-
29.11.2021 od Kudyto
Zdravím
poradí mi někdo jak velký by měl být rozdíl mezi průměrem válce a pístu? U válce jsem naměřil 66,46mm. Píst o průměru 66,35(,36,37)mm je po cca 30-40 hodinách odspodu vylámaný až k čepu z čehož vyvozuji, že zdánlivě nicotný rozdíl desetiny milimetru, má za následek boční výkyv spodku pístu, jenž ho nárazy do pracovní plochy válce postupně roztříští. Mám shánět jiný průměr pístu?, (našel jsem u prodejců 66,40mm ten však je pro ročníky tuším 02-06 nikoli 96), nechat udělat výbrus a dle něj koupit píst, nebo rovnou nový válec? Dík
-
29.11.2021 od krokoš
Čau, presné miery si nájdeš v manuály. Piest a valec sa nemerajú posuvkou. to meranie je dosť veda, používa sa na to šupito, teda sa používalo v minulosti a síce aj teraz. Moderné meranie je na meracom centre. V manuály nájdeš kde sa má merať valec, a kde piest. Keď tam máš NiCasil, tak to pošli na nový a k tomu ti pribalia aj piest s príslušenstvom. Ak vložka liatinová tak to pošli na výbrus a pošlú ti to aj s piestom a príslušenstvom. vylámanie možno spôsobila aj krivá ojnica, na tvojom mieste by som to rozobral a poslal, na opravu aj kľuku a aj valec. Potom si to pekne poskladáš a máš pár mesiacov pokoj. Keď to rozmlátilo piest tak je prdeli všetko aj tak. Urob aj kľuku a aj valec.