-
10.11.2022 od Machy65
Zdravím, má někdo zkušenosti se zápisem nehomologovaných doplňků do TP? Co je k tomu potřeba? Konkrétně se mi jedná o vyšší a širší řidítka, předsunuté stupačky a držáky brašen. Předem dík. Marťas
-
10.11.2022 od CRF1000
řešil bych to buď formou přestavby (§73 zákona - změna provozní hmotnosti, výšky, šířky ) nebo protokolem technické zkušebny ( ideálně ve zkušebně TZV) o výměně náhradních dílů
Poté lze něco zapsat do TP...Do TP se zapisuje jen to, co někdo schválil, nikoliv, co by si někdo přál.... -
10.11.2022 od Rooks
Ahoj,
zkušenost mám (rok 2016) tak se klidně zeptej a nebo napiš sz. Poradím kam nejezdit kvůli aroganci a kam naopak ano
Co jsem chtel zapsat do TP ale nezapisuje se:
Padací rám - neřeší se, jedná se o stand. výbavu motocyklu. Co se táký předkopů tak ty musí být sklapeci jinak je problém.
Brašny boční + zadí válec - neřeší se, jedná se o stand. výbavu motocyklu
Podtlakové houkačky - neřeší se, nesmí to hrát melodii
Zapis zmen do TP:
- pneumatiky, které mohou být homologovány dle předpisů DOT, tenhle bod jsem ani nepozadoval ale dal ho tam smiling smiley
- výfuky nejsou homologovány dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.
- zpetna zrcatka nejsou homologovaná dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.
- přední mlhové světlomety, zadní skupinová svítidla, přední a zadní směrové svítilny nejsou homologovaná dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.
Jedná se o 4. stránkový dokument nazvaný Technický protokol a kontrole náhradních dílů vozidla a obsahuje viz body nahoře. Dostaneš celkem 2 výtisky. Zapis do TP pořešíš na registru vozidel. Jinak pan vedoucí na Dekře, kde se úkon provádí - BLOVICE super chlapík, sedlá podobnou motorku co já, takže krásně jsme pokecali o mašinách. Vše trvalo cca 2 hodiny. Cena 3 900,- za daný úkon je nehorázná ale šel jsem do toho, protože co lze teď zapsat doTP, tak v budoucnu by mohl být problém.
Měj se
PavelDoplněno:
proto jsem doporučoval konkurenční zkušebnu TZV, kvůli nižším cenám
11.11.2022 od CRF1000
-
13.11.2022 od docent
To Michal: Nezlob se, ale o homologačním procesu evidentně nemáš ani páru.
Pro tvou informaci:
Ano. Homologované výrobky ze zákona musí projít státem akreditovanou zkušebnou (případně akreditovanou zkušebnou jiného státu, která je u nás uznávána). A to v plné míře platí i u všech dovážených výrobků.
Funguje to docela dobře a to na celosvětové úrovni. Ano. Nějaký noname výrobce sice může na své výrobky naroubovat homologační značku, ale vystavuje se tím takovému nebezpečí postihu, že si to v podstatě nikdo, kdo chce i nadále prodávat, nedovolí. -
10.11.2022 od zimirekm
Za me bych rozhodne nehomologovane hlavni komponenty na moto nedal. Ale to je na kazdem, jak si ceni vlastni bezpecnosti. Zabit se jen kvuli tomu, ze se mi nehomologovana riditka pri nehode zlomila a propichla mi plice, neni bezva napad, kde usetrit. No ale mame obcanky a jsme vsvepravni...
Doplněno:
To bylo dobrý
myslíš, že homologované výrobky projdou vždy nějakou zkušebnou? Hlavně čínské výrobky. Čínan ti tak s radostí vytiskne, vyglavíruje homologaci jakou chceš.10.11.2022 od _Michal