu tohle trošku pomůže, nebude to už pro něj mimořádka jako pro mne

    14.5.2023 od ronda

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (1)
  • 0

    13.5.2023 od JwKS_Pavel

    Řekl bych, že je to normální, protože při třech párech ventilů na každé straně ti musí zákonitě nějaký válec vyjít tak, že pootevřený ventil strká vačku z žádoucí polohy pryč. Proto se u aut používají přípravky k fixaci vačkových hřídelů při výměně rozvodů. Nepřehlédl jsi někde instrukci k aretaci vaček nějakým přípravkem? Ber to jako tip, konkrétně rozvody na GL jsem nikdy nedělal.

    Doplněno:

    Díky za reakci. V manuálu ani v několika videích není nic o jakékoliv aretaci. Prostě všichni jen nastaví polohu klikovkou, sundají a nasadí řemeny, nic se nepohne.

    13.5.2023 od ronda

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.


TOPlist