bmw_r1300gs_cartec




osvětlení

  • 0

    29.11.2021 od semic

    Zdravím.Synovi na motorce často odchází žárovky.Obrys,blinkr ,brzda.Kontakty očištěny baterie nová tak nevím.nejsem elektrikář,.U babety jsem na tento problém přidával asi kondenzátor proti přepětí,ale tady by to měla vykrýt baterka.Předem díky za radu

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    29.11.2021 od krokoš

    Čau, u týchto malých moto ako aj u skútrov, je na hlavné osvetlenie osobitná cievka. Zistíš to tak, že ak ti nesvieti hlavné svetlo pri zastavenom motore, tak to znamená, že máš osobitnú cievku na výrobu el. enrgie pre hlavné svetlá. Treba skontrolova pripojenie obmedzovaču výkonu . Je to pripojené palarelne k zdroju. Ak to nemá tak ho namontovať.
    No, ako som si teraz prečítal, tak pri poruche obrysových svetiel smeroviek a brzdy bude v prdeli reglér. Ten treba premerať tak, že zmeráš baterku ( nič neodpájať) pri nenaštartovanom motore, má byť cca 12,4 V . Potom to isté pri naštartovanom motore a má to byť cca od 13,5 V do 14,5 V. Ak ti merák ukazuje viac, ( 15V , 18 V) znamená to , že je pokazený reglér a treba ho vymeniť za nový.

    Doplněno:

    Ahoj,
    Robby má však klasický 3fázový zkratový alternátor, nemá samostatnou cívku.
    je to motor "elektricky" podobný klasickým motorkám (125ccm a výše)
    Jinak jak píšeš, bez změření dobíjení je to loterie.

    29.11.2021 od Slow

    Doplnit odpověď

  • 0

    29.11.2021 od Slow

    Zdravím,
    změřil bych nejprve jak altík (resp. regulátor) dobíjí akumulátor.
    Stačí vometr se stejnosměrným rozsahem. (obyč digitální multimetr někde z hobby marketu za 3stovky)
    Nejprve změřit baterku bez nastartovaného motoru - odhadem cca 12,5V (nebo lehce méně).
    Pak nastartovat motor a změřit na volnoběh (bude tam cca 13V-14V) a se zvyšujícíma otáčkama by se napětí nemělo moc měnit (v řádech desetin max těch 14,5V).
    Následně připínat spotřebiče (zapnout světla) a zase by nemělo být napětí nějak výrazně klesnout..

    Pokud to je takto a stejně praskají žárovky, tak spíše vibracema než přepětím.
    Pokud napětí výrazně "lítá" tak může být regulátor kaput (někdy stačí vytahnout konektor, očistit, prostříknout kontaktolem a zase zpět zapojit).
    Nevím kde se regulátor na Robbym se nalézá (už je to nějaký rok co jsemho prodal), ale bývá to hliniková krabička s žebrováním a jedním 3-4pinovým konektorem přišroubovaná na rám (cca 5x5x3 cm)

    Doplnit odpověď

  • 0

    30.11.2021 od ja1

    kup si bud pořadne žarovky se zesilenem vlaknem ,nebo tam dej ledky s odporem, tem otresy nevadí,, kdyby byl spatny proud praskly by hned po pridaní plynu

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.


TOPlist