globalmoto_duben_nolan




Bohatost směsi a snímač neutrálu

Odpovědí (4)
  • 0

    5.1.2016 od AresMlok

    Zdravím,
    mám sice MZ ETZ 150, ale volnoběžný otáčky jsem seřizoval dle 54 let starýho návodu pro JAWY a ČZty.
    Nejdříve je potřeba motor ohřát. Prostě ho 3 - 4 km pohonit.
    1 - zašroubovat vzdušník (šroub bohatosti směsi) a povolit asi o 0,5 otáčky
    2 - povolit šroub na bowdenu, který vymezuje vůli lanka plynové rukojeti tak, aby měl plyn vůli cca 1 cm
    3 - povolit šroub dorazu šoupátka tak, aby si šoupě sedlo na dno šachy v karburátoru - nevyšroubovat!
    4 - nakopnout motor. Je možný, že budeš muset mít plyn přidaný na jednu třetinu až polovinu. Při povolení to chcípne.
    5 - plyn drž tak, abys měl cca 2 - 2,5 tisíce otáček
    6 - povoluj plyn tak dlouho, až chod motoru začne být nepravidelný. V tomto okamžiku povol vzdušník tak, až chod motoru opět bude pravidelný. Opět pomalu povol plyn, až chod motoru bude zase nepravidelný. Zase povol vzdušník do té míry, až se motor srovná. U MZty se již motor začal dost silně mrskat na silentbloku, tak jsem plyn a vzdušník poladil tak, aby mi lehce problikávala kontrolka dobíjení.
    7 - v tomto okamžiku je potřeba dotáhnout šroub dorazu šoupátka tak, aby se opřel o šoupě.
    8 - vůli lanka na plynové rukojeti nastav cca na 1 - 2 mm

    Tímto máš současně poladěny volnoběžné otáčky a bohatost směsi. Svíčka bude mít po projetí světle rezatou barvu na obou elektrodách. Motor půjde za plynem i studený bez sytiče. Ten budeš potřebovat jen na nastartování (ono by se mě to velmi rychle uchlastalo) - pokud ho třinda vůbec má (nezjišťoval jsem to) a pokud ano musí při seřizování být 100% zavřený - těsnit.
    Karbec seřizuj se zapnutými světly.
    U MZty mám na studeným motoru = dneska -8°C necelých 1500 otáček a na ohřátým asi 1100. To samý při +15°C, kdy jsem to 28.10.2015 seřizoval.
    Pozor na tři věci:
    1. tímto seřízením dokážeš eliminovat případná falešná sání za karburátorem, ale jen při seřizování. Za běžného provozu to už neplatí. To by se tvořila chudá směs - bílá svíčka. To po nějakých 5-ti kilometrech zkontroluj. Pokud by bělala, mírně zašroubuj vzdušník. Asi klesnou volnoběžný otáčky. Je potřeba zkontrolovat těsnění a gufera na klice.
    2. Při brzdění motorem - zařazený kvalt a puštěný plyn - karbec generuje chudou směs. V Alpách tedy z kopce občas potáhnout za plyn.
    3. s kvalitním olejem bod č. 2 nemusíš řešit.

    Ať Ti mašina dobře jezdí

    Doplněno:

    Nepostupoval jsem přímo podle návodu ale nakonec se mi to povedlo ;) Děkuji za přání a přeji mnoho kilometrů bez nehod ! ;)

    20.1.2016 od Eifik

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.12.2015 od Anti

    a)Zašroubuj vodorovný šroub na těle karburátoru na doraz a poté povol o cca jednu otáčku.
    návod
    b)Zkontroluj zapojení kontrolky,stačí když drát připojený na snímač odšroubuješ a při zapnutém zapalování jeho konec přiložíš na kostru.Pokud kontrolka svítí,je snímač vadný.
    Vytoč čidlo ven a zkontroluj,jestli jeho kovový výstupek směřující do motoru pruží.Jestli ano,je problém v plechu řadícího automatu-musíš půlit motor,jestli ne,vytoč kostičku na uchycení drátu,vytáhni pružinku a napruž ji.Zkontroluj jestli kolík chodí v drážce volně.

    Doplnit odpověď

  • 0

    27.12.2015 od Nek4ever

    Co ti to dělá? Máš motor po generálce anebo ti za studena nedrží volnoběh?
    Jinak jak psal Anti, nic jiného s tím nemůžeš dělat, pokud ti nepraskla žárovka nebo se ti neuklepal kontakt, ale to už si určitě zkontroloval.

    Doplnit odpověď

  • 0

    4.1.2016 od Eifik

    Děkuji Vám oběma za odpověď kontrolku jsem rozdělal a zjistil že je pružinka prasklá tak jsem dal celý snímač nový. Co se týká bohatosti tak po startu s otevřeným sytičem se otáčky pohybují asi kolem 2,5-3 tis po zavření se malinko sníží zhruba na hodnotu 2-2,5 tis. šroubek dorazu šoupátka jsem povolil dalo by se říci co to šlo ale otáčky jsou pořád stejné a pomocí seřizovacího šroubku volnoběhu se dají jen zvyšovat. Po úplném zašroubení šroubku bohatosti začnou otáčky motoru rapidně klesat až na minimální úroveň začal jsem tedy šroubek povolovat až na úroveň kdy se otáčky motoru začaly postupně zvyšovat, takto jsem se dostal zhruba na 1100 až 1200rp/m. Při tomto nastavení už lze otáčky zvyšovat i za pomoci dorazu šoupátka. Jenže se zase objevilo střílení do výfuků i při našlapávání tak si říkám jestli zase není směs moc chudá nebo zase bohatá nerad bych zadřel motor nebo propálil písty. Ještě jednou děkuji za ospověďi a těším se na ty další

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.


TOPlist