globalmoto_duben_nolan




olej v zapalování

  • 0

    10.7.2022 od Čadil

    Ahoj kluci.Prosím o radu.Dcerka má Bandita 600 rv.2000.Motorka na hlavním stojanu-dělám kontrolu oleje-olej u horní rysky.Mašinu opřu na boční stojan,nastartuju,moto chytalo na drc.Dcerka nasedne.srovná moto,sklapne stojan,zařadí kvalt a na mašině se rozsvítí kontrolka mazání a mašina zdechne.Když doliju trošku oleje je to ok,ale už je oleje až dost.Ale i tak se při další jízdé opět rozsvítila kontrolka a zas to zdechne..Má to nějaké jištění motoru,a mohlo by být čidlo nějaké poblázněné,když hlásí malé množství oleje,ale přitom je ho dost?Při poslední jízdě mašina začla cukat,nedržela volnoběh,a kdyby se nedržela pod plynem,zdechla by.No,a nakonec jsme domu ani nedojeli,už nešla ani natočit.Opět se rožlo mazání a šlus.Startér točil,ale bez výsledkuSundal jsem malé víčko na pravé straně,a vyteklo mi trochu oleje od zapalování.Je to tam celé mastné.Mužete mi,prosím pěkně,poradit,nebo říci,co se událo a jak se tam olej dostal?A co s tím celkově?Děkuju za rady a váš čas.Jirka.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    10.7.2022 od SkidOV

    Tu prvni cast kdy masina chcipla po pokusu o rozjezd bych tipnul na moznou potiz s cidlem bocniho stojanu. Nad tim zbytkem uz jen kroutim hlavou, pokud to teda neni nejaka provokace...

    Doplnit odpověď

  • 0

    10.7.2022 od krokoš

    Čau, mám otázku, nie je to skôr naopak? Teda, že to najprv zdochne a potom sa rozsvieti to mazanie. Ináč tá odpoveď od skidOV je podľa mňa správne, mne robilo to isté na ine a je to rovnaké ako má bandit. treba premazať ten mechanizmus a stojan nie len sklapnúť, ale po zdvihnutí ešte zatlačiť nohou na doraz. Ten olej má byť všade v motore, to len 2T motory majú zapaľovanie bez oleju. Pre istotu skontroluj všetky spoje a prestriekaj ich čističom kontaktov.

    Doplněno:

    Koukam ze po technicke strance vylepsili diskuse...

    V tom prvnim prispevku je ta zavada popsana trochu jinak - chapal jsem to z te prvni casti tak, ze masina sla nahodit na miste, pri rozjezdu chcipla (proto me napadnulo to cidlo stojanu jako prvni), a asi po nejakych pokusech / jizde uz ani nechyti.

    Kdyz vyjdu z toho co je tu ted, obavam se ze nikdo poradne neporadi. Muze to byt halda veci, pred navstevou servisu bych jeste vytahnul svicky - v jakem jsou stavu. Palivo tam predpokladam jde. Mohlo klidne odejit cerpadlo/tesneni, nekdy se tak jak je to popsane muze projevovat i pridreny motor - nechci ale strasit.

    Prislo mi to puvodne trochu jako provokace - ja bych asi na motorce ktera takhle blbne nikam daleko nejel, ale to neni podstatne.

    10.7.2022 od SkidOV

    Čidlo stojanu je dobré.Právě že při poslední jízdě to zdechlo,já ji nastartoval,ale otačky na volnoběh šly na nulu a motor se neudržel v chodu.Z ničeho nic.tak se musely otáčky držet plynem,ujeli jsme ještě cca 5 km.Za jízdy se rozsvítilo opět
    jako první mazání a potom motor zdechnul.Pak jsem to zkoušel opět nahodit,bysme doskákali domu,ale neměl snahu,tak jsem to netrápil.Já si myslel,že čidlo oleje i zapalování jako takové by mělo být pod víčkem v suchu,bez oleje.A proč provokace?Jen se slušně ptám.

    10.7.2022 od Čadil

    Doplnit odpověď

  • 0

    11.7.2022 od Pedl

    Motorku dej hezky kolmo a oleje bys neměl mít přes horní rysku. Kontrolka mazání svítí vždy když motor nejede. Mám pochyby, že by samo vypnulo motor když se rozsvítí. Pod tím víčkem nevím co jsi hledal, olej tam bývá a kdyby tam bylo něco špatně, tak by to ani nestartovalo. Jinak není na škodu z hadičky pod motorem občas vypustit bordel. A pak prostě musíš zkontrolovat to co se na většině motorek kontroluje, to čidlo stojánku je dobrý nápad. Jinak vzduchový filtr, svíčky, příruby, karburátory ...

    Doplněno:

    ... ještě přívod paliva, kohout, nádrž...

    11.7.2022 od Pedl

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist