-
7.11.2021 od Laz5
Zdravim,potrebuju vedet co vse jisti pojistka,vim ze GS ma jen jednu 20A,nahodou me napadlo vyndat pojistku kdyz bylo nastartovano a k memu prekvapeni to nechciplo,svetla taky svitila....
Nasel jsem si schema zapojeni a vypada to,ze pojistka chrani jen casti jako starter,regulator,baterku a usmernovac,to znamena,ze bez pojistky to nenastartuju,ale zbytek bude fungovat,je to tak?
Podotykam ze nejsem elektrikar a zjistuji zda li nedoslo k napadeni kutilem.
-
9.11.2021 od Medved
Elektrika na techhle japoncich je kapitola sama pro sebe. Ma to opravdu jenom jednu pojistku, ktera je umistena na startovacim rele a jisti vsechno. Vsechno znamena vsechno. Pokud motor bezi, alternator dava proud, regulator reguluje, tece pres tu pojistku proud jenom do baterky (pokud je to potreba - to si ridi baterka sama). Kdyz ji vytahnes, nebude se dobijet baterka, ale vsechny spotrebice (vcetne zapalovani) pojedou dal - bude je napajet alternator/regulator. Pokud pojistku vytahnes pri chcipnutem motoru (nebo motor chcipnes s vytazenou pojistkou), bude odpojena baterka od vseho a uz nenastartujes, nezatroubis, nezablikas, ...
Pokud se to chova jakkoli jinak, vyradil se tam nejaky kutil - coz je bohuzel caste ... -
7.11.2021 od yventure
Tak ji vyhoď a zkus nastartovat.Nemaš tam navíc nějaké dodělávky?Zásuvky,světla,vyhřívání sedla,nebo něco? Jinak si tam vše hlídá CANBUS.To je něco jako chytrý systém,který pozná,když je v daném okruhu něco špatně(zkrat a pod) a odpojí ho.
Doplněno:
Pardon Myslel jsem že se jedná o BMW.GS.Až teď vidim,že to je SUZUKI.Pak nemá moje odpověď smysl.Prosím smazat.
7.11.2021 od yventure
-
8.11.2021 od yozo444
Starter určite nechráni,tam poistku nedávajú kvôli vysokému odberu prúdu.po naštartovaní a bez poistky by nenabíjal akumulátor regulátor.