bmw_r1300gs_cartec




Za tepla nejede

  • 0

    19.6.2022 od Babettaguru

    Ahoj, moje Babetta jde v pohodě nastartovat, potom normálně jede. Po pár kilometrech (cca 3) přestane jet a zastaví se. Přirovnal bych to k tomu, jako když vám dojde benzín. Jenže benzín tam je. Nastartovat ji - nemožné. Zhruba po 5 minutách normálně naskočí a jede. Pokud ale přidám plyn naplno přestane táhnout (resp. pokud se mi to podaří rozjet např. z menšího kopečku, jedu 30, můžu si dovolit otočit plyn zhruba na polovinu, jedu 35, můžu si dovolit tři čtvrtě, jedu 40 a můžu si dovolit skoro plnej a nezdechá, pokud přidám v menší rychlosti začne zdechat, přestane táhnout). Po zhruba dalších 3 km se problém (úplné zastavení) opakuje.

    Diagnostikoval jsem to jako poruchu někde v elektronice. Gufera jsou vyměněná, svíčka by měla být taky v pohodě, menena minulej rok na podzim (I když to nemůžu zkontrolovat, protože motorku mám na chatě, asi 40 km od domova a jediné nářadí zde mám šroubovák, a tudíž nemůžu zkontrolovat ani barvu, ani jestli při poruše hází jiskru). Maximálně mě napadá špatný odtrh. Jaký máte vy? Ucpaný karburátor taky není. Výfuk vyčištěný. Z motorky jsem sundal toto, viz příloha. Co to vůbec je? Původně jsem myslel, že tam mám tu GYT jednotku, ale ta má víc vývodů, ne? Jaké to má mít cca hodnoty, abych to proměřil?

    Díky za jakoukoliv radu

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 1

    19.6.2022 od Milos1

    Na posledních typech Babett byly tyto zapalovací jednotky. Je nahraditelná normální GYT jednotkou ale ty původní byly spolehlivější, než dnešní GYT z Maďarska. Nevím co myslíš odtrhem. Pokud vzdálenost mezi elektrodami svíčky, tak to asi ne, když po chvíli zase jede. Na zapalování odtrh není, je tam snímací civka. Nastavené to je asi dobře, protože by to jinak jelo blbě hned od začátku. Po zahřáti může blbnout také cívka, která napájí zapalovací jednotku, nebo civka toho snímače otáček, nebo to může být ta zapalovací jednotka, která po zahřáti funguje špatně, nebo jestli tam máš odrušenou svíčku nebo fajifku, tak to zahoď a dej tam neodrušené. Odrušovací odpory take někdy po zahřátí působí problémy. Pak ještě jedna věc: překontroluj, jestli funguje v zátce odvzdušnění nadrže. Tak jednoduchou, ale blbou závadu jsem měl jednou ne na Babettě, ale na Jawettě.
    Pokud by tě to zajímalo víc, tak: https://www.nasevoj...ovace-opet-s-usmevem Tam je popsaná i diagnostika zapalování všetně hodnot, které se kde mají naměřit.

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.6.2022 od Slávek-TDM

    IMHO mas moc bohatou smes.

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.6.2022 od krizak66

    Až pojedeš příště na chatu, vezmi si svíčák. Protože svíčka napoví opravdu hodně.
    To, co popisuješ, by mohl způsobovat přechodový odpor někde v elektrice. Dokud je vše studené, proud prochází, po zahřátí se odpor zvýší a proud prochází blbě nebo vůbec. Takže projeď všechny spoje a zbav se drátů zamotaných do sebe, pokud nějaké najdeš. Nahraď je autokonektory. Očisti všechny kontakty, budou nejspíš zaoxidované. Zkontroluj kvalitu letovaných spojů na zapalování a případně je proletuj. Podívej se, není-li někde porušená izolace nebo nalomený vodič. Podle potřeby nahraď novým vodičem. Zkontroluj fajfku, jestli má správný kontakt se svíčkou. U některých to zajišťuje prostá pružina v zářezu, u jiných takový palec. Ten se časem opotřebuje a fajfka je na vyhození. Pokud nic z toho nepomůže, vyměň primární cívku.

    Doplnit odpověď

  • 0

    19.6.2022 od ja1

    Na fichtl krámku si kup nový gyt, ten co máš bude mít mezizavitovy zkrat a proto při delším běhu se ohřeje cívka a přestane házet jiskru

    Doplnit odpověď

  • 0

    21.6.2022 od valentinow123

    Tipuju palivovou soustavu, bud to vicko nadrze, anebo pricpane sitko v nadrzi, zalomene hadicky, rozstelovany karburator.

    Pokud je to zapalovanim, tak by to melo zdechnout zcistajasna jako jede / nejede.

    Pokud je to benzinem/ smesi (coz mi pripada spisepodle popisu) tak by to melo zdechat postupne a nejdrive by problemy mely nastat s plne otevrenym plynem (v popisu).

    Bohatost smesi snizit asi nepomuze, pokud tam palivo nemuze proudit normalnim zpusobem, coz asi nemuze, kdyz to po nastarotvani jede a s tim, ze jak zacne vznikat podtlak v palivovem vedeni, a karburatoru, tak to zacne chcipat.. Asi nejjednoduseji by se to dalo oddiagnistikovat tim, ze bych odpojil hadicku pred karburatorem a dal tam benzin z nejake petky.

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist