-
24.1.2023 od VojtechHead
Ahojte, mám dotaz na faroše 954 RR, když mám riditka rovně a chci s nimi hnout at uz doleva nebo do prava, musím trochu tabrat a je tam citi vule. Mohlo by to být lozisko v krku? a pripadně je to složitá operace? Ptám se nikdy jsem se s tim nestekal. Diky moc za rady.
-
24.1.2023 od 350_634
Určitě to tady mnohokrát je, ale vadné ložisko v krku řízení poznáš zpravidla tak, že se ložisko aretuje v poloze "rovně". Musíš trochu zabrat, abys zatočil, když je přední kolo ve vzduchu.
U starých motorek Jawa / CZ to bylo jinak, tam řízení prostě nešlo plynule a drhlo to.
Takže ano, asi je to ložisko řízení.Doplněno:
Okey, díky moc. Takze už jen sehnat někoho kdo se na to mrkne... Já jsem rád že si udělam filtry a oleje..Díky
25.1.2023 od VojtechHead
Ložisko v krku řízení jsem si u Transalpa vyměňoval sám, musíš odstrojit kapotáž a celý předek. Potřebuješ vybavenou dílnu a určitou dávku zkušeností s opravami.
Koukni na Youtube.24.1.2023 od 350_634
-
25.1.2023 od Skrunch
Zdar, jestli se Ti řídítka "zaseknou" v poloze, jsou to ložiska v krku. Vyměň za válečkové, s tím musíš udělat i sedla ložisek. Musíš odstrojit celý předek (kolo+vidlice), aby ses dostal na brýle a krk řízení. Sedla ložisek jsou někdy vyrazit, nejlépe vytočit či vylisovat. Pozor na dotažení ložisek, postupně přetáhnout po najetí několika KM, hlavně nepřetahovat!!
-
25.1.2023 od kuceraz
Jestli nearetuje (nezasekává se, typicky v poloze s kolem přímo dopředu), tak to ložisko zkus přitáhnout.
Nic na tom není, jen shodíš horní brýle. Celkově na to typicky stačí šroubovák, imbusy, pár klíčů a hákový klíč na utažení toho samotného ložiska - budeš ho mít v nářadí od mašiny. -
25.1.2023 od hondaman1
ak zavadza odporucam odmontovat nadrz
ak nezavadza odporucam prikryt handrou
aby pri rozoberani si nechtiac neodral lak na nadrzi