bmw_r1300gs_cartec




Zápis nehomologovaných doplňků do TP

Odpovědí (4)
  • 0

    10.11.2022 od CRF1000

    řešil bych to buď formou přestavby (§73 zákona - změna provozní hmotnosti, výšky, šířky ) nebo protokolem technické zkušebny ( ideálně ve zkušebně TZV) o výměně náhradních dílů

    Poté lze něco zapsat do TP...Do TP se zapisuje jen to, co někdo schválil, nikoliv, co by si někdo přál....

    Doplnit odpověď

  • 0

    10.11.2022 od Rooks

    Ahoj,
    zkušenost mám (rok 2016) tak se klidně zeptej a nebo napiš sz. Poradím kam nejezdit kvůli aroganci a kam naopak ano

    Co jsem chtel zapsat do TP ale nezapisuje se:
    Padací rám - neřeší se, jedná se o stand. výbavu motocyklu. Co se táký předkopů tak ty musí být sklapeci jinak je problém.
    Brašny boční + zadí válec - neřeší se, jedná se o stand. výbavu motocyklu
    Podtlakové houkačky - neřeší se, nesmí to hrát melodii

    Zapis zmen do TP:
    - pneumatiky, které mohou být homologovány dle předpisů DOT, tenhle bod jsem ani nepozadoval ale dal ho tam smiling smiley
    - výfuky nejsou homologovány dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.
    - zpetna zrcatka nejsou homologovaná dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.
    - přední mlhové světlomety, zadní skupinová svítidla, přední a zadní směrové svítilny nejsou homologovaná dle predpisu EHK/OSN, ale dle předpisů DOT.

    Jedná se o 4. stránkový dokument nazvaný Technický protokol a kontrole náhradních dílů vozidla a obsahuje viz body nahoře. Dostaneš celkem 2 výtisky. Zapis do TP pořešíš na registru vozidel. Jinak pan vedoucí na Dekře, kde se úkon provádí - BLOVICE super chlapík, sedlá podobnou motorku co já, takže krásně jsme pokecali o mašinách. Vše trvalo cca 2 hodiny. Cena 3 900,- za daný úkon je nehorázná ale šel jsem do toho, protože co lze teď zapsat doTP, tak v budoucnu by mohl být problém.

    Měj se
    Pavel

    Doplněno:

    proto jsem doporučoval konkurenční zkušebnu TZV, kvůli nižším cenám

    11.11.2022 od CRF1000

    Doplnit odpověď

  • 0

    13.11.2022 od docent

    To Michal: Nezlob se, ale o homologačním procesu evidentně nemáš ani páru.
    Pro tvou informaci:
    Ano. Homologované výrobky ze zákona musí projít státem akreditovanou zkušebnou (případně akreditovanou zkušebnou jiného státu, která je u nás uznávána). A to v plné míře platí i u všech dovážených výrobků.
    Funguje to docela dobře a to na celosvětové úrovni. Ano. Nějaký noname výrobce sice může na své výrobky naroubovat homologační značku, ale vystavuje se tím takovému nebezpečí postihu, že si to v podstatě nikdo, kdo chce i nadále prodávat, nedovolí.

    Doplnit odpověď

  • -1

    10.11.2022 od zimirekm

    Za me bych rozhodne nehomologovane hlavni komponenty na moto nedal. Ale to je na kazdem, jak si ceni vlastni bezpecnosti. Zabit se jen kvuli tomu, ze se mi nehomologovana riditka pri nehode zlomila a propichla mi plice, neni bezva napad, kde usetrit. No ale mame obcanky a jsme vsvepravni...

    Doplněno:

    To bylo dobrý

    myslíš, že homologované výrobky projdou vždy nějakou zkušebnou? Hlavně čínské výrobky. Čínan ti tak s radostí vytiskne, vyglavíruje homologaci jakou chceš.

    10.11.2022 od _Michal

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist