bmw_r1300gs_cartec




Startuje jen několik dní

  • 0

    25.3.2022 od Defea

    Dobrý den,
    mohl by mi někdo poradit?
    Můj problém je tento.
    Mám babettu 210, udělal jsem mimo laku kompletní výměnu všech dílů + Go motoru.
    Nyní mne trápí problém se startováním.Momentálně mám poměr benzínu a oleje 1:25 pro záběh motoru po výbrusu.
    Vyměnil jsem už i tyristor, indučku, kabel k fajfce i fajfku.
    Když dám novou zapalovací svíčku Brisk N17C.Babetta jde bez problému nastartovat i bez přidání plynu.
    Stačí jen otočit kohoutek od benzínu a šlápnout.A babetta startuje na první pokus jak studená, tak i když je již zahřátá.
    Ale po ujetí cca 50 km, babetta na stojánku chytne na cca 10 vteřin a chcípne.Musím ji rozšlapat a většinou je schopná jízdy.
    A tím je myšleno po ujetí 50 km na novou svíčku.Již nestartuje jak studená, taik i zahřátá.
    Pokud tento problém nastane, stačí vyměnit svíčku za fungl novou a babetta opět bez problémů startuje.Opět na novou svíčku najedu max. 50 km. A problém se opakuje.
    Jediné co jsem nedával nové, je nosník statoru a zapalovací cívku.Ale je mi divné že když vyndám svíčku, tak vždy hází jiskru úplně bez chybně.Proto jsem zatím neměnil.
    Svíčky jsem měnil za poslední dva měsíce už šestkrát. Abych mohl jezdit do zaměstnání.
    Pokud se s tímto někdo setkal, prosím o radu čím by to mohlo být.
    Je ale velice neekonomické měnit svíčku po cca 50 km.
    V pionýru mám svíčku cca 3 roky a ještě jsem nemusel měnit.
    Moc děkuji za každou vaši radu a zkušenost.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    25.3.2022 od Ariete

    Rozhodně to není olejem, ale cívkou. Dej tam tyristor s integrovanou cívkou a je po problému a nemusíš řešit, jestli je cívka kompatibilní se zbytkem zapalování.

    Doplněno:

    Moc děkuji za radu.
    Tímto bych chtěl poděkovat všem co se mi snažili pomoci.
    Strávil jsem spoustu času zjišťováním problému.Začínal jsem výměnou zapalovací cívky na statoru.Po následném měření a zkoušení několika tyristorů a indukčních cívek.
    Jsem přišel na toto.Nová zapalovací cívka na statoru dávala potřebné množství proudu pro jiskru na svíčce.Ale jen po tyristor.Měření na indukční cívce už bylo horší.
    Pomocí aku utahovačky jsem točil s magnetem.
    Pokud jsem zapojil tyristor a indukční cívku.Jiskra na svíčce byla nepravidelná a někdy i několik vteřin nebyla vůbec.
    O proti zapojení přes Gyt, což je tyristor a indukční cívka v jedné součástce.
    Jiskra byla pravidelná bez jakéhokoliv výpadku.
    A to i na svíčkách, které jsem myslel, že jsou špatné.
    Nyní mám svíček doma na několik let.
    Za mne tedy Gyt, je asi lepší pro stabilitu proudu.
    Nevím zda by to mohlo být tím, že je magneto ( rotor) je již málo magnetický.Pro výrobu potřebného proudu pro stabilní jiskru.Zapojením přes tyristor a indukční cívku.

    Ještě jednou děkuji všem za rady a zkušenosti.

    28.3.2022 od Defea

    Doplnit odpověď

  • 1

    25.3.2022 od Milos1

    Ono moc oleje (také zaleží na tom jakého) skutečně může způsobovat zkrácenou životnost svíčky, ale řekl bych, že 50 km je málo. Také tam po GO moho vznikat otěry a ty na svíčce dělat můstek. Je-li to takřka pravicelně po ujetí 50 km, spíš bych viděl, že je tam něco teplotně závislého. Když se to zastaví, na nic nešmatej, nech to vychladnout a zkus nastartovat. Ono totiž při té výměně svíčky to také trochu vychladne. To co popisuješ obvykle dělá zapalovací cívka. Tyristor si dával zřejmě maďarský, což také není vrchol spolehlivosti.

    Doplněno:

    Kupoval jsem tyristor na Matomaxu, takže předpokládám že bude OK.
    Je mi jasné, že origo už to nikdy asi nebude.Ale snad bude v pořádku.
    Já vždy vyměním svíčku, na nic nesahám ani nic neladím.Jezdím dokud to zase nezačne.Což netrvá moc dlouho.Zkusim asi ještě vyměnit cívku na statoru.Pokud to nepomůže tak vyměním i stator a pak už nevím.Kabelama to snad není.Přinejhorším udělám ještě komplet novou elektriku.Ale jiskru to má, když vyndám svíčku z hlavy a zkusim na žebrech prošlápnout.Tak mi není jasné, proč to nestartuje.Svíčka je mokrá, takže benzín tam jde.
    Moc děkuji ta informaci.

    25.3.2022 od Defea

    https://www.nasevojs...ovace-opet-s-usmevem

    25.3.2022 od Milos1

    Doplnit odpověď

  • 0

    25.3.2022 od JiriBN

    Problém bych viděl v těch tvých 1:25. Zkus 1:33 a pak přejdi na 1:40.

    Doplněno:

    Poměr oleje v benzínu má vliv na životnost svíčky?
    Měl bych mít nyní více oleje pro záběh motru. Tak nevím zda menší poměr bude lepší pro motor.Abych ho nezadřel.

    25.3.2022 od Defea

    Poměr oleje v benzínu má vliv na životnost svíčky?
    Měl bych mít nyní více oleje pro záběh motru. Tak nevím zda menší poměr bude lepší pro motor.Abych ho nezadřel.

    25.3.2022 od Defea

    Poměr oleje v benzínu má vliv na životnost svíčky?
    Měl bych mít nyní více oleje pro záběh motru. Tak nevím zda menší poměr bude lepší pro motor.Abych ho nezadřel.

    25.3.2022 od Defea

    Poměr oleje v benzínu má vliv na životnost svíčky?
    Měl bych mít nyní více oleje pro záběh motru. Tak nevím zda menší poměr bude lepší pro motor.Abych ho nezadřel.

    25.3.2022 od Defea

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.


TOPlist